Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Ad@m Pn lut 15, 2010 18:16  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Do tego zwykłe łącza są podczas wyścigu są zdolne wysyłać obraz z kamer + dane, więc to raczej nie jest kwestia tego ;)

Może w tej obudowie znajdować się jeszcze jakiś przetwornik, który przetwarza sygnał i potem go wysyła, albo do centrali w aucie albo bezpośrednio do boxu, ale z pewnością maszt nie spełnia funkcji anteny.

Te rurki są bardzo precyzyjne, więc dają najlepsze wyniki. A co dokładnie i jak to niestety już w F1 trzeba by pracować :P
Ad@m
 
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2007 19:54
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez paymey852 N lip 11, 2010 11:40  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

http://img143.imageshack.us/img143/6640/redbullm.jpg

Domyślam się że jest to chłodnica (chyba),ale interesują mnie te 2 rurki skierowane w podłogę .Macie panowie jakieś wyjaśnienie .
paymey852
 
Dołączył(a): Wt kwi 21, 2009 15:03

Postprzez Woolf Wt lip 13, 2010 16:37  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

http://www.formula1.com/news/technical/ ... 3/767.html

Ferrari na GP Wielkiej Brytanii podzieliło płat przedniego skrzydła na 2 części. Jakie to może dawać korzyści? Większy docisk, czy raczej mniejszy opór aero?
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez krzych Wt lip 13, 2010 17:11  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Czytaj opis.

Ferrari have introduced a double-flap solution on their front wing at Silverstone to increase downforce.


I takie jest tego rozwiązania główne zadanie. A czy to dodatkowo zmniejsza opór nie wiadomo.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Anderis Wt lip 13, 2010 20:53  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Raczej nie zmniejsza oporu. W zeszłym roku mogliśmy widzieć, jak na torach typu Spa, czy Monza, dużo zespołów rezygnowało ze skrzydeł z płatami dzielonymi na części, więc można dedukować, że takie rozwiązanie raczej poprawia docisk, ale pogarsza prędkości maksymalne. Ale to tylko moje gdybanie, nie poparte żadnymi naukowymi podstawami. :-)
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez pawel92setter Śr lip 14, 2010 20:26  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Jeśli przez to zwiększa się powierzchnia czołowa przedniego skrzydła, to naturalnie zwiększa to opór. Anderis ma 100% racji.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzych Śr lip 14, 2010 22:04  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

A no ma. Problemem nie jest wytworzenie siły aerodynamicznej dociskającej bolid do toru, ale uczynienie tego powodując powstanie jak najmniejszego oporu, a jest to zapewne bardzo trudne.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Woolf Śr wrz 08, 2010 18:31  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Śliniak, jak to określono w newsie na stronie głównej, czyli element podłogi.
http://f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=18110

W jakim celu jest on montowany? Przecież to tylko pogarsza aero, czyż nie?
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez juras70 Śr wrz 08, 2010 18:37  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Według Pata Saymondsa jest to "pług" który rozbija zanieczyszczone powietrze i pozwala utrzymać w ryzach strugę powietrza za przednimi kołami. (co kolwiek to znaczy :twisted: )
Edit:
Warto dodać że korzysta z tego też Williams, a w tamtym roku Brawn
Avatar użytkownika
juras70
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 15:32

Postprzez Ad@m So wrz 11, 2010 15:05  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Korzystają z tego wszyscy ;) np:

Obrazek

Dlaczego ma pogarszać aero? Raczej dość istotny element w poprawnej pracy dyfuzora i podłogi. ;)
Ad@m
 
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2007 19:54
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez KrzysR Śr wrz 29, 2010 17:34  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez Gie Śr lis 24, 2010 16:49  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Co Mercedesowi dała zmiana airobxa? Kiedyś zastanawiałem się czy w przyszłym sezonie samochodom obniżą się nosy (brak wielopoziomowych dyfuzorów). Teraz zastanawiam się czy inne samochody mogą wyglądać tak jak Mercedes a może zobaczymy jeszcze inne rozwiązania airboxa?
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 16:00

Postprzez Karol Śr lis 24, 2010 16:55  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Gie napisał(a):Co Mercedesowi dała zmiana airobxa?


Prawdopodobnie większa struga powietrza pada na tylne skrzydło przy tym rozwiązaniu = więcej docisku.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez Woolf Śr lis 24, 2010 17:21  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Czym jest airbox?
Przypuszczam, że to nazwa jakiegoś bardzo prozaicznego elementu, który nawet moja babcia by poznała na zdjęciu.
Ostatnio edytowano Śr lis 24, 2010 17:25 przez Woolf, łącznie edytowano 1 raz
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez Figo Śr lis 24, 2010 17:25  Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

Wlot powietrza nad głową kierowcy.
Avatar użytkownika
Figo
 
Dołączył(a): Pn lip 21, 2008 16:26

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron