SirKamil napisał(a):To znaczy co konkretnie pojawi się w tych silnikach, że przy 500 km z litra załata turbodziurę, jeśli przy 200 z całą paletą nowoczesnych rozwiązań jest jest ona wyraźnie wyczuwalna?
Nie spodziewałbym się aż 500KM z litra. Poprzednie założenia mówiły o jakiś 500KM z 1.6, reszta z KERS-u. Ciekawe, na jakim poziomie ustalą maksymalne ciśnienie doładowania.
A reszta w rękach obecnej techniki:
jeśli V6, to pewnie będą dwie mniejsze sprężarki zamiast jednej lochy, wirniki z lekkich materiałów (jak np. wirnik ze stopów tytanu w Evo), być może VTG (jeśli nie FIA zabroni), odpowiedni mapping (ciekawe, czy FIA zezwoli na ALS, bo właśnie go zabanowali). A resztę załatwi skrzynia, która pozwoli na utrzymanie silnika w powerbandzie.
Karol26 napisał(a):,,Odzyskiwanie energii ze spalin powiązanych z turbosprężarką" na czym to polega? Pierwszy raz się z tym spotykam chyba, że wcześniej miałem do czynienia pod inną nazwą
Np. turbocompound:
ale tego w F1 chyba nie zobaczymy?
r.
I am The Great Cornholio. You have awakened my bunghole, and now you must pay! The streets will flow with the blood of the non-believers!