Chyba za dużo osób chciało się dowiedzieć, bo limit transferu przeproczono ...
To było tak:
Sanchez napisał(a):Wg regulaminu technicznego (punkt 5.6) - dozwolone jest uruchamianie silnika przy pomocy dodatkowych zewnętrznych urządzeń mechanicznych. Tak tez to się odbywa. Po co ładować dodatkowe (ciężar) urządzenia rozruchowe "pod maskę" skoro może ich tak nie być.
Rozrusznik elektroniczny jest urządzeniem zewnętrznym, trzymanym przez jednego z mechaników. Głównym elementem rozrusznika jest długa różdżka, która podłączana jest to tylnej części skrzyni biegów. Po naciśnięciu odpowiedninego przycisku przez mechanika, silnik dostaje poprzez skrzynię zasilanie 24V o wysokim natężeniu. Rozrusznik jest zawsze podłączony do zewnętrznych akumulatorow. Urządzenie to jest stosowane zarówno na gridzie, jak i w garazach.
Pierwszą czynnością jest wtykniecie różdżki do skrzyni biegów. Po podłączeniu mechanik dostaje informację poprzez jedną z kontrolek o poprawności podłączenia i naciskając przycisk dokonuje rozruchu silnika. Mechanik dostaje informację kiedy silnik ma odpowiednie obroty oraz ciśnienie oleju. Wówczas następuje włączenie (również przez mechanika) zapłonu.
Ponieważ po uruchomieniu silnika jego obroty są znacznie większe niż rozrusznika, koniecznym stało się zastosowanie w urządzeniu rozruchowym odpowiednich sprzęgieł, tak by nie doszło do urazu mechanika.
Rozrusznik jest urządzeniem które nie musi być lekkie. Głównym celem przy jego konstruowaniu jest zachowanie na wysokim poziomie niezawodności. Używane są do budowy głównie aluminium (obudowa) oraz stal (różdżka).
Dane techniczne rozrusznika :
Długość całkowita: 120cm
Waga: 15 kg
Zasilanie: 24V