Re: Skrzynie biegów
Napisane: Cz lut 07, 2019 21:22
Krzych, trochę faktycznie zamieszałem, ale zrozumiałeś poprawnie. Brawo TY
Przy takich mocach silnika i przy zębach skośnych musiały by być stosowane łożyska stożkowe, a to w skrzyni byłby problem. Jest możliwość wyeliminowania sił osiowych przez stosowanie zazębienia daszkowego, ale to stosuje się w bardzo dużych przekładniach gdzie koła są dość szerokie.pawel92setter napisał(a):Powstawanie sił osiowych powoduje inny sposób zużycia łożysk na przykład. Przy zębach prostych można stosować łożyska proste, które są węższe i lżejsze. Wydaje mi się, że proces zazębiania może być nieco łatwiejszy przy prostych zębach. Może umożliwia to szybszą synchronizację? Ktoś się tym głębiej zajmował na forum?
Nie, nie zaprzecza - Sanchez dobrze napisał a ja użyłem zbyt dużego skrótu myślowego. Koła o zębach skośnych generują dodatkowe siły (wzdłuż osi obrotu) i wymagają innego osadzenia i łożyskowania. To komplikuje budowę skrzyni, czyni ja większą i cięższą a dla tej samej wytrzymałości wymaga... cięższej konstrukcji.krzych napisał(a):Tak trochę zaprzeczasz sam sobie
W skrzyniach, o których mówimy koła są zazębione ze sobą cały czaspawel92setter napisał(a):Wydaje mi się, że proces zazębiania może być nieco łatwiejszy przy prostych zębach