Skrzynie biegów

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez aba Wt lip 22, 2008 21:50  Re: typ skrzyni biegów

slipstream napisał(a):no ale tyle lat w tych samych portkach jeździć się nie dało...

Pewnie zesztywniały i krępowały już ruchy... :rotfl:
Obrazek Michael Schumacher, to taki Richard Petty F1 :diabełek:
Avatar użytkownika
aba
 
Dołączył(a): So lip 21, 2007 22:44
Lokalizacja: Cracov
GG: 9716087

Postprzez Pirux Cz sie 14, 2008 19:37  Re: typ skrzyni biegów

A co do tej skrzyni biegów to mój tata ma właśnie Audi A6 z multi tronic-kiem i wcale tej zmiany biegów nie czuć. Tylko ja się wciśnike pedał do dechy to przy 6500-6800 obrotów jak zmienia bieg to widać tylko jak obroty spadają i silnik trochę przycicha a tak poza tym to nic. :D
Pirux
 
Dołączył(a): Cz sie 14, 2008 18:40
Lokalizacja: Pszów
GG: 3626763

Postprzez slipstream Cz sie 14, 2008 19:44  Re: typ skrzyni biegów

Pirux, trzeba tylko zauważyć, że Multitronic w autach VAG to NIE JEST skrzynia dwu sprzęgłowa o której mowa. Ta skrzynia nazywa się DSG i nie ma nic z Multitroniciem wspólnego w ogólnej konstrukcji.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez aba Pt sie 15, 2008 9:11  Re: typ skrzyni biegów

To może coś nie tak z tą skrzynią Pirux? Przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach powinno być czuć mocne szarpnięcie zwłaszcza w Tiptronicu. Jak wszystko jest dobrze to skrzynia przy duży obciążeniu próbuje zmienić bieg jak najszybciej i jak najbardziej zniwelować poślizg na sprzęgle stąd występuje szarpnięcie :-P


A po za tym wszystko dosłownie ujął slip :lol:
slipstream napisał(a):DSG i nie ma nic z Multitroniciem wspólnego w ogólnej konstrukcji.

Amen! Czasem spróbujcie się zastanowić o czym chcecie napisać...
Obrazek Michael Schumacher, to taki Richard Petty F1 :diabełek:
Avatar użytkownika
aba
 
Dołączył(a): So lip 21, 2007 22:44
Lokalizacja: Cracov
GG: 9716087

Postprzez Pirux Wt sie 26, 2008 16:35  Re: typ skrzyni biegów

Przepraszam, że się pomyliłem. A poza tym "tatuś" :D był u mechanika i gościu mu powiedział, że tam pas porusza się po takiej pochylni i tak następuje zmiana biegów. A poza tym to mówiłem o zwykłym automacie a nie o Tiptronicu. ( Jeżeli znów się pomyliłem to przepraszam :( i jakbyś mógł slipstream to wytłumacz mi to :-D )
Pirux
 
Dołączył(a): Cz sie 14, 2008 18:40
Lokalizacja: Pszów
GG: 3626763

Postprzez Mexi Wt sie 26, 2008 20:39  Re: typ skrzyni biegów

bezstopniowa?
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez slipstream Wt sie 26, 2008 23:16  Re: typ skrzyni biegów

i jakbyś mógł slipstream to wytłumacz mi to

A proszę Cię. Owszem, nie mówiłeś o Tiptronicu ale padło stwierdzenie Multi-tronic (i ani jednego stwierdzenia, że piszesz o zwykłym automacie), a to jak każdy tronic to już nie jest "zwykły" automat, a jedna z wielu jego mutacji. Zresztą pojęcia "zwykły" automat nie ma, bo za dużo jest typów i mutacji przekładni automatycznych.

A poza tym "tatuś" :D był u mechanika i gościu mu powiedział, że tam pas porusza się po takiej pochylni i tak następuje zmiana biegów.

To to na pewno nie jest "zwykły" automat, a - jak zauważył przedmówca - skrzynia bezstopniowa CVT, skoro pasek reguluje przełożenia :-P
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Pirux Śr sie 27, 2008 8:34  Re: typ skrzyni biegów

Dzięki za wytłumaczenie :-D
Pirux
 
Dołączył(a): Cz sie 14, 2008 18:40
Lokalizacja: Pszów
GG: 3626763

Postprzez patgaw Pn lut 04, 2019 19:23  Re: Skrzynie biegów

https://whatnext.pl/rzuc-okiem-na-geniu ... formuly-1/

Skrzynia Jordana z 97 roku od srodka
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez pawel92setter Pn lut 04, 2019 20:15  Re: Skrzynie biegów

Trzeba pokazać to polskim wykładowcom od PKMu i poprosić, żeby policzyli po swojemu. :lol:
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Phaedra Wt lut 05, 2019 10:19  Re: Skrzynie biegów

Koła zębate prawie jak w skrzyniach np. ciągników rolniczych.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez Damos Śr lut 06, 2019 15:35  Re: Skrzynie biegów

Koła o zębach prostych są dość często spotykane w motorsporcie - hałas nie jest tu istotny a duża wytrzymałość i mała masa.
Tu skrzynia do Mitsubishi EVO X:
Obrazek
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Sanchez Śr lut 06, 2019 19:38  Re: Skrzynie biegów

To nie chodzi o wytrzymałość kół z zębami prostymi. Większą wytrzymałość mają oczywiście koła o zębach skośnych ze względu na większą powierzchnię zazębienia - czyli mniejsze naciski jednostkowe. Zazębianie w skośnych odbywa się również płynniej - czyli ... ciszej.

Niestety - zęby skośne powodują powstawanie sił poosiowych. Mówiąc bardziej łopatologicznie - przy zębach skośnych, koła chcą się jakby względem siebie przesuwać, co jest problemem - zwłaszcza w autach o wysokim momencie i często prowadzi o uszkodzeń skrzyń biegów. Dlatego się stosuje rzadko.

Zęby proste są faktycznie zdecydowanie głośniejsze, co akurat w dobie nadchodzącej ery aut elektrycznych może się okazać ich zaletę :-P
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez krzych Cz lut 07, 2019 15:55  Re: Skrzynie biegów

To nie chodzi o wytrzymałość kół z zębami prostymi. Większą wytrzymałość mają oczywiście koła o zębach skośnych ze względu na większą powierzchnię zazębienia


Niestety - zęby skośne powodują powstawanie sił poosiowych. Mówiąc bardziej łopatologicznie - przy zębach skośnych, koła chcą się jakby względem siebie przesuwać, co jest problemem - zwłaszcza w autach o wysokim momencie i często prowadzi o uszkodzeń skrzyń biegów. Dlatego się stosuje rzadko.


Tak trochę zaprzeczasz sam sobie, ale rozumiem o co chodzi. Same koła skośne może i są bardziej wytrzymałe, ale skrzynia biegów jako całość jest bardziej wytrzymała z zębami prostymi. Tak ?
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pawel92setter Cz lut 07, 2019 18:02  Re: Skrzynie biegów

Powstawanie sił osiowych powoduje inny sposób zużycia łożysk na przykład. Przy zębach prostych można stosować łożyska proste, które są węższe i lżejsze. Wydaje mi się, że proces zazębiania może być nieco łatwiejszy przy prostych zębach. Może umożliwia to szybszą synchronizację? Ktoś się tym głębiej zajmował na forum?
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości