Strona 1 z 13

Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:03
przez ari2k5
Witam, zastanawia mnie jedna rzecz. W F1 obowiązuje limit ośmiu silników na sezon na kierowcę, więc dlaczego http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11361 <-tutaj jest napisane, że Badoer używa 5 silnika, skoro dla niego jest to 1 silnik. Tak samo w przypadku Jaime i Romaina. Może mi to ktoś wytłumaczyć?

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:05
przez rafaello85
arti2k5, bo Badoer korzysta z puli tych samych silników, co Massa. Najwyraźniej jednostki napędowe nie są przypisane kierowcy, ale konkretnemu bolidowi.
To samo w przypadki Jaime i Romaina.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:06
przez patgaw
ari2k5 napisał(a): ośmiu silników na sezon na kierowcę,


najlatwiej bedzie to wam czytac na kierowce o danym numerze.
czyli w wypadku ferrari kierowce z nr 3.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:27
przez rafaello85
Gwoli ścisłości - ponumerowane są bolidy, a nie kierowcy :-) Tak więc 8 silników przypada na bolid nr 3 ( bez względu na to, kto w nim zasiada ).

W przeszłości też tak było. Pamiętacie 2007r? Vettel zastąpił Kubicę w USA. Niemiec pojechał wtedy na nowym silniku i wyścig ukończył. Robert powrócił na GP Francji i musiał jechać na tym samym silniku ( obowiązywał dwu weekendowy cykl ), co Vettel parę tygodni wcześniej.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:42
przez krzych
A co jeśli np. Vettelowi silników nie starczy do końca sezonu ?

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:45
przez Campeon
Czepiając się - silniki nie są przypisywane bolidom. Podając za przykład taką dziwaczną sytuację: Badoer przychodzi na miejsce Massy, ale będzie startował w samochodzie Raikkonena, a Fin z kolei z bolidzie nr 3 - w takiej sytuacji Badoer i tak ma pulę Massy, a Iceman swoją. Po prostu w przypadku zmiany kierowcy, ten nowy jest traktowany jako ten "oryginalny" w kwestii silników. Zatem w jakim bolidzie zostanie zamontowany silnik, to nie ma znaczenia.

krzych napisał(a):A co jeśli np. Vettelowi silników nie starczy do końca sezonu ?


Proste - będzie musiał wziąć nowy/nowe i za każdy nowy silnik 10 miejsc do tyłu na starcie do wyścigu.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:48
przez slipstream
A co jeśli np. Vettelowi silników nie starczy do końca sezonu ?

Starczy starczy. Nie ma tak że osiem silników a później nic... bo potem można użyć dziewiątego silnika, dziesiątego i tak dalej do woli, tyle że obowiązuje -10 pozycji na starcie za użycie każdego kolejnego silnika ponad limit ośmiu.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:52
przez Angulo
Dla Vettela najlepiej będzie, jeśli pozostałe 2 silniki zużyje w 4 następnych wyścigach, a 9 użyje w Brazylii. Tor raczej sprzyja i wyprzedaniu i Bykom, ale co tam nie będę doradzał głównym rywalom... :eek:

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 10:58
przez rafaello85
bicampeon napisał(a):Czepiając się - silniki nie są przypisywane bolidom. Podając za przykład taką dziwaczną sytuację: Badoer przychodzi na miejsce Massy, ale będzie startował w samochodzie Raikkonena, a Fin z kolei z bolidzie nr 3

Moim zdaniem nie jest to możliwe. Skoro Badoer przychodzi na miejsce Massy, to musi startować jego bolidem ( tzn bolidem z nr 3 ). Raczej nie ma mowy o wewnętrznej zmianie numeracji.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 11:02
przez Campeon
No tak, ale mi chodzi o to jak jest zapisane w regulaminie. A tam jest napisane, że przypada 8 silników na kierowcę, a w przypadku zmiany kierowcy, ten nowy jest traktowany jako ten pierwszy - jakby byli jedną osobą. Nie jest nic wspomniane o tym, że nowy kierowca przejmuje pulę starego, bo jeździ jego bolidem. Choć jedno wiąże się z drugim. :P

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 12:35
przez Dżejson
W ogóle to w regulaminie jest zapisane że zespół ma 20 silników - 8 dla każdego kierowcy i 4 "na zespół" i tu pojawia się moja wątpliwość - czy tych pozostałych 4 silników można używać podczas treningów, czy są to silniki przeznaczone na te testy aerodynamiczne, które zespoły robią na prostych (a czytałem też, że można robić testy na owalach...) ?

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 12:50
przez rafaello85
Te 4 silniki są chyba przeznaczone na testy posezonowe. A zatem nie można ich używać podczas piątkowych weekendów.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 13:05
przez Dżejson
No właśnie chyba nie, bo jak sam mówisz "testy POSEZONOWE", a regulamin mówi o silnikach na SEZON :)
Czyli chyba jednak są używane poza treningami, na te różne pseudo-testy na prostych czy owalach.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Cz sie 27, 2009 23:42
przez manieq
Bo kolega źle trochę to napisał, chodzi o to że te 4 silniki są na testy, które nie należą do cyklu GP ale odbywają się w sezonie, czyli te proste i inne dziwne rzeczy :D .

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Śr wrz 02, 2009 16:44
przez fordern
Teoretycznie nie trzeba każdego silnika używać do śmierci. Może w trakcie sezonu także użyć silnika nr. 3, bo jest jeszcze sprawny - więc cała ta zadyma z silnikami jest zbyt "przereklamowana" :P