Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Adakar Pn maja 10, 2010 11:07  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Sar trek napisał(a):Co jeśli na okrążeniu formującym dojdzie do kolizji/wypadku, tor jest częściowo zablokowany i nieda się tego usunąć w czasie jednego okrążenia?
Mamy przesunięcie godziny startu czy start za safety carem?


mielibysmy przerwaną procedurę przedstartową. Bolidy zatrzymałyby się na swoich miejscach startowych. Mechanicy by do nich powrócili, wszystko na nowo podłączyć i czekali do ponownego sygnału rozpoczęcia okrążęnia formującego i poźniej startu.

Start za SC nic by nie dał... bo i tak musieliby pokonać min. 1 okrążenie za SC. Na warm up lap "pace carem" jest niejako zdobywca Pole Postion.

MalarzF1, wg mnie się mylisz. Okrążenie formujące nie jest częścią dystansu wyścigowego (wymaganych 300 km). Więc NIC nie odejmują. Gdyby też np. wyścig został przerwany czerwoną flagą na 1 okrażeniu, jeszcze NIEPEŁNYM. To dystans nie ulega zmianie. I start następuje wg tej samej kolejności jak w kwalifikacjach.

Jezeli mielibysmy czerwoną flagę po 2 okrążeniu. Ponowny start nastepuje w kolejności w jakiej znajdują się w danej chwili kierowcy. Co więcej, kierowcy którzy już opadli nie mogą wrócić do wyścigu i wyścig niejako startuje na nowo.
Swego czasu niektóre serie wyścigowe korzystały z systemu "łączonych czasów". Tyczy się to np. motocykli, które z racji swojej budowy nie mogą zjechać do boksów i w 10 sek. wymienić obu opon na np. desczówki.
Np. dystans wyścigu był 30 okrażeń.
Po 15 pada mocno deszcz, race director wywiesza czerwoną flagę. Czasy i RÓŻNICE z momentu przerwania wyścigu są "zapamiętywane". Zjazd do boksów. Wszyscy na desczówki się przesiadają. Start zatrzymany za 15-20 minut. Wg pozycji z momentu wywieszenia red flag.
I tu sie zaczyna ZABAWA ... np. lider z suchej czesci toru, w momencie red flag mial 30 sekund przewagi. Ale w deszczu sobie kopletnie nie radzi i spada np na 5 pozycje. Ale jeżeli zwyciezca mokrej czesci wyścigu, nie zdoła zniwelować straty jaką miał w suchej czesci wyścigu i wypracować minimum przewagi ... to mimo zobaczenia flagi w szachownice jako pierwszy ... nie będzie ogłoszony zwyciezcą danej rundy .... crazy shit. Ale tak to działa ;)
Ostatnio edytowano Pn maja 10, 2010 11:13 przez Adakar, łącznie edytowano 1 raz
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez MalarzF1 Pn maja 10, 2010 11:12  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Zawsze dodatkowe okrążenie jest odejmowane. Nawet jak po przejechaniu okrążenia formującego, ktoś podniesie rękę na pozycji startowej, to następne okrążenie formujące jest już odliczone od dystansu.

W tym sezonie jest to jeszcze ważniejsze, bo obowiązuje zakaz tankowania.
Avatar użytkownika
MalarzF1
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 15:15

Postprzez Adakar Pn maja 10, 2010 11:17  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

MalarzF1 napisał(a):Zawsze dodatkowe okrążenie jest odejmowane. Nawet jak po przejechaniu okrążenia formującego, ktoś podniesie rękę na pozycji startowej, to następne okrążenie formujące jest już odliczone od dystansu.

W tym sezonie jest to jeszcze ważniejsze, bo obowiązuje zakaz tankowania.


Bo w tym momencie o którym mówisz ZACZĄŁ SIĘ JUŻ WYŚCIG !!!

Najlepszy przykład wg mnie - Austria 2000 (start) , kiedy zostało sporo aut na swoich slotach m.in. oba Jordany
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez hideto Pn maja 10, 2010 11:27  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Co się dzieje, gdy na linii startu zgaśnie silnik bolidu?
ODPOWIEDZ:
Istnieją trzy ewentualności:

- Jeśli silnik zgaśnie w chwili zapalenia się zielonego światła (sygnalizującego start okrążenia formującego), mechanicy mogą popchnąć bolid i uruchomić go, w chwili kiedy wszystkie bolidy opuszczą pole startowe. Ponieważ podczas okrążenia formującego wyprzedzanie jest zabronione, samochód musi wystartować z końca pola startowego. Jednak, jeśli kierowca ma problem ze startem ale w końcu uda mu się ruszyć zanim ostatni bolid przekroczy linię startu/mety, może wyprzedzać inne bolidy aż osiągnie swoją początkową pozycję.

- Jeśli silnik pojazdu zgaśnie po zakończeniu okrążenia formującego, ale jeszcze przed startem, kierowca musi powiadomić o tym fakcie startera, poprzez podniesienie ręki, a ten włącza wówczas migające pomarańczowe światła. Start zostaje przerwany, na czas 5-ciu minut. Aby skompensować konieczność rozegrania kolejnego okrążenia formującego, wyścig zostaje skrócony o jedno okrążenie. Kierowca odpowiedzialny za zdarzenie musi rozpocząć wyścig z końcowej pozycji pola startowego.

- Kiedy silnik zgaśnie podczas samego startu wyścigu (kiedy zgasną wszystkie światła), a będzie już za późno na przerwanie procedury startowej, obsługa wyścigu spycha bolid do boksu, jak tylko wszystkie bolidy odjadą z pola startowego. Jeśli kierowcy uda się uruchomić silnik, może powrócić na trasę. Jeśli nie, zostaje zepchnięty do własnego boksu, gdzie przejmują go jego mechanicy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adakar Pn maja 10, 2010 11:46  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

hideto napisał(a):- Jeśli silnik pojazdu zgaśnie po zakończeniu okrążenia formującego, ale jeszcze przed startem, kierowca musi powiadomić o tym fakcie startera, poprzez podniesienie ręki, a ten włącza wówczas migające pomarańczowe światła. Start zostaje przerwany, na czas 5-ciu minut. Aby skompensować konieczność rozegrania kolejnego okrążenia formującego, wyścig zostaje skrócony o jedno okrążenie. Kierowca odpowiedzialny za zdarzenie musi rozpocząć wyścig z końcowej pozycji pola startowego.


Jeżeli sytuacja powtórzy się ponownie z innym kierowcą, kierowca, który wcześniej był odpowiedzialny za restart powraca na swoje "orginalne" miejsce.
Nie jestem też pewien, ale po 2 restarcie, jeżeli doszłoby do TRZECIEGO takiego przypadku to potem mamy juz wykluczenia z wyścigu albo min. usunięcie z gridu - i start z boksów... I am right ?
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez MalarzF1 Pn maja 10, 2010 13:09  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Adakar napisał(a):Bo w tym momencie o którym mówisz ZACZĄŁ SIĘ JUŻ WYŚCIG !!!

Żaden wyścig się nie zaczął. Procedura startowa wraca do punktu rozpoczęcia okrążenia formującego i nikt tam się nie ściga.

na okrążeniu formującym dojdzie do kolizji/wypadku, tor jest częściowo zablokowany

Czyli bolidy przejechały już okrążenie formujące, ale nastąpiło przerwanie procedury startowej, tak jak w przypadku kiedy ktoś sygnalizuje awarię tuż przed startem. Bolidy stają na polach startowych, dyrektor wyścigu podaje nową godzinę startu i od tego momentu wszystko idzie normalnie, tylko z -1okr..
Avatar użytkownika
MalarzF1
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 15:15

Postprzez krzych Pn maja 10, 2010 14:22  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Nie jestem pewny do końca, ale bodajże w 2008 roku w którymś z wyścigów Massie zgasł silnik po FL i z tego co pamiętam startował wtedy z boksów. Jeśli się mylę poprawcie mnie.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Dżejson Pn maja 10, 2010 14:40  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

To było w 2007 na Silverstone.
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez R.O.N.O Pn maja 24, 2010 21:27  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Co jeśli kierowca, który zostanie "wymachany" czarną flagą nie zjedzie do boksów, tylko będzie sobie jechał dalej do końca wyścigu? Jakie konsekwencje poniesie?
"How hard can it be?"
Avatar użytkownika
R.O.N.O
 
Dołączył(a): Pn paź 13, 2008 10:52
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
GG: 2940884

Postprzez hideto Pn maja 24, 2010 21:29  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

ostatni taki przypadek który pamiętam to GP W. Brytani 94. Schumacher dostął bana na 3 wyścigi ale coś tam tłumaczone było że obsługa wyścigu popełniła błąd....
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adakar Wt maja 25, 2010 9:50  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

na 100% zostałby wykluczony (tzn. zostaje automatycznie wykluczony , zdyskwalifikowany) z wyników wyścigu w momencie NIE zastosowania się do kary jaka została na niego nałożona przed czarną flagą.

Natomiast w przypadku Schumachera w Silverstone, dostał on dodatkową karę, wykluczenia z kolejnych wyścigów, za nie zjechanie z toru po otrzymaniu czarnej flagi. Niejako kara za karę ... :-)

R.O.N.O. , trzeba tylko pamiętać że czarnej flagi nie otrzymuje się "od tak". Jest ona "przyznawana" za nie zjechanie w ciagu 3 kolejnych okrążeń na karę stop/go, drive through, stop/go 10 sek lub w momencie gdy dostajesz (jak Kubica rok temu na Monzy czy Schumacher swego czasu w Australii) flagę czarną z pomarańczową kropką pokazywana z numerem bolidu, oznaczającą - Twój bolid jest uszkodzony, zagraża innym uczestnikom, zdjedz do boksów i usuń usterkę.

Jest jeszcze flaga w połowie czarna w połowie biała, przedzielona przekątnie pokazywana z numerem bolidu. Jest to równoznaczne z żółtą kartką w piłce nożnej. Ostrzeżenie. Za niesportowe zachowanie, jakaś serię manewrów. Jeśli kierowca się nie uspokoi może dostać czarną flagę z marszu, bez żadnej kary do odbycia w boksach etc.
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez Mexi Wt maja 25, 2010 9:55  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Czarną flagę można jeszcze dostać za wyjechanie z pitlane na czerwonym. Adakar, a ta flaga czarno-biała z numerem bolidu o której piszesz w ostatnim akapicie to kiedy była ostatnio pokazana? Bo teraz to za takie zachowanie zapewne jest DT.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez Adakar Wt maja 25, 2010 13:12  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Szukam w głowie i jakoś znaleźć nie mogę. I aż dla pewności przejrzałem regulamin FIA co do F1 i załącznik H ... flaga ta ciągle obowiązuje. Pytanie byłoby dobre w temacie zagadek historycznych ;)
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez Darth ZajceV Wt maja 25, 2010 13:18  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Jeśli się nie mylę to Hamilton w Malezji dostał czarno białą flagę za akcje z Pietrowem.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Adakar So maja 29, 2010 18:03  Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

Czy Michael Schumacher w wyścigu wystartuje na tych oponach z "flat spotem" ?

Bo nie wiem do końca na których oponach startują zawodnicy walczący w Q1.

a) Na komplecie na którym wykonali najszybsze okrążenie ?
b) Na komplecie na którym zakończyli kwalifikacje ?

i pytania dodatkowe do powyższych:
1. Przypadek z dziś Kamui. Awansował do TOP10 i wiadomo, że MAKS ustawiłby się 9. gdyby Petrov wyczyniał jakieś dziwne rzeczy, więc w teorii nie ma najmniejszego sensu wyjeżdżać na tor, cisnąc na maksa i np. ryzykować wypadek i co najgorsze uszkodzić bolid. To chyba oczywiste. Dodatkowo mamy przepis że startuje sie na oponach z qualu.

Wiec dlaczego nie założyli mu nowego kompletu opon (obojetnie czy twardych czy miękkich) i np. NIE wykonałby ŻADNEGO okrażenie lub tylko instalacyjne ... i tak i tak startowałby z 10. pola.

2. Co do przypadku Michaela Schumachera
Powiedzmy że okrążenie, które zakończył tuż przed tym spinem było jego najlepszym osiągnieciem i wykonal je na tym komplecie na którym kilkadziesiąt sekund poźniej zaliczył spina ... co wtedy ?
Opony zostają na bolidzie ?
NIE SĄ PRZEBITE ... ale w teorii zagrażają bezpieczeństwu kierowcy i tym samym innym zawodnikom. Czy można takie opony wymienic nawet pod groźbą kary ? (-5 pozycji ? oddelegowanie na koniec stawki ?)
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości