Strona 13 z 13

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: Wt lip 26, 2011 12:23
przez Damos
A ja nie jestem pewien, czy są dozwolone. Kiedyś był zapis o tym, że konstrukcja skrzyni ma gwarantować pełne odłączenie skrzyni od silnika w trakcie zmiany biegu. DSG-like tego nie daje (przed pełnym wysprzęgleniem jednego wałka następuje częściowe zasprzęglenie drugiego ). Na tej podstawie Honda miała kiedyś kłopoty ze swoja innowacyjną skrzynką.

A po co 8-my bieg? Wraz ze zmniejszeniem max RPM trzeba pozwolić na dodanie nowych przełożeń - inaczej wymagane będzie zwiększenie tzw. "power bandu" silnika - czyli większy zakres obrotów będzie musiał mieć odpowiednio korzystny moment obrotowy. Łatwiej jest dorzucić nową zębatkę.
Oczywiście - w silnikach turbo można uzyskać większy power band stosując zmienną geometrię łopatek, zaraz... zmienna geometria jest zbanowana :evil:

Re: Pytanie dot. Silników.

PostNapisane: N wrz 13, 2020 10:13
przez komanch
Czy ktoś z was orientuje się może w kosztach poszczególnych elementów?

Obrazek