Dziwne elementy w bolidach .

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez rafaello85 N lut 03, 2008 16:24  

slipstream napisał(a):Istny zwierzyniec w tym McLarenie... O ile mi się obiło o uszy to mp4-18 nosił miano 'Delfinka'.

Tak, masz rację slipstream! To jednak mnie się pomyliło. MP4-18 nazwano delfinem. Sorki za początkowe wprowadzenie w błąd, musicie mi wybaczyć - im człowiek starszy, tym pamięć gorsza ;)

slipstream napisał(a):choć nadal twierdzę że mp4-21 ma najbliżej

Zgadza się, po przeanalizowaniu fotek bolidu i zdjęcia tego zwierzaka muszę Ci przyznać rację :)
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez kostrzewus N lut 03, 2008 16:33  

A o Tyrrellu P34 nie łaska powiedzieć? Sześciokołowy bolid. Mercedes W196 zastosował błotniki w 1954 roku. Nie można zapomnieć o silniku, który zmienił F1 Ford Cosworth DFV. Twin towers w BMW Sauber nie zmieniło wyścigów, ale myślę, że warto o tym wspomnieć. Turbosprężarki dużo namieszały w końcówce lat 70 i latach 80. Podwójne nadwozie Lotusa 88 było ciekawym rozwiązaniem. Półautomatyczna skrzynia biegów dużo namieszała w historii F1.

Tego było bardzo wiele. Nie sposób wszystkiego wymienić.
No jest kozakiem
Avatar użytkownika
kostrzewus
 
Dołączył(a): So paź 20, 2007 14:29
Lokalizacja: Lublin
GG: 2155912

Postprzez slipstream N lut 03, 2008 16:36  

kostrzewus, ale to nie temat o każdej rewolucji w F1 (To wszystko mamy rozpatrzone i wspomniane w dziale 'Historia i technika'), a jedynie o nadwyraz przedziwnych i przekombinowanych elementach jakie się nie przyjęły. Tak tylko po drodze rozwikłaliśmy sprawę 'mrówkożercy'
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez kostrzewus N lut 03, 2008 16:37  

slipstream napisał(a):kostrzewus, ale to nie temat o każdej rewolucji w F1 (To wszystko dokładnie mamy rozpatrzone i wspomniane w dziale 'Historia i technika'), a jedynie o nadwyraz przedziwnych i przekombinowanych elementach jakie się nie przyjęły. Tak tylko po drodze rozwikłaliśmy sprawę 'mrówkożercy'


No tak.. Może trochę przesadziłem. Sorki. :P
No jest kozakiem
Avatar użytkownika
kostrzewus
 
Dołączył(a): So paź 20, 2007 14:29
Lokalizacja: Lublin
GG: 2155912

Postprzez AdrianAdrian Śr lut 13, 2008 20:50  

Mam pytanie, od którego sezonu wprowadzono kwadratowe, prostokątne kierownice w F1, a "wyrzucono" okrągłe ?
R.Kubica
Avatar użytkownika
AdrianAdrian
 
Dołączył(a): Cz lis 15, 2007 19:01
Lokalizacja: Kielce

Postprzez TobaccoBoy Śr lut 13, 2008 20:57  

AdrianAdrian, to był stopniowy proces i trwał od około 1995-6 do końca wieku.
Uprzedzając pytanie - spowodowane to było zmianą pozycji kierowcy w bolidzie (przez obostrzenia po śmierci Senny w postaci kurtyn bocznych i niższym osadzeniu zawodnika) i rozwojem elektroniki, którą musiał kontrolować zawodnik w jak najbardziej optymalny sposób.
TobaccoBoy
 

Postprzez hideto Cz lut 14, 2008 6:55  

a w 94 czy 93 kierownica Williamsa nie była już takim ściętym u góry i na dole kołem ? z dodatkowymi przyciskami ?

http://www.thememorabiliaexperience.com ... heel1S.jpg to np jest kierownica ferrari z sezonu 94-95

Wstawione po 1 minucie 25 sekundach:

tutaj za to bardzo ciekawy stoper niezwykle zaawansowany technicznie :-D ta kierownica chyba jest z 97-99 ale nie jestem pewien.

Wstawione po 1 minucie 2 sekundach:

http://atlasf1.autosport.com/2000/eur/faq2.jpg
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pieczar Cz lut 14, 2008 10:56  

Heh tak patrząc na te kierownice i porównując je do dzisiejszych to się wydaje jakby były z ekopi kamienia łupanego :wink: A to "tylko" 10 lat różnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Ralph1537 Cz lut 14, 2008 12:54  

tylko 10 lat to duzo zwlaszcza w postepie i technologi zwroc tez uwage jak sie zmienily komputery i wogle elektronika
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez TobaccoBoy Cz lut 14, 2008 14:12  

hideto, w 1994, gdy znikły systemy ABS i TC kierownica w Williamsie była "okrągława", ale dopiero w 1996-8 by największy skok w tej dziedzinie.
TobaccoBoy
 

Postprzez Krauza Cz lut 14, 2008 17:45  

Obrazek
Fuuj co to na tych kołach :evil:
Avatar użytkownika
Krauza
 
Dołączył(a): So cze 09, 2007 16:24
Lokalizacja: Rydułtowy - Śląskie Holywood
GG: 9858509

Postprzez AdrianAdrian Śr lut 27, 2008 17:50  

... z czego robione są szczęki hamulcowe w F1 ? :hmm:
R.Kubica
Avatar użytkownika
AdrianAdrian
 
Dołączył(a): Cz lis 15, 2007 19:01
Lokalizacja: Kielce

Postprzez aba Śr lut 27, 2008 21:30  

AdrianAdrian napisał(a):z czego robione są szczęki hamulcowe w F1 ?

Raczej powinieneś zapytać: Czy bolidy F1 mają szczęki hamulcowe?
A wtedy można by Ci odpowiedzież, że nieposiadają szczęk... :-D

Wstawione po 1 minucie 25 sekundach:

P.S. To co je zatrzymuje to klocki hamulcowe :grin:
Tak, to jest zajebista różnica(uprzedzając pytanie).
Obrazek Michael Schumacher, to taki Richard Petty F1 :diabełek:
Avatar użytkownika
aba
 
Dołączył(a): So lip 21, 2007 22:44
Lokalizacja: Cracov
GG: 9716087

Postprzez Maly-boy Śr lut 27, 2008 22:00  

cos mi sie kiedys o uszy odbilo ,ze zadne elementy nie moga zaslaniac kół a tu takie cos chyba ,ze sie myle
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez impr Śr lut 27, 2008 22:08  

Nie moga zaslaniac kol, to prawda, ale tutaj zaslaniana jest tylko felga, nie cale kolo a o to w tym zakazie chodzi, dlatego tez F1 to seria open wheel.
Avatar użytkownika
impr
 
Dołączył(a): So lut 02, 2008 13:42
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości