Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez hideto N cze 13, 2010 19:42  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

zapewne spełnia dokładnie taką samą funkcję jak wycofane już kominy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Alladyn N cze 13, 2010 19:44  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

to znaczy?
"Może kiedyś odwiedzimy podobne miejsce i dla odmiany nie wystrzelamy miejscowych."-Sweetwater (Battlefield Bad Company 2)
Avatar użytkownika
Alladyn
 
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 11:16
Lokalizacja: Valencja

Postprzez hideto N cze 13, 2010 19:45  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

odprowadzanie w REGULOWANY sposób strug gorącego powietrza które wypływa z chłodnic.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Alladyn N cze 13, 2010 19:56  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

aha dzięki :)
"Może kiedyś odwiedzimy podobne miejsce i dla odmiany nie wystrzelamy miejscowych."-Sweetwater (Battlefield Bad Company 2)
Avatar użytkownika
Alladyn
 
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 11:16
Lokalizacja: Valencja

Postprzez kuba22 Wt cze 15, 2010 14:11  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1



Przy lewym lusterku jest taka jakby dziurka w bolidach ferrari. Może mi ktoś wytłumaczyć co to może być. Moje przypuszczenia są takie, że to może być kamera termowizyjna na oponę.
Avatar użytkownika
kuba22
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 13:05

Postprzez Karol Wt cze 15, 2010 14:14  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

A gdzie kamera jest skierowana? Kameruje kierowcę, coś w tym stylu:
http://www.youtube.com/watch?v=uagECS_uE2o
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez slipstream Wt cze 15, 2010 14:16  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Zwykła kamera TV, z Ferrari bardzo często widać takie ujęcia z boku, własnie z lusterka. Kamera termo na oponę nie ma żadnej racji bytu, tym bardziej że albo musiałyby być one na wszystkie 4 koła — jedna kamera nic nie daje bo koła i tak nie zużywają się jednomiernie a i równym obciążeniom w różnej chwili są poddawane z lewej i prawej.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Marker Wt cze 15, 2010 14:21  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Ja był się spierał, akurat kamerka z onboardem ( o ile tak to można nazwać) Hamiltona umieszczona jest na środku.

W F1Racing było ostatnio napisane, że tam znajdują się kamerki termowizyjne, które pomagają zarządzać oponami.
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez hideto Wt cze 15, 2010 14:35  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Kurcze dałbym głowę sobie uciąć, że gdzieś na fia.com jest normalny oficjalny rysunek z CADa tej kamery, bo taka sama jest zamontowana w każdym bolidzie w zasadzie. Któryś z kierowców FI miał w kanadzie taką.

Marker napisał(a):Ja był się spierał, akurat kamerka z onboardem ( o ile tak to można nazwać) Hamiltona umieszczona jest na środku.

W F1Racing było ostatnio napisane, że tam znajdują się kamerki termowizyjne, które pomagają zarządzać oponami.


No i ? jest kilkanaście punktów na bolidzie w którym kamery/atrapy są obecne. Jedną z nich jest lusterko, inną jest takie zgrubienie tuż przed kokpitem.

http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 2-2010.pdf

od strony 40.

Obrazek

a to jest ta słynna kamera termiczna mclarena. W sumie proste rozwiązanie i dziwie się że inne ekipy go nie stosują.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez R.O.N.O Śr cze 30, 2010 19:36  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Podwójny pedał hamulca w McLarenie w 1997 roku.
Co możecie mi o nim powiedzieć (ew. zdjęcia jakieś?)??
"How hard can it be?"
Avatar użytkownika
R.O.N.O
 
Dołączył(a): Pn paź 13, 2008 10:52
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
GG: 2940884

Postprzez Patrick Śr cze 30, 2010 20:58  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Czy powrót "ground-effect" do F1 byłby trafionym pomysłem wg. Was ?
Nawrócony ze stwierdzenia "kiedyś było lepiej".
Patrick
 
Dołączył(a): Pt wrz 25, 2009 16:22

Postprzez hideto Śr cze 30, 2010 21:03  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

W GP2 daje on radę, więc pomysł nie głupi.

Ja bym w tej materii proponował stworzenie STANDARDOWEJ (tak wiem znienawidzone słowo...) podłogi wraz z dyfuzorem.

Dzięki temu, nie byłoby wielkich różnic w tej kwestii między ekipami, 'genialność' aero nie miałoby takiego znaczenia, a turbulencja za bolidem byłaby w zasadzie ściśle kontrolowana.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez 3557 Śr cze 30, 2010 21:10  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

During the season, F1 Racing photographer Darren Heath noticed that the rear brakes of the McLarens were glowing red in an acceleration zone of the track. The magazine discovered through photos of the inside of the cockpit, that McLaren had installed a second brake pedal, selectable by the driver to act on one of the rear wheels. This allowed the driver to eliminate understeer and reduce wheelspin when exiting slow corners, dubbed "brake steer". Ferrari's protestations to the FIA led to the system being banned the following season at the 1998 Brazilian Grand Prix.

źródło
Avatar użytkownika
3557
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 12:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez hideto Śr cze 30, 2010 21:13  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

czyli dobrze myślałem że chodziło o cudowne TC by mclaren. Nie pamiętałem jednak czy to ten rok czy inny. Teraz mam pewność :)
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez MPOWER Wt sie 13, 2013 21:36  Re: Nietypowe konstrukcje i rozwiązania w bolidach F1

Chyba dobrze wybrałem temat ;)?

Ewolucja bolidów od 1993r


DOWN

Upsss....jedyny dział poza Kubicą gdzie nie zaglądam i taki numer :razz:
Przepraszam za problem ....
Do usunięcia w takim razie!
Ostatnio edytowano Wt sie 13, 2013 21:52 przez MPOWER, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
MPOWER
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 19:56
Lokalizacja: Z północy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości