Strona 31 z 33

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: So cze 25, 2011 14:14
przez hideto
Taka sytuacja jest niemożliwa.

Żeby twój scenariusz zadziałał, czterokrotnie musiałaby się wydarzyć sytuacja pod tytułem 'ktoś robi szybkie kółko na suchym torze, po czym na tor spada ogromna ulewa'.

Nie ma więc nawet nad czym się zastanawiać i zapewne wszyscy kierowcy byliby dopuszczeni do wyścigu - zwłaszcza w świetle tego, że nawet w idealnych warunkach fia dopuszcza do wyścigu tych którzy 107% nie ogarneli.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N lip 03, 2011 15:34
przez damian27
hideto napisał(a):... ktoś robi szybkie kółko na suchym torze, po czym na tor spada ogromna ulewa


Wydaje mi się że wtedy nie "działa" regułą 107% ze względu na zmienne warunki. Ewentualnie pozwoliliby na start

a co do samych Q:
"każdy kierowca, którego czas [...] w Q1 wynosi więcej niż 107% najszybszego zawodnika podczas tej sesji, nie będzie mógł uczestniczyć w wyścigu."

o Q2 nie ma mowy, więc mógłby zrobić jakiś czas, ale on nie miałby znaczenia, gdyż: jeśli do startu dopuszczone (dodatkowo) zostanie więcej niż jeden bolid to sędziowie decydują o ustawieniu na starcie.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: Cz lip 14, 2011 12:28
przez Adakar
damian27 napisał(a):
hideto napisał(a):... ktoś robi szybkie kółko na suchym torze, po czym na tor spada ogromna ulewa


Wydaje mi się że wtedy nie "działa" regułą 107% ze względu na zmienne warunki. Ewentualnie pozwoliliby na start

a co do samych Q:
"każdy kierowca, którego czas [...] w Q1 wynosi więcej niż 107% najszybszego zawodnika podczas tej sesji, nie będzie mógł uczestniczyć w wyścigu."

o Q2 nie ma mowy, więc mógłby zrobić jakiś czas, ale on nie miałby znaczenia, gdyż: jeśli do startu dopuszczone (dodatkowo) zostanie więcej niż jeden bolid to sędziowie decydują o ustawieniu na starcie.


należy też pamiętać, że mimo nie uzyskania 107% lub np. rozbicia bolidu, awarii w Q1 lub T3, zawodnik może być warunkowo dopuszczony do startu na podstawie czasów i formy jaką prezentował w treningach.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: Cz lip 14, 2011 13:36
przez axel
należy też pamiętać, że mimo nie uzyskania 107% lub np. rozbicia bolidu, awarii w Q1 lub T3, zawodnik może być warunkowo dopuszczony do startu na podstawie czasów i formy jaką prezentował w treningach.


I bez spełnienia tych warunków, nie ma najmniejszego problemu z wystartowaniem w wyścigu. 107% w tym sezonie to fikcja.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: Cz lip 14, 2011 14:00
przez lubczyk
Pomijając GP Australii.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: Pn sie 29, 2011 22:19
przez Adakar
lubczyk napisał(a):Pomijając GP Australii.


HRT dostało kopa w ja.. ;
kopniak od FIA należy tłumaczyć: "Nie róbcie siary do cholery"

Off topic:
Nie wiedziałem gdzie to wstawić.
Powiedzmy, że to coś z działu "Co jeśli ... "
Obrazek

Patrząc na to zdjęcie nie jest mi do śmiechu. Mam wrażenie, że jego rodzice pili Red Bulla przed i po stosunku, a sam Sebastian przyszedł na świat w kokpicie bolidu z logo Red Bulla. Poród odbierał sam Dr Helmut Marko, asystowała siostra Mateschitz i Horner

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: So maja 26, 2012 10:51
przez krzysiek_aleks
Nie wiem czy było, ale jak by wyglądało ustawienie na starcie gdyby w kwalifikacjach nie został osiągnięty żaden czas na wskutek jakiejś straszliwej ulewy i wszyscy by się porozbijali?

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: So maja 26, 2012 11:04
przez cwiek
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że najpierw byliby ustawieni ci co rozpoczęli jakiekolwiek kółko pomiarowe. Następnie ci, którzy byli na wyjazdowych i na końcu ci bez kółek.
W tych grupach o poszczególnych miejscach decydowałyby numery startowe.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: So maja 26, 2012 11:12
przez fordern
Kierowcy nie zostaliby wypuszczeni na tor, patrz Japonia 2010. :P

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 12:21
przez Zakhary
Tak, wiem głupie pytanie, ale jak zachowano by się gdyby na pierwszych okrążeniach wszystkie bolidy zostały na tyle poważnie uszkodzone, że kontynuacja jazdy byłaby niemożliwa?

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 12:27
przez slipstream
Nie kontynuowano by jazdy, czyli wyścig by się nie odbył. Może jeszcze kiedy zespoły miały do dyspozycji 3 bolid rezerwowy, ale tak nie ma opcji na jazdę.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 12:28
przez SirKamil
Sam sobie odpowiedziałeś. Kontynuacja byłaby niemożliwa.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 13:01
przez Zakhary
A co z deszczem na formation lap jeżeli mamy sliki?

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 14:01
przez hideto
FIA wydaje nakaz jazdy na oponach wet.

Re: Co jeśli...? Rozwiązywanie możliwych wydarzeń na torze

PostNapisane: N maja 27, 2012 16:58
przez fordern
Było coś takiego na Nurburgringu w 2007 roku, kiedy to zaczęło padać już na okrążeniu formującym, i wyruszyli na slickach, ale już na pierwszym okrążeniu zjeżdżali po intery. :P