WingCar

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez yankess Cz cze 28, 2007 17:41  WingCar

Kolega Pieczar kilka razy wspomniał o tych bolidach. Chciałbym sie dowiedzieć, z jakiej epoki pochodzą, co cechowało ich konstrukcje i skąd ta nazwa - wing car.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Kubuś Fatalista Cz cze 28, 2007 17:49  

Yankess to lata 1977 do 1982. Choc nie tylko
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez yankess Cz cze 28, 2007 17:52  

Kurcze, jak Ty Kubus byłes mi w stanie odpowiedzieć tylko na to pytanie, to w ogole znajdzie sie ktoś, kto by odpowiedział na reszte? Cóż, może Tytoniowy, albo Pieczar tu wpadną, ten ostatni najbardziej sie wingcarami zachwycał.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Miaja Menant Cz cze 28, 2007 18:02  

Wingcarami nazywano bolidy o konstrukcji nadwozia przypominającej odwrócone skrzydło samolotu czy czegoś tam, co zwiększało przyczepność i szybkość na zakrętach. Tyle mi wiadomo.
W 99% chodzi o sławę. 100% oznacza śmierć.
Sir Henry O'Neal de Hane Segrave
Avatar użytkownika
Miaja Menant
 
Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:28
Lokalizacja: Warszawa-Praga
GG: 9342498

Postprzez Kubuś Fatalista Cz cze 28, 2007 18:23  

Yankess a co to ja jestem. jak mam ochotę to odpowiadam. jak nie to nie. Gdzies nawet spotkałem się z intofrmacja ze na niektórych zakrętach siła G wynosiła nawet 6.

Obrazek

Samochody te miały wyprofilowany spód i boczne kurtyny. Zostały zabronione w sezonie 1982. Blidy w sezonie 1983 były wolniejsze o jakies 5 sekund. Taki bolid przysysał się do toru. Na technice się nie znam.
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez TobaccoBoy Cz cze 28, 2007 19:16  

To co powiedział Kubuś Fatalista + to, że zostały zakazane w wielu powodów, m.in. bezpieczeństwa, ale w kuluarach właśnie Comendantore wymusił na FISA te przepisy. Powodem podobno był chęć wyeliminowani atutu konkurencji - aerodynamiki. Myślał, ze skoro będzie miał najmocniejsze silniki w stawce to obije mordy reszcie, która nie będzie miała jak konkurować z jednostkami z Maranello. Srogo sie przeliczył, Ferrari po 1982 dozna wielu upokorzeń....

Same wingcary były tak mocno przysysane do ziemi, iż na wielu zakrętach kierowcy nie musieli hamować. Oczywiście nieco uogólniam, ale właśnie w tym tkwił istotą tych konstrukcji - efektem nieograniczonego efektu przyziemnego...
TobaccoBoy
 

Postprzez Pieczar Cz cze 28, 2007 19:18  

Chyba pierwszym wingcarem był Lotus 79 z 1978 roku. Bardzo charekterystyczne samochody - praktycznie całe nadwozie było jak jedno wielkie skrzydło, dzięki czemu te auta bardzo mocno trzymały się nawierzchni. W latach 79-80 większość z nich przypominała odkurzacze :D , ale mnie się bardzo podobały. Zabroniono tych konstrukcji w 1982 roku, między innymi pod naciskiem Ferrari, które sobie nie radziło z nadwoziami wing carów (ich bolidy przypomniały czołgi). Jak się okazało potem, ze zwykłymi nadwoziami też nie radzili sobie najlepiej :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Kubuś Fatalista Cz cze 28, 2007 19:25  

Pieczar Colin testował efekt przyziemienia juz w roku 1977 więc w Lotusie 78. Ale pierwszym nie był nie pamiętam kto ale juz w latch 30-tych testował takie rozwiązanie. Spotkałem się tez z tezą że jakiś McLaren z poczatku lat 70-tych był nazwany wing-carem. Ale moze autor miał coś innego na myśli.
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez TobaccoBoy Cz cze 28, 2007 19:26  

I nie zapominajmy o roli Renault w rozwoju tej technologii....
TobaccoBoy
 

Postprzez yankess Cz cze 28, 2007 19:33  

W takim razie te bolidy miałą większą przeczepność od dzisiejszych?
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Kubuś Fatalista Cz cze 28, 2007 19:39  

Yankess chyba podobną. A może i większą
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez yankess Cz cze 28, 2007 19:57  

ok. Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Alassane Bamba Cz cze 28, 2007 20:03  

Również dziękuję, bo dużo się dzięki temu tematowi dowiedziałem :-) Złoty przykład dla nowych forumowiczów, żeby najpierw się czegoś dowiedzieć, a potem dopiero udzielać 8)
"At the press conference they asked me if Hamiltons penalty was fair. I said yes immediately. I do not even know why they penalized him, but for me it was fair, and I said yes." - F. Alonso
Avatar użytkownika
Alassane Bamba
 
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 16:57

Postprzez SoBcZaK Cz cze 28, 2007 20:25  

Yankess jeszcze tutaj masz co nieco o tym http://www.constructorsf1.com/modules.p ... cle&sid=49
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez Kubuś Fatalista Cz cze 28, 2007 20:53  

sobczak tyle co nic. Choc na ten temat mało jest o dziwo informacji
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Następna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości