Safety Car

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Anderis Wt maja 31, 2011 10:15  Re: GP Monako 2011

atb napisał(a):Ale główna przyczyna wypaczonych wyników leży w możliwości zmiany opon w czasie SC. W momencie ogłoszenia neutralizacji bolidy muszą pokonywać poszczególne sektory w minimalnym, wyznaczonym czasie. Przez to zyskują ci, którzy są przy samych boksach (Sutil, Kobayashi wczoraj), a tracą ci, którzy mają dalej (Barrichello i chyba Heidfeld). Zakaz zmiany opon do czasu uformowania się węża wyeliminowałby takie przypadki.

Gdyby zabronić możliwości zmiany opon w czasie neutralizacji, lub kazać czekać zawodnikom do czasu uformowania się kolejki, również wypaczałoby to wyniki, może nawet jeszcze bardziej, niż obecnie. W olbrzymim stopniu premiowałoby to zawodników, którzy wykonali zmianę opon chwilę przed wyjazdem SC a mocno karałoby tych, którzy w danym momencie jechali na zużytych oponach.
Wyobraźmy sobie taką sytuację:
Na czele jadą z dużą przewagą Alonso i Vettel. Alonso ma 10 sekund przewagi nad Vettelem. Vettel zjeżdża po nowe opony i jest na drugim miejscu 30 sekund za Alonso. Alonso zostaje na torze, bo np. chce maksymalnie opóźnić swój pit stop, by mieć przewagę opon nad Vettelem w dalszej części rywalizacji. Na następnym okrążeniu po pit stopie Vettela wyjeżdża Safety Car, a Alonso nie może zjechać na zmianę opon.
a) Jeśli nie można zmienić opon podczas neutralizacji w ogóle, to Vettel bardzo szybko po wznowieniu wyścigu wyprzedza Alonso dzięki przewadze opon, a Hiszpan w dodatku musi odbyć jeszcze jeden pit stop od Niemca więcej (jeśli jego strategia zakładałaby tyle samo pit stopów podczas wyścigu) i niemalże traci szansę na zwycięstwo w wyścigu. Bo najprawdopodobniej Vettel nie byłby jedynym kierowca, który skorzystał z tej sytuacji i wyprzedził Alonso.
b) Jeśli Alonso zmieniłby opony w momencie, gdy bolidy ustawią się w rządku, to automatycznie ląduje za wszystkimi, którzy byli w momencie wyjazdu SC na tym samym okrążeniu i zdecydowali się pozostać na starych oponach. Jeśli takich kierowców byłaby znaczna ilość, straty Fernando znowu byłyby ogromne.

Im bardziej się nad tym zastanawiam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że nierealnym jest, by neutralizacja nie mogła wpłynąć w znaczącym stopniu na rezultaty wyścigu, a jednocześnie miała w miarę przejrzyste zasady i trwała w miarę krótko. Możnaby kombinować z jakimiś przelicznikami czasu, zamienianiem pozycji itp. ale nie byłoby to przejrzyste i czytelne dla widzów lub przedłużałoby niepotrzebnie okres jazdy za SC o kilka okrążeń.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez alonso___ Wt maja 31, 2011 10:31  Re: GP Monako 2011

Jeśli chodzi o SC to dla mnie trochę nie poważne zwłaszcza w Monaco jest to, że zdublowani kierowcy jadą między czołówką. Kiedyś na okrążenie przed zjazdem SC taki Liuzzi dostałby pozwolenie na to żeby się oddublować i nie przeszkadzałby innym. Teraz restart nie jest żadnym plusem dla tego który jedzie z tyłu. Zanim upora się z maruderem to już dawno jest "po ptokach" i ten który był z przodu i ma kawałek czystego toru ucieknie na bezpieczną przewagę.
Avatar użytkownika
alonso___
 
Dołączył(a): Pn lis 03, 2008 21:51
GG: 12136114

Postprzez Mexi Wt maja 31, 2011 13:03  Re: GP Monako 2011

Można wprowadzić softwarowe ograniczenie na moc podczas neutralizacji. Przykładowo obcinamy moc aut do 100KM a wyścig trwa nadal, ale to może być niebezpieczne dla porządkowych. Można też zatrzymywać wyścig - tam gdzie jesteś, bez podjeźdzania do rywali z przodu. Przy wznowieniu zakaz wyprzedzania przez jedno okrążenie. Głupie, ale jedyne rozwiązanie gdzie neutralizacja nie miałaby wpływu na wynik.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez szama Wt maja 31, 2011 13:14  Re: GP Monako 2011

I restartu nie ma bo silnik dawno wybuchł z przegrzania a opony zamarzły.
Avatar użytkownika
szama
 
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 16:54

Postprzez Mexi Wt maja 31, 2011 13:42  Re: GP Monako 2011

Przecież silnik można wyłączyć, rozruszniki dać porządkowym. Opony to przesadzasz, rozgrzeją sobie po chwili.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez karolVTEC Wt paź 07, 2014 14:31  Re: Safety Car

Abstrahując od ostatnich wydarzeń... SLS jest już nieco przestarzały i może w przyszłym roku zobaczymy nowego SC. Osobiście widzę dwóch kandydatów, ale gdy bardziej podoba mi się S-Coupe, to bardziej stawiam na model GT.

Obrazek

Obrazek
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Avatar użytkownika
karolVTEC
 
Dołączył(a): Wt maja 11, 2010 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Duif Wt paź 07, 2014 15:25  Re: Safety Car

Nie wyobrażam sobie krowy S-coupe jako SC. To nie ta liga ;)
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez baron Wt paź 07, 2014 15:31  Re: Safety Car

A Mercedes do kiedy ma kontrakt na SC? Szczerze zobaczyłbym jakaś inną markę. SC powinien być spokrewniony z bolidami F1 i być do nich podobny(m.in silnik umieszczony centralnie).
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez rzeznik Wt paź 07, 2014 22:18  Re: Safety Car

Nie zapominajmy, że Mercedes dostarcza także samochód medyczny. Oprócz Mercedesa, BMW i Audi, żaden producent mi nie przychodzi do głowy, który ma tak rozbudowany wachlarz.
3, 14, 17, 44.
rzeznik
 
Dołączył(a): Pt sty 07, 2011 16:27

Postprzez slipstream Wt paź 07, 2014 22:22  Re: Safety Car

Bez przesady. Np. Porsche 911 na SC, a jakieś Cayenne na Medical Car :evil: Zresztą, to nie kwestia oferty, a pieniędzy i chęci jakiegoś producenta który jeśli tylko by się zdecydował, to o garaż spokojnie by zadbał.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez karolVTEC Wt paź 07, 2014 22:30  Re: Safety Car

Może też Jaguar XFR bądź Fiat (czyt. Maserati GT - SC, Jeep SRT - MC) :)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Avatar użytkownika
karolVTEC
 
Dołączył(a): Wt maja 11, 2010 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Damos Śr paź 08, 2014 10:05  Re: Safety Car

SC może być z powodzeniem dostarczany przez wielu innych producentów niz Mercdes: McLarena(MP4-12C), Pagani (Zonda), Ferrari (każdy), Maserati (quatroporte nawet na medical car), GM (Corvette, na tilkedromach bez zakrętów może nawet camaro by dał radę utrzymać się na czarnym? ), Nissan (GT-R byle nie fabryczny, bo ten jest strasznie podsterowny :) ), Audi (RS4, RS6, Lambo), Porsche, BMW (M3, M5, M550D :grin: ) i pewnie wiele innych. To tylko kwestia kasy i układów.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez xdomino996 Śr paź 08, 2014 18:37  Re: Safety Car

Obecny mercedes faktycznie się przejadł. Fajnie by było, gdyby BMW wrzuciło coś swojego lub po prostu Mercedes odświeżył ofertę :D jednak mimo wszystko taka ukochana M3 (przednie reflektory wyglądają fenomenalnie), mogłaby robić za SC :)
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez rzeznik Cz mar 05, 2015 13:31  Re: Safety Car

Przyszedł czas na zmianę. Ciekawe czy było w nich coś dłubane.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
3, 14, 17, 44.
rzeznik
 
Dołączył(a): Pt sty 07, 2011 16:27

Postprzez Grzesiek1713 Pn mar 09, 2015 13:58  Re: Safety Car

Chcecie BMW to wystarczy zobaczyć eFormule
HAM | VET | RIC | KVY | VES
Red Bull F1 2015
POLUB: http://www.facebook.com/f12015
Avatar użytkownika
Grzesiek1713
 
Dołączył(a): Wt lut 01, 2011 9:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron