Strona 12 z 13

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:14
przez SirKamil
Ralph1537 napisał(a):po co ten 8 bieg skoro bolidy są wolniejsze


Żeby były szybsze...
Nic nie kumasz... zastosowanie 8 biegowej przekładni w miejsce 7 to nie dołożenie jeszcze jednego niższego biegu nad nad siódemką, tylko gęściejsze wystopniowanie w normalnych widełkach dla elastyczności. Z resztą rozwiązanie samo w sobie jest rekompensatą na stałe przełożenia w sezonie (od Monaco po Monze), gdy nie będzie można już rolować zębatkami z wyścigu na wyścig. I być może dla lepszego dobrania przełożenia dla silnika elektrycznego pracującego samodzielnie w alei serwisowej.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:19
przez pawel92setter
Te stałe przełożenia na cały sezon to już przesądzona sprawa?

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:27
przez SirKamil
Mam nadzieję, że tak. W pierwszym sezonie dopuszczą jedną zmiana względem deklaracji przedsezonowej. Nowy regulamin na szybko przeglądałem.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:31
przez axel
Skoro już jesteśmy przy wielkości liczby przełożeń, to jako ciekawostkę podam, że Porsche w swojej najnowszej odmianie 911-stki, zastosuje 7 biegowy manual. Choć max. prędkość będzie można uzyskać na 6 biegu, a 7 będzie do spokojnego toczenia, ten dodatkowy bieg pozwoli na jeszcze bardziej efektywniejsze wykorzystanie mocy, i właśnie z tego powodu będziemy mieli 8 bieg w F1.
Obrazek

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:39
przez slipstream
po co ten 8 bieg skoro bolidy są wolniejsze

kolejny... wymierne w liczbach dowody, czy tylko ogólne "wrażenie"

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 11:56
przez patgaw
Ciekawe, to w takim wypadku oznacza ze ósmy bieg nie będzie wykorzystywany w Monako np.
Aczkolwiek jeżeli chcą być bliżej samochodów drogowych, to nie wiem skąd ten pomysł.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 12:56
przez SirKamil
Dlaczego? W samochodzie drogowym nie wymieniasz kół zębatych między jazdą po mieście a wyjazdem na trasę. To ograniczenie kosztów.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 13:01
przez patgaw
Miałem na myśli ósmy bieg.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 13:06
przez SirKamil
Kiedyś 7 biegowe skrzynie F1 wzbudzały podziw- 'łał, ile tam mają biegów'. Kilka lat temu pojawiły się siódemki a teraz na drogach panoszą się 8 biegowe automaty.
http://www.zf.com/corporate/en/products ... ssion.html

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: So lip 23, 2011 23:20
przez nocman
W historii wyścigów, co prawda motogp, pojawiało się już i czternaście biegów (Suzuki RK67 czy RP68), więc 8 to znów nie jest jakaś straszna liczba. Zaś jeśli chodzi o porównania z autami drogowymi, to F1 nadal będzie dosyć mocno oderwana od rzeczywistości.

r.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N lip 24, 2011 12:24
przez BagBag
8biegowe skrzynie już pojawią się w drogowych autach przykład BMW Serii 1 czy Hybryda Lexusa, także jakoś F1 mocno oderwana od rzeczywistości nie będzie pod tym względem

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N lip 24, 2011 12:27
przez Mexi
Bo hybryda lexusa i BMW serii 1 są typowymi drogowymi autami spotykanymi co 100 metrów w europie ;P

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N lip 24, 2011 12:36
przez SirKamil
BagBag napisał(a):8biegowe skrzynie już pojawią się w drogowych autach przykład BMW Serii 1 czy Hybryda Lexusa, także jakoś F1 mocno oderwana od rzeczywistości nie będzie pod tym względem


Są w Audi, są w Porsche, są w Volkswagenie... o Bentleyu nie wspominając... staja się standardem w BMW- od 2 litrowych diesli bo V12, są w Jaguarze, są w Lexusie i Land Roverze. Ford, General Motors i kilku innych szykują się do wprowadza własnych 8 biegówek. Powoli ósemka ZF będzie wypierać standardową niezwykle popularną automatyczną szóstkę tejże firmy w niezliczonej liczbie marek a samo ZF już zbudowało skrzynie 9 biegową. Mercedes a jakże- 9G-Tronic... Są poza Koreą jakieś koncerny bez ósemek? a nie przepraszam, Hyundai też już walczy na początek w Genesis.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N lip 24, 2011 14:56
przez nocman
Są. FHI, Forfitera wciąż można kupić z E-4AT ;)

BagBag napisał(a):F1 mocno oderwana od rzeczywistości nie będzie pod tym względem


Pod tym nie, ale:
- turbo o zmiennej geometrii niedozwolone,
- zmienne czasy/wzniosy zaworów niedozwolone.

Natomiast nigdzie nie zabraniają użycia wielu sprzęgieł, czyli droga do dwusprzęgłówek jest otwarta.

r.

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N lip 24, 2011 17:26
przez SirKamil
nocman napisał(a):Są. FHI, Forfitera wciąż można kupić z E-4AT ;)

Oni to generalnie są trochę "inni" ze swoimi produktami. Skończyli się na poprzednim Legacy.

nocman napisał(a): Pod tym nie, ale:
- turbo o zmiennej geometrii niedozwolone,
- zmienne czasy/wzniosy zaworów niedozwolone.
Natomiast nigdzie nie zabraniają użycia wielu sprzęgieł, czyli droga do dwusprzęgłówek jest otwarta.
r.


Sporo się wyjaśniło w ramach naszych poprzednich dywagacji apropo tego w czym F1 mogłaby się najwyżej zrównać technologicznie z samochodami drogowymi, oraz że zapewne tego nie zrobi przez regulacje.

Co do dwustrzęgłówek to nie jestem przekonany czy faktycznie są potrzebne.