Strona 7 z 7

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Śr lis 24, 2010 17:54
przez hideto
Figo napisał(a):Wlot powietrza nad głową kierowcy.

tak w zasadzie, to nie ;-)

wlot nad głową kierowcy to po prostu air intake.

airbox to cały ten komin za głową kierowcy, w środku znajduje się skrzynka która kieruje powietrze do zaworów - stąd nazwa airbox - powietrzna skrzynka.

Obrazek

airbox to element oznaczony nr 1.

a tu potwierdzenie: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbox

i konkretny cytat: Motorcyclists and car enthusiasts use the term airbox for what might more properly be described as an air intake chamber.

Motocykliści i entuzjaści samochodów używają terminu airbox który najlepiej opisuje komorę wlotu powietrza, czyli to co się znajduje ZA wlotem.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Śr lis 24, 2010 17:56
przez manieq
Jak działał Fduct Mercedesa? Oni nie mieli rury skierowanej na skrzydło jak inni.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Śr lis 24, 2010 17:58
przez hideto
System wg ekipy mercedesa był aktywny, a więc sterował nim kierowca.

Ja widzę dwa rozwiązania.
1. Powietrze było doprowadzane w endplatach - co wydaje się dość... nieefektywne.
2. Nie było żadnego kanału, a zapadka otwierająca się pod konkretnym ciśnieniem została zamieniona na np taką która była otwierana automatycznie za pomocą jakiegoś serwonapędu.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Śr lis 24, 2010 18:49
przez Gie

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Wt cze 07, 2011 19:40
przez Karol
Nie wiedziałem gdzie to umieścić, ale pewnie znajdzie sie troche zainteresowanych tym osób:
http://www.f1-forecast.com/index.php?op ... 61&lang=en
-Poprawki aero+mechaniczne wszystkich zespołów w 2011r. począwszy od testów aż do wyścigu w Monaco
-również poprawki wszystkich zespołów w całym 2010r. dla chętnych

Ponadto pare innych ciekawych PDF-ów, a w tym:
-technologia materiałów kompozytowych w F1 (2008)
-praca licencjacka odnośnie przednich skrzydeł (2003)
-Superkomputery w F1 - odblokowanie mocy CFD (Sauber Engineering z 2005 roku)
i więcej.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Pt kwi 17, 2015 19:50
przez Woolf
Czy wszystkie zespoły mają umieszczone w niżej zaznaczonych elementach kamery, czy służy to jakimś innym celom? Dla przykładu - nie widziałem w tym sezonie jeszcze onboardu z McLarena zza głowy kierowcy, stąd moje zdziwienie od czego ten profil symetryczny tam właściwie jest?
Obrazek

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Pt kwi 17, 2015 20:18
przez slipstream
Nie wszędzie są kamery, ale są to miejsca odgórnie narzucone od organizatorów serii aby w tych punktach można było je zamocować. Ostatecznie gdzie na którym bolidzie zostanie zamontowana kamera decyduje FOM.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: So kwi 18, 2015 22:50
przez krzysiu111
Jeśli w danym miejscu nie ma kamery to mocowana jest atrapa

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: So maja 16, 2015 9:23
przez bartoszcze
Z cyklu "Bernie poprawia F1" - ile będzie ważyć mechanizm uruchamiania silnika zainstalowany w bolidzie?

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: So maja 16, 2015 10:16
przez pawel92setter
Trudno powiedzieć. Chłopaki pewnie się zmieszczą w 2kg. ;)

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: N maja 17, 2015 21:39
przez Damos
Pewnie zakombinują, żeby użyć do tego generatora elektrycznego odzyskującego energię kinetyczną z silnika. Wtedy dodatkowa waga to będzie jakieś 300g?

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: N maja 17, 2015 21:47
przez hideto
Zasadniczo rozrusznik samochodu robi to samo co ten silnik systemu KERS. Imho dodatkowa waga nie będzie pewnie wcale potrzebna. Kwestia dodania kodu do sterownika. Te baterie i tak nie są ładowane od zera. A nawet jeśli, to wystarczy nieznacznie powiększyć ich pojemność by zawsze była rezerwa i np ładować w boksie takimi urządzeniami jakie służą do rozruchu motocykli wyścigowych.

Pytanie imho jest inne. Po co im to, skoro trzeba być niezwykłym sierotą by zgasić w F1 silnik... ew. Przejść całą procedurę.

Re: Jak działają poszczególne elementy bolidu?

PostNapisane: Cz paź 15, 2015 15:32
przez slipstream
Niby nic, ale popatrzeć można. Testy Brembo hamulców do F1.