tenchnika F1 a nasze codziennne bolidy

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez B4ndit Pn gru 10, 2007 20:42  

aba napisał(a):ale w uproszczeniu chyba chodzi Ci o to ze jak sie zatrzymasz to do Twojego baku powinno sie wlac 40l paliwa?


nie zdecydowanie nie o to mi chodzilo :P Tak jak wczesniej napisales, chodzilo mi o chwilowe zuzcie paliwa, ktore wystepuje tylko przez pare-parenascie sekund az samochod rozpedzi sie do predkosci w miare przelotowej. O ile wierzyc odczytowi "komputerka" pokladowego (w innych sprawach jest dosc dokladny) to w Focusie 1.6 benzyna, to wlasnie takie jest chwilowe zuzycie paliwa. Przy skrajnie szybkim ruszaniu, dochodzi do 39.99l/100km (dalej sie konczy pomiar ;( ).

Jesli wydajnosc KERS'u (a?) bylaby chociazby 30% odzyskanej energii z hamowania to byloby swietnie.
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez aba Pn gru 10, 2007 21:02  

Odbiegajac od tematu, co do chwilowego spalania to to jest powiedzmy adekwatne jezeli jedziesz na trasie ze stala predkoscia. Mozemy wtedy zobaczyc ile by nam wozek spalil gdybys my caly czas tak jechali. Wskaznik chwilowego spalania nalezy raczej traktowac jako gadzet. Jade sobie spokojnie, powiedzmy 100km/h na wyswietlaczu mam 11l/100km. Wciskam gaz w podloge i momentalnie wskaznie siega 84l/100km...
Tyle by spalil gdybym caly czas nieprzerwanie przyspieszal, a to jest nierealne...
Podobna sprawa jest ze wskaznikiem DTE (ile km zrobimy na tym co jest jeszcze w baku). Np. pokazuje mi jeszcze 75km, po czym zaczynam gwaltownie przyspieszac, wciskam gaz w podloge i po chwili zwalniam, powtarzam ta czynnosc jeszcze raz a na wyswietlaczu juz 32km. Te wskazniki to w wiekszosci gadzety stanowiace dodatkowy wypas. Pokazuja raczej co by bylo gdyby....

Co do KERS'a to slabo to widze, 10% to chyba maks maksow. No, ale coz zobaczymy. Na moj prostacki umysl to odzysk energii kinetycznej ma sens w hybrydach. Tak mi sie wydaje. Pomijajac ograniczenie emisji co2 do atmosfery to niemoge sie domysles innego zastosowania na codzien.
Obrazek Michael Schumacher, to taki Richard Petty F1 :diabełek:
Avatar użytkownika
aba
 
Dołączył(a): So lip 21, 2007 22:44
Lokalizacja: Cracov
GG: 9716087

Poprzednia strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości