Własna koncepcja Formuły 1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez rado123F1 N sie 01, 2010 20:53  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

Jeśli chodzi o zmiany:

1. Zakaz zmiany opon podczas SC(jedynie przy kapciu można wymienią zepsutą oponę)
2. Zespoły powinny dostawać określoną ilość kompletów(2 lub 3) każdej z 4 używanych obecnie mieszanek. Ew. zamiast tego brak monopolu oponiarskiego.
3. KERS - ale z możliwością użycia do kilku(nastu) razy podczas wyścigu(zakaz używania KERS-u na starcie)
4. Zmniejszenie przyczepności mechanicznej(jest na to kilka sposobów, ale nie jestem od tego specjalistą)
5. Możliwość wprowadzania poprawek limitowana(np. co 4 GP)
"Także tego... Ale że Dudka nie wzięli na mundial?"
rado123F1
 
Dołączył(a): Pn lip 13, 2009 17:17
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez Maly-boy N sie 01, 2010 20:56  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

oprócz powrotu "zwykłych" dyfuzorów na kolejny sezon proponuję zmniejszyć nachylenie skrzydeł do takich jak na spa/monzy ,jak i ograniczenie jeszcze bardziej znaczenia aerodynamiki i dodanie turbo od razu będzie ciekawiej :twisted:
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez krzych N sie 01, 2010 21:05  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

4. Zmniejszenie przyczepności mechanicznej(jest na to kilka sposobów, ale nie jestem od tego specjalistą)


Ja byłbym za zmniejszeniem przyczepności generowanej przez aerodynamikę, a przyczepności mechanicznej bym nie ruszał. W tym właśnie tkwi według mnie problem współczesnej Formuły 1. Bolidy generują tyle docisku i są na tyle wrażliwe na zaburzenie strugi powietrza, że gdy się już do siebie jakioś zbliźą to się"coś" zacina i wyprzedzania nie ma, a zawodnik jedzie w cieniu drugiego przez cały wyścig.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez topgear N sie 01, 2010 21:56  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

1. Silnik i skrzynia na 1 wyścig-(kierowcy teraz nie walczą do końca , bo oszczędzają żeby się zmieścić w limicie)
2. V6 plus turbo i z jakimś sensownym limitem doładowania
3. KERS
4. "Gołe" przednie skrzydło i tylne pod mniejszym nachyleniem niż teraz
5. Auta rezerwowe- (i tak zespoły je mają teraz tylko, że w częściach)
6. Dodatkowy trening 2h w Piątek tylko dla kierowcy rezerwowego
7. Konkurencyjny dostawca opon
8. Limit budżetu
9. Zamiast Drive Through- więcej Stop and Go- (np Hamilton Valencia)
10. Po dostaniu kary 1 kółko po otrzymaniu info na pit board lub radio- zjazd do boksu (teraz chyba jest 3 jeśli dobrze pamiętam)
11. Odblokowanie rozwoju silników
No i sędziowie niech szybciej podejmują decyzje,a nie gdy jest już dawno po ptokach
Avatar użytkownika
topgear
 
Dołączył(a): N paź 19, 2008 12:19

Postprzez peterK N sie 01, 2010 22:08  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

I niższe maksymalne obroty silnika! to taki bajer dla kibiców :-D

Tak se myśle... a jakby coś takiego zarzucić jakiejś stronie, która ma większe przebicie... tak, żeby te dupki z FIA zrozumieli, że kibice też mają coś do powiedzenia, w końcu oni też napędzają ten sport (kasa).
peterK
 

Postprzez patgaw N sie 01, 2010 22:10  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

troche dublujecie temat....
viewtopic.php?f=9&t=7137&start=0
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez l00kers N sie 01, 2010 22:11  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

peterK napisał(a):I niższe maksymalne obroty silnika! to taki bajer dla kibiców :-D


Co? a co to ma dać kibicom, właśnie dźwięk tych wysokich obrotów jest niepowtarzalny :x
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez peterK N sie 01, 2010 22:17  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

l00kers napisał(a):
peterK napisał(a):I niższe maksymalne obroty silnika! to taki bajer dla kibiców :-D


Co? a co to ma dać kibicom, właśnie dźwięk tych wysokich obrotów jest niepowtarzalny :x

To kwestia gustu :wink:
peterK
 

Postprzez lukizc N sie 01, 2010 22:44  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

peterK napisał(a):Tak se myśle... a jakby coś takiego zarzucić jakiejś stronie, która ma większe przebicie... tak, żeby te dupki z FIA zrozumieli, że kibice też mają coś do powiedzenia, w końcu oni też napędzają ten sport (kasa).


Zebrać wszystkie do kupy i niech ktoś z dobrym englishem wystawi na forum AS. "Propozycje zmian w F1 - z Polski" :D
Get well soon Bobby K!
Avatar użytkownika
lukizc
 
Dołączył(a): Pt kwi 10, 2009 10:07
Lokalizacja: ok. Oświęcim
GG: 9230678

Postprzez peterK N sie 01, 2010 23:12  Re: Proponowane zmiany przepisów wg kibiców.

Teoretycznie to większość kibiców na świecie myśli podobnie. Tak podejrzewam. Znaczy, znajdą się wariaci co powiedzą że na monzy powinni zrobić jakiś zakręt agrafkowy albo żeby wrócić do tankowania w czasie wyścigu, ale ogół ma zbliżone zdanie. :) Więc jak dla mnie organizacja np. FOFA ( :-D ) (Formula One Fans Association), czegoś na zasadzie stowarzyszenia FOTA, miałaby sens. Takie nasze czcze gadki jak tutaj czy na jakimkolwiek, nawet najlepszym forum wyścigowym, nic nie znaczą, poza tym że poznajemy (my, fani, kibice) zdanie różnych osób.
Wszystko to marzenia, a eklestąłn może se mówić co chce, ale on i inni kolesie robią F1 dla kasy, a nie dla kibiców...Smutne, ale prawdziwe.
peterK
 

Postprzez Tatabasi Cz wrz 30, 2010 11:41  Jak uatrakcyjnić F1?

Witam,

Mój pomysł jest taki, żeby zakazać dotankowywania podczas kwalifikacji. Myślę, że w efekcie tego na starcie do wyścigu stawka ulegnie przetasowaniu, co przyczyni się do większej walki na torze i większej ilości wyprzedzań. Same kwalifikacje tez powinny być dużo atrakcyjniejsze.

Uzasadnienie? Przede wszystkim słabsze zespoły mogą obrać strategię z mniejszą ilością paliwa. Z lżejszym bolidem będą miały większą szanse na przejście danego etapu kwalifikacji kosztem tego, że w kolejnym nie wykonają pomiarowego okrążenia. Dodatkowo system będzie premiował kierowców popełniających najmniej błędów, bo każde dodatkowe okrążenie to zmniejszenie szans na dobre wyniki w kolejnych etapach kwalifikacji.

Pozdrawiam,
Tatabasi
Tatabasi
 
Dołączył(a): Pt sty 29, 2010 10:51

Poprzednia strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość