Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez MPOWER N paź 20, 2013 11:32  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Bolid Saubera w przekroju
Avatar użytkownika
MPOWER
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 19:56
Lokalizacja: Z północy

Postprzez R90 N paź 20, 2013 13:36  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Całkiem całkiem prowadząca haha :grin:
R90
 
Dołączył(a): Pt kwi 23, 2010 10:42

Postprzez Woolf Cz gru 12, 2013 22:13  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Red Bull zastosował w jednym z ostatnich wyścigów coś ciekawego, nowego dla mojego oka. Wygląda to na "przedni dyfuzor", umieszczony pod skrzydłem. Ktoś obeznany w temacie mógłby powiedzieć coś na temat tego wynalazku i jego prawdopodobnej zasady działania?

Obrazek
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez SirKamil Pt gru 13, 2013 1:27  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Dyfuzora tam nie ma, to bardziej stabilizacja strugi obchodzącej oponę od wewnętrznej strony i wędruje na podcięcie sekcji bocznej.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez hideto Pt gru 13, 2013 16:38  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

I nie jest to nowe, Obecnosć takowych rozwiązań w F1 to conajmniej 20 lat.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez R90 So gru 21, 2013 23:16  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Ja mam pytanie techniczne, związane z WRC.
Zauważyłem, że końcówka rury wydechowej Fiesty WRC nagrzewa się często do pomarańczowo-czerwonej barwy.
Końcówki w Polo i DS3 nie świecą praktycznie w ogóle. Może, że są mniej 'wyeksponowane'. Rura wydechowa Citroena jest węższa i skierowana w dół, ale widać ją na tle samochodu. Czy Ford ma jakieś krótsze tłumiki, albo wyższą temp. spalin ?
R90
 
Dołączył(a): Pt kwi 23, 2010 10:42

Postprzez FOLLY N gru 22, 2013 9:25  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Tam jest taka siatka która nagrzewa się do czerwoności.
Obrazek

Ps. temat WRC
viewtopic.php?f=10&t=192&start=1980
Obrazek
Avatar użytkownika
FOLLY
 
Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 15:26

Postprzez buczu N gru 22, 2013 15:29  

Jak w innym temacie... To jest katalizator.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
Obrazek
D. Morelli: Robert ma bardzo silny charakter i przezwycięży to!!!
Avatar użytkownika
buczu
 
Dołączył(a): Pn sie 21, 2006 20:20
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
GG: 6295396

Postprzez MPOWER Pn sty 20, 2014 14:51  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Peter Windsor we współpracy z Enrique Scalabronim przygotował kolejną porcję niezwykle ciekawych materiałów, które pozwalają lepiej zrozumieć problem pull-rod czy push-rod

Avatar użytkownika
MPOWER
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 19:56
Lokalizacja: Z północy

Postprzez imielinski Wt sty 28, 2014 11:25  Re:

buczu napisał(a):Jak w innym temacie... To jest katalizator.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Sam jesteś katalizator. To jest siatka chroniąca układ wydechowy przed przedostaniem się piachu lub żwiru po przejażdżce poza torem.
Avatar użytkownika
imielinski
 
Dołączył(a): Śr maja 11, 2011 19:09

Postprzez Kielun Śr sty 29, 2014 0:50  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

imielinski napisał(a):
buczu napisał(a):Jak w innym temacie... To jest katalizator.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Sam jesteś katalizator. To jest siatka chroniąca układ wydechowy przed przedostaniem się piachu lub żwiru po przejażdżce poza torem.

Tego jeszcze nie słyszałem :lol: Nie zabieraj głosu i przy okazji nie obrażaj kolegi jeśli nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz :)
Avatar użytkownika
Kielun
 
Dołączył(a): So mar 28, 2009 8:25

Postprzez pawel92setter Śr sty 29, 2014 1:03  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Mimo wszystko, to nie jest katalizator. (Bez sensu jest go umieszczać tak daleko od silnika). Nie wiem też po co bronić układ wydechowy przed przedostaniem się piachu lub żwiru, który zostałby od razu przedmuchany przez spaliny. To po prostu element tłumiący, który ma zmienić przepływ spalin na laminarny (a to ma wpływ na hałas).
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kielun Śr sty 29, 2014 1:10  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Kolejna kwestia to układ wydechowy. W każdym samochodzie homologowanym po 1995 roku musi być reaktor katalityczny (tzw. katalizator). Podkreślają to nie tylko przepisy o ruchu drogowym, ale również regulamin rajdowy.

Katalizator obowiązuje nawet w samochodach WRC. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego końcówki rur wydechowych w niektórych “wurcach” świecą na czerwono, to już będziecie wiedzieć, że to zamontowany na samym końcu układu wydechowego katalizator. Tu nie ma żadnych problemów z prawem, ponieważ na rynku są dostępne katalizatory z homologacją i, co ciekawe, niekiedy znacznie tańsze niż fabryczne odpowiedniki.


http://autokult.pl/2012/03/31/rajdowki- ... mi-czesc-2
Avatar użytkownika
Kielun
 
Dołączył(a): So mar 28, 2009 8:25

Postprzez pawel92setter Śr sty 29, 2014 9:17  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Ciekawe. Możliwe, że w silniku, który pracuje przy dużych obciążeniach reaktor katalityczny znajdujący się tak daleko spełnia swoje zadanie, ale co z dojazdówkami? Szczerze mówiąc nie wiem jak bardzo ochładzają się gazy spalinowe na całej długości układu wydechowego, ale w im wyższej temperaturze pracuje reaktor tym lepiej.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez aronek Śr sty 29, 2014 18:38  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Szczerze mówiąc to wątpie, czy funkcją katalizatora w aucie WRC jest dbanie o środowisko i spełnianie jak najlepiej swojej funkcji... Obstawiałbym raczej to, że katalizator jest, bo być musi(wymagania regulaminowe). Raczej dąży się do tego, żeby jak najmniej przeszkadzał, a nie jak najlepiej oczyszczał spaliny. A umiejscowienie na końcu wydechu... może dla lepszego rozkładu masy?
Orajt Maderfaker Men !
Avatar użytkownika
aronek
 
Dołączył(a): Śr sty 23, 2008 17:16
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości