F1 Przyszłości

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez toperz Wt wrz 23, 2008 18:59  Re: F1 Przyszłości

Ja myślę, że powinno to na razie pójść w stronę ograniczenia zużywania paliwa. Czyli KERS jako pierwszy etap wygląda, że jest dobrym krokiem.
toperz
 
Dołączył(a): Pt wrz 21, 2007 14:23

Postprzez Audi Cz wrz 25, 2008 18:05  Re: F1 Przyszłości

Co sądzicie o zmianach aerodynamicznych na 2009 rok. Wyprzedzac bedzie można prawie wszedzie, ale bolidy niestety stana się prostrze w wyglądzie. A szkoda bo mnie przypadają do gustu kształty skomplikowane itp. No ale jeszcze nie wiadomo. Słyszałem tylko, że znikną te lotki, płetwy itp. Przedni spoiler ma miec zupełnie nowe kształty ( ma byc wiekszy), a tylny bedzie mniejszy.
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Postprzez Angulo Pt wrz 26, 2008 6:11  Re: F1 Przyszłości

No i właśnie ten tylny jest ochydny... :-(
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez slipstream Pt wrz 26, 2008 8:56  Re: F1 Przyszłości

Ehh, ehh, esteci... Wystarczy przytoczyć ostatnią wypowiedź Browna na ten temat. Po pierwsze i najważniejsze nie oceniać przyszłorocznego bolidu po spojlerze zamontowanym na tegorocznym aucie :!: To był tylko jeden element, ale w 2009 roku zmienia się dużo i to tylne skrzydło na bolidzie AD 2009 będzie miało zupełnie inne proporcje do reszty bolidu.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Audi Pt wrz 26, 2008 17:08  Re: F1 Przyszłości

Właśnie przedni też ma miec zupełnie inne proporcje. Myślę, że rok 2009 bedzie naprawde przełomowy. Nie dośc, że KERS, to jeszcze może znacznie ciekawsze wyścigi. Pożyjemy zobaczymy, co nam zgotują konstruktorzy...
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Postprzez Anderis Pn wrz 29, 2008 19:16  Re: F1 Przyszłości

Taaak, rok 2009 zapowiada się bardzo ciekawie. Brakuje mi w tym wszystkim tylko jeszcze ze 2 zespołów więcej :-( Ale takich mogących coś wnieść do rywalizacji a nie takich, jak Super Aguri. 12 zespołów byłoby chyba optymalną liczbą, raz, że w środku stawki by się więcej działo, dwa, że byłoby więcej niespodzianek. Teraz w końcówce sezonu nic mnie nie zaskakuje, bo przyzwyczaiłem się już do wyskoków każdego zespołu :p
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Kayo Pn wrz 29, 2008 20:41  Re: F1 Przyszłości

Anderis napisał(a):Ale takich mogących coś wnieść do rywalizacji a nie takich, jak Super Aguri.


Jeśli SA w sezonie dwa tysiące siedem, nie wywarło na tobie wrażenia, to chyba oglądałeś inną serię stary.
Avatar użytkownika
Kayo
 
Dołączył(a): Pt maja 04, 2007 7:11

Postprzez Anderis Wt wrz 30, 2008 15:52  Re: F1 Przyszłości

Ale spójrz sobie także na sezon 2008. Zresztą wywieranie wrażenia nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o zespół, który miałby wystarczająco środków, pieniędzy, ludzi i technologii by zbudować szybki bolid, a nie o zespół, który ambicją wyciąga coś z grata, którego nie mogą nawet udoskonalić ze względu na brak środków. Chciałbym w F1 dwóch nowych zespołów (najlepiej prywatnych), które miałyby stabilną sytuację finansową i po kilku latach zbierania doświadczeń byłyby w stanie zbudować bolid, który mógłby zdobywać wysokie miejsca własną szybkością wyścigową. W tym sezonie praktycznie wszystkie zespoły w stawce zaskoczyły pozytywnie dzięki własnej szybkości w jakimś wyścigu (Sutil w Monaco też miał dobre tempo) i chodzi o to, by nawet po zwiększeniu liczby zespołów tak pozostawało, bo w historii F1 nierzadko zdarzały się zespoły, którym do pełni szczęścia wystarczało zakwalifikowanie się do wyścigu z pozycji wyższej niż ostatnia i których samochody w normalnych warunkach przyjeżdżały 4-5 okrążeń za zwycięzcą, tracąc do niego po 7-8 sekund na okrążeniu.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Mariusz Wt wrz 30, 2008 16:42  Re: F1 Przyszłości

Obrazek
Projekt auta F1 wg norm na przyszły rok.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez Audi Wt wrz 30, 2008 16:57  Re: F1 Przyszłości

No tak brzydki. Za bardzo przypomina bolidy ze słabszych serii. No ale coś za coś : albo skomplikowany, futurystyczny wygląd albo ciekawsze wyścigi ( łatwiejsze wyprzedzanie )
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Postprzez Mati93 Śr paź 01, 2008 21:39  Re: F1 Przyszłości

czy łatwiejsze to nie wiem bo te bolidy osiągają dalej takie same prędkości.......

Ale chyba najbrzydsze w nim te tylne skrzydło :serio:
Avatar użytkownika
Mati93
 
Dołączył(a): Pt cze 20, 2008 12:49
Lokalizacja: Podlasie
GG: 8604191

Postprzez rafaello85 Cz paź 02, 2008 0:22  Re: F1 Przyszłości

Mati93 napisał(a):czy łatwiejsze to nie wiem bo te bolidy osiągają dalej takie same prędkości.....

Jak to takie same prędkości? :roll: Przecież docisk będzie znacznie mniejszy, to siłą rzeczy prędkości również będą niższe.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez Audi Cz paź 02, 2008 6:47  Re: F1 Przyszłości

Tu nie chodzi o prędkośc. Mając mniejszy docisk, bolid jadący z tyłu tuż za pierwszym nie bedzie tracił przyczepności na zakręcie, a więc nie bedzie tak, że, np. Kubica ma o 3 sec. gorsze wyniki niż wcześniej, bo utknął za Trullim. Teraz nie bedzie trzeba specjalnie zwalniac itp. W zakrety 2 bolidy bedą wchodzic z mniej więcej takim samym odstępem, więc teoretycznie nawet na krótszych prostych bedzie można wyprzedzic, jeśli tylko ktoś zbliży się bardzo do pierwszego bolidu tuż przed zakrętem. Oczywiscie takie coś bedzie łatwiejsze niż teraz, ale zapewne i tak trzeba bedzie uważac. Bo to, że docisk bedzie zmniejszony o 50% nie znaczy, że nie bedzie go w ogóle.
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Postprzez rafaello85 Cz paź 02, 2008 10:38  Re: F1 Przyszłości

Audi, ja to wszystko wiem :-) Jednak bolidy w zakrętach będą wolniejsze niż teraz. Wynika to z okrojonej aerodynamiki. Z tego co pamiętam to docisk aerodynamiczny bolidów ma się zmniejszyć o ok. 40% w stosunku do tego, co mamy teraz. Chociaż twierdzi się, że slicki w jakimś stopniu zniwelują różnice.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez Audi Cz paź 02, 2008 14:46  Re: F1 Przyszłości

Kubica stwierdził, że te zmiany nic nie dadzą, ponieważ już kiedyś opony jednego producenta miały ułatwic wyprzedzanie, jak widac nic to nie dało, więc i na slicki bym nie liczył. Zresztą w ogóle myślę, że te zmiany wiele nie wniosą. :-)
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości