ciśnienia - im większe ciśnienie tym większy opór i docisk, do silnika przez wlot wlatuje więcej powietrza gdy jest wyższe ciśnienie, bo powietrze jest bardziej sprężone czyli trochę dodatkowej mocy
kierunek i siła wiatru - na całym okrążeniu, lepiej żeby był jak najsłabszy, chociaż w zakręcie jadąc pod wiatr może pomóc - prędkość wiatru można dodać do prędkości bolidu, czyli dostajemy docisk nie obciążając opon tymi dodatkowymi kilometrami jakie musielibyśmy mieć żeby taki docisk normalnie osiągnąć bez wiatru
wilgotności - wpływ głównie dla kierowcy, chociaż wiadomo że z wody silnik spalinowy mocy nie wyciągnie
temperatury toru i otoczenia - im zimniejsze powietrze tym więcej da się go wtłoczyć do cylindra, czyli zwiększa moc.
Temperatura toru musi być taka jaką Bridgestone przewidywał
jak za ciepło to źle, jak za zimno to też źle - głównie chodzi tu o graining
nagumowanie toru - guma lepiej trzyma gumy niż asfaltu, a ta guma która ma styk z asfaltem jest w niego wtarta, dlatego zwiększa się przyczepność
brud na torze - zmniejsza przyczepność i to bardzo mocno, opona jadąc po piasku, zamiast łapać asfalt, zbiera nieprzyczepne ziarenka
plamy oleju (jak bardzo może utrudnić jazdę?) - w zależności ile tego oleju jest. Ogólnie wiadomo że olej ma właściwości smarne, dlatego może utrudnić jazdę do takiego stopnia że nie będzie się dało w miejscu plamy w ogólne jechać