Strona 2 z 2

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Pt wrz 20, 2019 9:13
przez cwiek
Szuakj na stronie FIA, w sobotę wieczorem FIA zwykle wrzuca już ustawienie na starcie. Oczywiście może się ono jeszcze zmienić, dlatego to przed rozpoczęciem okrążenia formującego jest najbardziej aktualne.

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Pt wrz 20, 2019 10:56
przez bartoszcze
Oficjalna kolejność (po karach) powinna być opublikowana najpóźniej cztery godziny przed rozpoczęciem okrążenia formującego. Ostateczna najpóźniej na godzinę przed (gdyby w niedzielę wystąpiły u kogoś problemy).

Strona FIA bywa uzupełniana z opóźnieniem, dziennikarze zwykle mają dostęp szybciej.

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Pt wrz 20, 2019 11:05
przez cwiek
Strona FIA bywa uzupełniana z opóźnieniem, dziennikarze zwykle mają dostęp szybciej.


Dlatego wystarczy śledzić dziennikarzy, Sokół czy panowie z Eleven w sobotę wieczorem wrzucają ustawienie na starcie. Podobnie Roksana Ćwik. Że nie wspomnę o ich zagranicznych odpowiednikach.

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Śr lis 27, 2019 0:48
przez Krys47
Dlaczego w GP Brazylii nie dopisano do punktów Verstappena jednego punktu za najszybsze okrążenie? Najszybsze okrążenie wyścigu miał Valtteri Bottas, jednak po awarii jednostki napędowej, to Max miał w następnej kolejności najszybsze. Czy to jest przeoczenie, czy jest jakiś przepis regulujący przyznawanie tego punktu? Wiadomo, że punkt może zdobyć kierowca z pierwszej sklasyfikowanej dziesiątki, a jak ktoś nie jest sklasyfikowany, to co?

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Śr lis 27, 2019 7:10
przez marrak
Przyznaje się punkt za najszybsze okrążenie jeśli kierowca jest w 10. Nie za drugie najszybsze okrążenie :P

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Śr lis 27, 2019 8:34
przez bartoszcze
marrak napisał(a):Przyznaje się punkt za najszybsze okrążenie jeśli kierowca jest w 10. Nie za drugie najszybsze okrążenie :P
Ani za "najszybsze okrążenie spośród Top10". ;)
Krys47 napisał(a):czy jest jakiś przepis regulujący przyznawanie tego punktu?

Oczywiście że jest - artykuł 6.4 akapit drugi regulaminu sportowego:
In addition to the above, one point will be awarded to the driver who achieved the fastest lap
of the race and to the constructor whose car he was driving, provided the lap time was
achieved without incurring a penalty and he was in the top ten positions of the final race
classification (see Article 45). No point will be awarded if the fastest lap is achieved by a driver
who was classified outside the top ten positions
.

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Śr lis 27, 2019 11:00
przez slipstream
Najszybsze okrążenie wyścigu miał Valtteri Bottas, jednak po awarii jednostki napędowej, to Max miał w następnej kolejności najszybsze.

Najszybsze okrążenie w wyścigu jest jedno, bez względu czy jego autor dojechał do mety czy nie. Co więcej, jeśli kierowca który je wykonał ma otrzymać punkt, musi zakończyć wyścig w top 10. Jeśli tego nie zrobi, punkt za najszybsze okrążenie zwyczajnie przepada, a nie przechodzi na następnego kierowcę.

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Śr lis 27, 2019 13:46
przez Krys47
Bardzo dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienia

Re: Poradnik dla początkujących — co, gdzie, kiedy, dlaczego

PostNapisane: Cz lut 27, 2020 5:48
przez macieiii
Dobrze wiedzieć. Logicznym, byłoby przyznanie najszybszej kto dojechał. Jasne jest że najszybsze okrążenie jest dla top 10. Że można go nie przyznać, to nie takie oczywiste.