Pytanie dot. Silników.

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Dżejson Śr wrz 02, 2009 20:03  Re: Pytanie dot. Silników.

Oj nie, zadyma z silnikami wcale nie jest przereklamowana. Jak w takim np. Red Bullu świeżutki silnik pada dzień po włożeniu go do bolidu bez względu na ilość przejechanych okrążeń, to nie jest śmiesznie :-P Mniej boli, jak pada silnik z przebiegiem ponad 1400-1600 km, niż silnik z np. 200 km ;)
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez deeze Cz wrz 03, 2009 10:11  Re: Pytanie dot. Silników.

To się nazywa choroba wieku dziecięcego Dżejson. Jeśli silnik ma jakiś wewnętrzny problem to rozwali się w przeciągu pierwszych kilometrów, jeśli nie, to służyć będzie aż do wyznaczonego przez Renault terminu. Po prostu coś z tym silnikiem było nie tak, albo jego montaż schrzanili w Red Bullu.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez Campeon Cz wrz 03, 2009 13:27  Re: Pytanie dot. Silników.

Tak częste awarie RS27 tylko w bolidach Red Bulla, wskazywałyby, że to panowie w Red Bullu przedobrzyli z wszystkimi układami wokół silnika, przez co jest on bardziej narażony na defekt, aniżeli te jednostki napędowe wykorzystywane w bolidach fabrycznego zespołu. Jednak ten silnik padł po zaledwie kilku okrążeniach, a więc akurat w tym przypadku również sam motor mógł być wadliwy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Dżejson Cz wrz 03, 2009 15:42  Re: Pytanie dot. Silników.

Ale ja nie o tym mówiłem/pisałem :). Chciałem zwrócić uwagę, jak trudna jest sytuacja silnikowa Red Bulla w tym momencie, po prostu teraz nie ma żartów. Oni potrzebują w każdym wyścigu sprawny silnik z jak najmniejszym przebiegiem, bo po X przejechanych kilometrach moc jednostki spada drastycznie. Jak już pisałem, jeśli w wyścigu padnie silnik po przejechaniu 1500 km, to nie widzę problemu. Ale jak padnie po 150, to jest problem, bo tracimy świeżutki silnik. Na razie "takie" awarie (po przejechaniu małej ilości km) miały BMW i RBR (więcej nie zauważyłem, jak coś to mnie poprawcie). Jeśli KAŻDY zespół do końca sezonu zaliczy "taką" awarię... będzie bardzo ciekawie. :grin:
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez chmiel Cz wrz 03, 2009 23:02  Re: Pytanie dot. Silników.

Dżejson napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę, jak trudna jest sytuacja silnikowa Red Bulla w tym momencie, po prostu teraz nie ma żartów.

No właśnie. Więc po co Vettel cisnął do bólu na ostatnich okrążeniach na Spa zamiast oszczędzać silnik?
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Dżejson Pt wrz 04, 2009 14:55  Re: Pytanie dot. Silników.

Najwidoczniej liczyli na dogonienie/wyprzedzenie Fisico. Nie wiem, kto tam jest taktykiem, ale ja bym zaraz po wyjeździe z boksów na P3 kazał skręcać obroty i trzymać pozycję. A może Vettel był w tym momencie wyścigu tak szybki, że mimo jazdy na luzie doganiał Fisiego po 0,5 sekundy na kółku ? :razz:
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez Mick3y Pt wrz 04, 2009 21:28  Re: Pytanie dot. Silników.

Zastanawia mnie jedna rzecz... Załóżmy hipotetyczną sytuację. W przed ostatnim wyścigu sezonu Buttonowi pada ósma jednostka napędowa. Barrichello wykorzystał do tej pory 7 silników. Czy jest w takim razie możliwe, żeby team wsadził Buttona na ostatni wyścig do samochodu #23, tak aby uniknąć kary przesunięcia o 10 miejsc?
Obrazek
Avatar użytkownika
Mick3y
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 17:29
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Campeon Pt wrz 04, 2009 21:36  Re: Pytanie dot. Silników.

Według regulaminu nowy kierowca przejmuję pulę tego starego, więc można by powiedzieć, że Button przejąłby silniki Barrichello. Ale ten zapis tyczy się zmiany kierowcy spoza stawki, zatem nie miałoby to sensu, bo Anglik ma swoją pulę i obojętnie w jakim bolidzie by nie zasiadł, to miałby zużyte w tym przypadku wszystkie silniki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Rocket Pt wrz 04, 2009 21:38  Re: Pytanie dot. Silników.

Nie jest to możliwe.
Avatar użytkownika
Rocket
 
Dołączył(a): Śr lip 11, 2007 20:45

Postprzez Dżejson Pt wrz 04, 2009 21:51  Re: Pytanie dot. Silników.

bicampeon - a jakby zmienił zespół ? :grin:
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez Campeon Pt wrz 04, 2009 22:39  Re: Pytanie dot. Silników.

Tak jak napisałem - obojętnie w jakim bolidzie by nie zasiadł, Button ma już swoja pulę, a do jakiego zespołu ten bolid należy, to nieważne. Choć pozostawałaby kwestia rodzaju jednostek napędowych - gdyby przeszedł do Red Bulla, musiałby korzystać z jednostek Renault, a Anglik miałby już przecież kilka używanych silników "swoich" i tu byłby problem. Niemniej taka sytuacja, jaką opisałeś, zdaje się być niedopuszczalna.

@down: Ano tak - się popisałem, już za późna pora dla mnie. Button stałby się po prostu zastępcą kierowcy RBR, czyli straciłby swoją pulę, a zyskał tę od drivera Red Bulla. Pisząc "sytuacja jaką opisałeś", miałem na myśli zamianę z kolegą zespołowym, o czym pisał Mick3y.
Ostatnio edytowano Pt wrz 04, 2009 23:45 przez Campeon, łącznie edytowano 5 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TerryTate Pt wrz 04, 2009 23:05  Re: Pytanie dot. Silników.

przecież mamy własnie taką sytuację jak opisał Dżejson, Fisico, który Merca (FI) zmienił na Ferrari, i teraz leci chyba z puli Massy/Badoera
Avatar użytkownika
TerryTate
 
Dołączył(a): Wt cze 02, 2009 10:19
Lokalizacja: Nowa Sól
GG: 1889243

Postprzez slipstream So wrz 05, 2009 8:12  Re: Pytanie dot. Silników.

Chyba najprościej wyjaśnić tak, że pula silników podlega bolidowi z takim czy innym numerem bez względu na to jaki kierowca w nim siedzi i czy jeździł w innym zespole. Kropka, słowo kierowca jest tutaj umowne, bo łatwiej się nim posłużyć i każdemu zrozumieć niż mówić o bolidzie numer taki-czy-inny a potem żeby każdy sobie sam kierowcę dopowiadał. I chyba nie warto kombinować na zapas jak się można z tego wycwaniakować.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez barteks So wrz 05, 2009 9:40  Re: Pytanie dot. Silników.

rafaello85 napisał(a):Te 4 silniki są chyba przeznaczone na testy posezonowe. A zatem nie można ich używać podczas piątkowych weekendów.

Zgodnie z regulaminem nie ma żadnych testów posezonowych :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Campeon So wrz 05, 2009 11:54  Re: Pytanie dot. Silników.

A właśnie, że są - dla kierowców, którzy spełniają odpowiednie kryteria, czyli chodzi głównie o nowicjuszy. :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości