Re: Silniki w F1
Napisane: So wrz 23, 2017 22:47
Ale motacie w prostych sprawach.
Silnik diesla - regulacja jakościowa ładunku, sterowanie dawki paliwa przez urządzenie wtryskowe.
Zapłon następuje wskutek wtrysku paliwa do sprężonego powietrza, które uzyskuje wtedy bardzo wysoką temperaturę. Wtrysk zawsze następował do komory spalania, ale dawniej z powodu niskich ciśnień wtrysku były stosowane różne wynalazki typu komora wirowa przy silnikach z wtryskiem pośrednim, które pomagały lepiej wymieszać olej napędowy z powietrzem. Kiedyś wtrysk bezpośredni miały tylko duże silniki, dzisiaj przy ciśnieniach wtrysku rzędu 2000 bar nie ma tych problemów z małymi silnikami do osobówek.
Silnik Otto - regulacja ilościowa mieszanki paliwowo-powietrznej, regulowana przepustnicą. Przepustnica ograniczała napływ mieszanki paliwowo-powietrznej, a zapłon następował od iskry na świecy. Tradycyjnie przygotowaniem mieszanki zajmował się gaźnik, potem systemy mechaniczne, a potem elektroniczne z wtryskiem paliwa jednopunktowym i wielopunktowym (pośrednim), a następnie wtrysk bezpośredni.
W przeciwieństwie do diesla gdzie granice palności mieszanki są bardzo szerokie, w silnikach benzynowych mieszanka jest palna w wąskim zakresie 0,8-1,2 λ więc stosuje się różne kombinacje aby uzyskać jak największą moc z jak najmniejszej ilości paliwa. Aby to osiągnąć silnik musi spalać ubogie mieszanki, czyli pracować (tak jak diesel) z nadmiarem powietrza. System TJI jest tego najlepszym przykładem. Wtrysk i zapłon paliwa następuje w komorze wstępnej od świecy, a następnie generuje się spalanie ubogiej mieszanki w komorze głównej od płomieni z komory wstępnej.
Silnik diesla - regulacja jakościowa ładunku, sterowanie dawki paliwa przez urządzenie wtryskowe.
Zapłon następuje wskutek wtrysku paliwa do sprężonego powietrza, które uzyskuje wtedy bardzo wysoką temperaturę. Wtrysk zawsze następował do komory spalania, ale dawniej z powodu niskich ciśnień wtrysku były stosowane różne wynalazki typu komora wirowa przy silnikach z wtryskiem pośrednim, które pomagały lepiej wymieszać olej napędowy z powietrzem. Kiedyś wtrysk bezpośredni miały tylko duże silniki, dzisiaj przy ciśnieniach wtrysku rzędu 2000 bar nie ma tych problemów z małymi silnikami do osobówek.
Silnik Otto - regulacja ilościowa mieszanki paliwowo-powietrznej, regulowana przepustnicą. Przepustnica ograniczała napływ mieszanki paliwowo-powietrznej, a zapłon następował od iskry na świecy. Tradycyjnie przygotowaniem mieszanki zajmował się gaźnik, potem systemy mechaniczne, a potem elektroniczne z wtryskiem paliwa jednopunktowym i wielopunktowym (pośrednim), a następnie wtrysk bezpośredni.
W przeciwieństwie do diesla gdzie granice palności mieszanki są bardzo szerokie, w silnikach benzynowych mieszanka jest palna w wąskim zakresie 0,8-1,2 λ więc stosuje się różne kombinacje aby uzyskać jak największą moc z jak najmniejszej ilości paliwa. Aby to osiągnąć silnik musi spalać ubogie mieszanki, czyli pracować (tak jak diesel) z nadmiarem powietrza. System TJI jest tego najlepszym przykładem. Wtrysk i zapłon paliwa następuje w komorze wstępnej od świecy, a następnie generuje się spalanie ubogiej mieszanki w komorze głównej od płomieni z komory wstępnej.