Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Ad@m Wt mar 16, 2010 21:51  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Bardzo ciekawa sprawa i prawdę mówiąc, gdy nie widzi się jak w środku biegną te przewody to ciężko cokolwiek wyjaśniać.
Zresztą sam Whitmarsh podkreślał że jeśli się nie zna zasady konkretnej to można spekulować tylko bezpodstawnie.

Chyba deeze masz najwięcej racji co do działania, tyle że wydaje mi się że z tym dodatkowym strumieniem jest trochę inaczej. Mam po prostu wrażenie że wlot przed kierowcą (ten mały) jest tylko strumieniem sterującym, jest zbyt mały żeby odgiąć skrzydło czy jego element. Więc stawiałbym tak, że ten strumień steruje w jakiś sposób przelotem w górnej części airbox'a. Czyli zmienia bieg strumienia który jest użyty do chłodzenia skrzyni a który normalnie wypuszczany jest tym śmiesznym wylotem pod skrzydłem, przekierowując go na tylny płat.
Ad@m
 
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2007 19:54
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez deeze Wt mar 16, 2010 22:25  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Ad@m, nie do końca zrozumiałeś chyba ;-) - ja nic nie mówiłem o odginaniu skrzydła, bo zresztą takie rozwiązania są zakazane. Chodzi o 'zaginanie' przepływu powietrza, czy bardziej - jego zburzenie.

W moim odczuciu wlot w airboxie nie jest w tym systemie używany, choć... Masz rację, coś jednak w nim dziwnego, że akurat jest w linii prostej do skrzydła. Nie mówiąc o tym, że ten wlocik jest jednak ciut za mały... Ciekaw jestem jak naprawdę wygląda cały system. Może rzeczywiście jest skonstruowany podobnie do tego, jak Ty go opisujesz. Tego chyba się nigdy nie dowiemy, no chyba, że kolejny Coughlan ze Stephneyem się znajdą :D

Spojrzę co mają na ten temat do powiedzenia na forum F1Technical.com

EDIT: No i coś się wyjaśniło, wg Craiga Scarborough (http://scarbsf1.wordpress.com/) sam Whitmarsh wyjawił, że powietrze rzeczywiście trafia na skrzydło idąc od tego wlotu - tutaj artykuł.
Podstawowa kwestia jednak - "przeciągnięcie" aerodynamiczne w wersji ludzi od aero w F1 to coś zupełnie innego, jak w zwykłej awiacji. Otóż, jak opisuje, skrzydło wytwarza za sobą duże spiralne ruchy powietrza, które w głównej mierze odpowiedzialne są za opór. Niewielki wylot dodatkowego powietrza niszczy te spirale, przez co skrzydło nie pracuje odpowiednio, jednak jednocześnie zmniejsza opór aerodynamiczny - przez co zyskuje się kilka kilometrów/godzinę.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez gk01 Pt mar 26, 2010 15:17  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Powoli wszyscy się za to biorą: http://twitpic.com/1ava09
Avatar użytkownika
gk01
 
Dołączył(a): Pn kwi 06, 2009 23:54

Postprzez kibic sribic Pt mar 26, 2010 18:04  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

co ciekawe, tam jest napis "Green Flag" a flaga obok jest...czarna :-D
Avatar użytkownika
kibic sribic
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 15:43
Lokalizacja: Zgórsko

Postprzez Campeon Pt mar 26, 2010 23:16  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Chciałeś powiedzieć granatowa i dopasowana kolorystycznie do reszty bolidu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez BlindWolf So mar 27, 2010 9:39  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Pierwsza dziesiątka startuje na oponach z Q3 .
Jeżeli będzie jutro padało już przed startem to ten przepis obowiązuje ?
Ostatnio edytowano So mar 27, 2010 9:45 przez BlindWolf, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
BlindWolf
 
Dołączył(a): Cz mar 04, 2010 13:08
Lokalizacja: Płock
GG: 21258745

Postprzez krzych So mar 27, 2010 9:41  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Wtedy będą mogli założyć opony deszczowe.

EDIT: Trochę nie ten temat.
Ostatnio edytowano So mar 27, 2010 9:48 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez BlindWolf So mar 27, 2010 9:46  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Jeżeli mogą zmienić to spoko , bo gdyby popadało to farciarz z 11 pozycji wygrałby wyścig .
Avatar użytkownika
BlindWolf
 
Dołączył(a): Cz mar 04, 2010 13:08
Lokalizacja: Płock
GG: 21258745

Postprzez slipstream So mar 27, 2010 9:50  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Już resztek rozumu nie odbierajcie ludziom kierującym widowiskiem zwanym GP, ze w ulewie każą wystartować na slickach bo tak.
Zapewne będzie tak jak dotychczas z obiema mieszankami, że jeśli wyścig przed startem zostanie ogłoszony jako mokry, wszelkie przepisy dotyczące opon (także użycie dwóch różnych mieszanek) zostają z urzędu anulowane.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bosssu So mar 27, 2010 10:00  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Na szczęście władze F1 jeszcze tak upośledzone nie są. Jak pada deszcz to jest nakaz używania opon deszczowych, więc start na suchych nie wchodzi w grę.
Avatar użytkownika
bosssu
 
Dołączył(a): So paź 17, 2009 21:27
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez qTeck So mar 27, 2010 10:10  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

^^ Raczej nie ma zakazu zmiany opon w stosunku do Q3 niż jest nakaz zmiany na deszczówki.
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez chmiel So mar 27, 2010 10:21  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

slipstream napisał(a):Zapewne będzie tak jak dotychczas z obiema mieszankami, że jeśli wyścig przed startem zostanie ogłoszony jako mokry, wszelkie przepisy dotyczące opon (także użycie dwóch różnych mieszanek) zostają z urzędu anulowane.

Zgadza się, pod tym względem nic się nie zmieniło. Nadal obowiązuje ta zasada, że w wyścigu określonym jako mokry obowiązek użycia dwóch rożnych mieszanek zostaje anulowany. O tym, że nie muszą w takim przypadku również startować na oponach z kwalifikacji, nigdzie nie czytałem, ale na pewno tak jest.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Pepik So mar 27, 2010 10:35  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

chmiel napisał(a):O tym, że nie muszą w takim przypadku również startować na oponach z kwalifikacji, nigdzie nie czytałem, ale na pewno tak jest.

Ale chyba logicznym jest to, że jeżeli wyścig określony jest przed startem jako "mokry" to nikt nie wyruszy do walki na slickach? Dopisanie więc do tego punktu jednego zdania byłoby raczej masłem maślanym, nieprawdaż? :-P
Avatar użytkownika
Pepik
 
Dołączył(a): Śr sie 23, 2006 12:19
Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wrocław
GG: 7712941

Postprzez chmiel So mar 27, 2010 14:59  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Może i tak, ale regulamin powinien być jak najjaśniejszy, najklarowniejszy i nie powinien pozostawiać żadnych wątpliwości. Różnie z tym bywa, ale tak powinno być. A zdarzają się różne sytuacje. Może komuś się zachcieć ryzyka i wyjechać na slikach. ;)
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Alladyn N cze 13, 2010 19:11  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Mam nadzieje, że dobry temat :-)
Obrazek
Dziura, na końcu pokrywy silnika. Co to jest i w czym ono pomaga?
"Może kiedyś odwiedzimy podobne miejsce i dla odmiany nie wystrzelamy miejscowych."-Sweetwater (Battlefield Bad Company 2)
Avatar użytkownika
Alladyn
 
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 11:16
Lokalizacja: Valencja

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość