Nie czepiam się
Tylko chce powiedzieć, że stare było znacznie fajniejsze niż nowe i że F1 nijak ma się do rzeczywistości (o czym pewnie świetnie wiesz). Porównanie Trabanta i Lotusa Elise z mocniejszymi silnikami jest czysto hipotetyczne i nie da się tego rozstrzygnąć bez testu lub wszystkich danych (wartość oporu aerodynamicznego w każdym z samochodów i jego wpływu na prędkość zależnie od mocy). Kiedyś F1 była inne, były inne tory. Pojawiają się pytania -
Na której prostej Mentos ustanowił rekord?
Jaką długość miała ta prosta za czasów ery turbo?
Jak Piquet miał ustawioną skrzynie biegów? Jak Mentos?
Na ile w tedy pozwalały opony?
Strasznie dużo czynników niezwiązanych z samym oporem powietrza ma znaczenie.
Z resztą areo w bolidach z 2002 na pewno mniej doskonałe niż teraz a silnik były mocniejsze. i następne pytanie ciągnąc myśl o niedoskonałości areo. Dlaczego bolidy Cham Car są szybsze na prostej od F1 mimo, że nie mają tych wszystkich skrzydełek dla lepszego modelowania strugi powietrza?