Hmm, i gdzie tu ta sławetna oszczędność kosztów jaką miała być redukcja silników an sezon, jak potem trzeba wyrzucać dobre jednostki i brać pod przymusem nowe....
Jakiś konkretny zapis o tym
Phaedra ?
W regulaminie stoi wyraźnie napisane
28.4.a
Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used.
"Każdy kierowca może użyć nie więcej jak osiem silników podczas sezonu. Jeśli kierowca użyje więcej jak osiem silników, zostanie przesunięty o 10 miejsc startowych do tyłu podczas pierwszego wyścigu kiedy dodatkowy silnik zostanie użyty".Chyba nazbyt to wyraźnie zapisane, dodatkowo nie ma ani słowa w regulaminie o tym, że kolejny silnik może być użyty tylko raz apotem co wyścig nowe. Co więcej - wyraźnie regulamin dopuszcza wielokrotne użycie nowej jednostki zaznaczajac że kara jest tylko raz za to. Za to silnik
zastąpiony a nie nowy jest wykluczony z użycia na przyszłość w kwalifikacjach i wyścigu.
24.8.e If an engine is changed in accordance with Article 34.1 the engine which was replaced may not be used during any future qualifying session or race with the exception of the last Event of the Championship.