Pytanie dot. Silników.

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Dżejson Śr paź 28, 2009 21:00  Re: Pytanie dot. Silników.

Nie mam potwierdzonych informacji, ale wydaje mi się, że przy 18k RPM silniki powinny wyciągać ok. 720 KM, trzeba tu oczywiście doliczyć postęp w technologii olejów, smarów i osprzętu silnika więc może być i więcej KM. Co do spadku mocy - nie wiem, jak sytuacja ma się po pełnym weekendzie GP, ale gdzieś czytałem, że po przejechaniu ok. 1400 km moc spada drastycznie - pytanie ile w F1 znaczy "drastycznie" :-)
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez krzych Śr paź 28, 2009 21:03  Re: Pytanie dot. Silników.

rzeba tu oczywiście doliczyć postęp w technologii olejów, smarów i osprzętu silnika


Rozwój silników i osprzętu jest zamrożony, no chyba, że się coś zmieniło.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez patgaw Śr paź 28, 2009 22:07  Re: Pytanie dot. Silników.

teoretycznie jest, ale w praktyce to renault mialo najlepszy silnik w koncowke 2006r a pod koniec 2008 nagorszy (poza honda).
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez buczu Cz paź 29, 2009 6:51  Re: Pytanie dot. Silników.

Jest zamrożony, jednakże jest możliwy tylko w obszarach zwiększających wytrzymałość jednostki.
Obrazek
D. Morelli: Robert ma bardzo silny charakter i przezwycięży to!!!
Avatar użytkownika
buczu
 
Dołączył(a): Pn sie 21, 2006 20:20
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
GG: 6295396

Postprzez Krystian792 Śr gru 23, 2009 11:45  Re: Pytanie dot. Silników.

Czy jazda w tunelu aerodynamicznym ma wpływ na zużycie się silnika?
Podpis na urlopie.
Avatar użytkownika
Krystian792
 
Dołączył(a): So sie 29, 2009 17:44

Postprzez Rocket Śr gru 23, 2009 11:55  Re: Pytanie dot. Silników.

Masz na myśli jazdę za innym bolidem czy w fabryce?
W drugim przypadku chyba nie jest potrzebny silnik bo całą sprawą zajmuje się ogromny wiatrak. Chyba.
Avatar użytkownika
Rocket
 
Dołączył(a): Śr lip 11, 2007 20:45

Postprzez patgaw Śr gru 23, 2009 11:55  Re: Pytanie dot. Silników.

w tunelu uzywa sie modelu wielkosci 60% i bynajmniej silnika w nim nie ma...
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez impr Śr gru 23, 2009 11:59  Re: Pytanie dot. Silników.

Tu chodzi raczej o cień aero, nie tunel :-)
Avatar użytkownika
impr
 
Dołączył(a): So lut 02, 2008 13:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slipstream Śr gru 23, 2009 12:16  Re: Pytanie dot. Silników.

Oczywiscie ze ma znaczenie, ponieważ powietrze w slipstreamie jest rozrzedzone, przez co mniej wpada go chłodnic czego konsekwencją na dłuższą metę jest przegrzanie silnika.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Pieczar Śr gru 23, 2009 12:20  Re: Pytanie dot. Silników.

slipstream - powietrze w Tobie jest rozrzedzone? :grin:

Sorry nie mogłem się powstrzymać ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez krzych Śr gru 23, 2009 14:57  Re: Pytanie dot. Silników.

slipstream napisał(a):Oczywiscie ze ma znaczenie, ponieważ powietrze w slipstreamie jest rozrzedzone, przez co mniej wpada go chłodnic czego konsekwencją na dłuższą metę jest przegrzanie silnika.


Dodatkowym efektem cienia aerodynamicznego jest mniejszy opór powietrza, co przekłada się na większą prędkość a sam silnik osiąga odrobinę większe obroty na 7 biegu. Na dłuższa metę może to mieć negatywne znacznie dla silnika.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Krystian792 Śr gru 23, 2009 19:42  Re: Pytanie dot. Silników.

Chodzi o jazdę za innym bolidem. Ktoś też mi mówił, że się silnik przegrzewa i musiałem się upewnić. :wink:
Podpis na urlopie.
Avatar użytkownika
Krystian792
 
Dołączył(a): So sie 29, 2009 17:44

Postprzez deeze Śr gru 23, 2009 23:19  Re: Pytanie dot. Silników.

Bardziej, czy też przede wszystkim, Koledzy chodzi tu o gorące spaliny wydobywające się z samochodu poprzedzającego - to tak naprawdę ma największe znaczenie. Kolejną rzeczą oczywiście jest mniejsze ciśnienie powietrza, co powoduje, że tak naprawdę mniejsza jego ilość wpada do wlotów. Przytoczona przez krzycha 'dolegliwość' akurat ma tu małe znaczenie - w 90% jazda w cieniu aerodynamicznym wykorzystywana jest podczas przyspieszania, samochody F1 na bardzo krótką chwilę uzyskują prędkość maksymalną i chwilowe wyższe obroty silnika nie mają tu nic do rzeczy, zwłaszcza, że są one ograniczone przez FIA do 18000 obrotów na minutę.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez SQUZ Cz gru 24, 2009 9:27  Re: Pytanie dot. Silników.

według mnie niema czegoś takiego jak wyższe obroty w tunelu.... ma być max 18 k i tyle jest... co najwyżej szybciej się podnoszą... spowodowane to jest mniejszymi oporami powietrza w związku z czym silniczek ma łatwiej się wkręcić ...
Avatar użytkownika
SQUZ
moderator
 
Dołączył(a): Śr sie 09, 2006 17:02
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez slipstream Cz gru 24, 2009 10:49  Re: Pytanie dot. Silników.

Dzisiaj tak, problemu z obrotami nie ma, ale jeszcze kilka lat temu kiedy limitu 18k nie było... ale oczywiście to wszystko odpowiedniej skali, minimalnej nie mal żeby ktoś sobie nie wyobrażał ze nagle o całe 2000 potrafiły obroty skoczyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości