Strona 1 z 10

Safety Car

PostNapisane: Wt mar 14, 2006 15:41
przez Kimuś
Mam takie pytanie np. gdy podczas wyścigu jest wypadek i na tor musi wjechać samochód bezpieczeństwa który wyjeżdza z pitt line(chyba tak to się pisze )lider wyścigu jadąc prostą startową zamiast przejechać linię startu zjeżdza na dotankowanie i
a) gdy ma dużą przewage nad innym przy wyjeżdzie to on jest dalej liderem za SC ???
b) gdy inni go podczas postoju wyprzedzają to normalnie może wjechać na tor pomiędziy innych kierowców, czy odrazu ląduje na końcu stawki ????
c) gdy nie jest liderem i zjeżdza na dolanie paliwa i wtedy go karawana za SC mija linię startu to ma kółko w plecy ???

troche tego dużo, ale ale to jest kilka różnych przypadków w tej samej sytuacji. Zgóry dzięki

PostNapisane: Wt mar 14, 2006 16:14
przez Guard
Kimuś napisał(a):a) gdy ma dużą przewage nad innym przy wyjeżdzie to on jest dalej liderem za SC ???


Jak ma taką duuużą przewagę nad 2 to zdąży wyjechać przed nim i dalej będzie 1


Kimuś napisał(a):b) gdy inni go podczas postoju wyprzedzają to normalnie może wjechać na tor pomiędziy innych kierowców, czy odrazu ląduje na końcu stawki ????


Jak wyjedzie na 3 miejscu to jest 3, jak wyjedzie na 5 to jest 5 itd.


Kimuś napisał(a):c) gdy nie jest liderem i zjeżdza na dolanie paliwa i wtedy go karawana za SC mija linię startu to ma kółko w plecy ???



Hmmm... tu nie mam pewności, ale raczej ma to kółko w plecy innej możliwości nie widze, bo nie może wyprzedzać aut jadących za SC, a także samego pojazdu SC.

SC

PostNapisane: Śr maja 31, 2006 19:57
przez delron
Przecież gdy wjeżdża samochód bezpieczeństwa to nie można wyprzedzać i pozycje kierowców zostają zachowane nawet jeśli zjadą do boksu.

Ostatnio przecież w GP Monaco była taka sytuacja, że Alonso i Raikkonen zjechali do boksu jednocześnie, wtedy gdy pojawił się samochód SC, a nikt nie ryzykowałby w takiej sytuacji utraty miejsca, więc pozycje są z pewnością zachowane tzn. takie jak przed tym gdy safety car pojawil sie na trasie.

PostNapisane: Śr maja 31, 2006 20:42
przez Mariusz
delron witam na forum.

Podczas, gdy samochód bezpieczeństwa jest na torze nie można wyprzedzać. Informują też o tym żółte flagi. Jeśli kierowca zjedzie do boksu i później go opuści to zajmuje ostatnią pozycję za jadącymi ciągiem autami. Safety car ustawia się za liderem, ale gdy ten zjedzie na pit lane to inne auta też się nie wyprzedzają i za samochodem sędziowskim jedzie kolejny kierowca, który w klasyfikacji może być drugi, piąty, szesnasty. Za wypredzanie przy żółtych flagach dawniej była dyskwalifikacja, teraz są chyba kary mniej surowe: stop & go, grzywna pieniężna, dodatkowe doliczanie czasu do rezultatów wyścigu itp.

PostNapisane: Cz cze 01, 2006 12:23
przez gregoff
Wystarczy poszukać trochę na głónej stronie WM:]

http://f1wm.pl/artykuly/?real_id=25

Pytanie o Safety Car

PostNapisane: N cze 11, 2006 17:21
przez Fonsitos
Czy w Waszej pamieci jest może wypadek w wykonaniu SC? Wiem, kierowca tam jest bardzo dobry i umie (i samochód niezły), ale nawet najlepszym sie zdarza. Z tego co pamietam, to przynajmniej podczas GP nie zdarzylo sie tak od 2000 roku. A może wcześniej coś takiego bylo?

PostNapisane: N cze 11, 2006 17:47
przez Arczyn
Ja pamiętam zeszłoroczny spin Safety Cara w WSbR. Robert opowiadał później, że gdy to zobaczył po raz pierwszy mówiąc coś przez radio do boksów śmiał się ;)

PostNapisane: Pn cze 12, 2006 14:15
przez SPIDER
Raz było z Nickiem Heidfeldem. Chyba GP Brazylii 2001, gdzie wyleciał poza tor i skosił drzwi srebrnego Mercedesa.

PostNapisane: Pn cze 12, 2006 14:24
przez kuba
Dokładnie Brazylia 2001. Ciekawy widok. Mam to gdzies na kompie. Gdy zbliżał sie Nick akurat otwarto drzwi w SafetyCarze i ....trzask :D

PostNapisane: Pn cze 12, 2006 14:41
przez SPIDER
Screeny z całej tej "akcji":

Heidfeld wypada z toru:
Obrazek

Moment uderzenia:
Obrazek

I po zabawie:
Obrazek

PostNapisane: Pn cze 12, 2006 20:10
przez Rufus
To chyba był Medical Car, gwoli ścisłości ;-)

Może nie dzwon, ale niezłe zamieszanie powstało przy okazji pierwszego w historii F1 użycia Safety Cara - podczas GP Kanady '73 SC wypaczył wyniki wyścigu, bo nie ustawił się przed liderem, Emersonem Fittipaldim, tylko przed jadącym na dalszej pozycji Howdenem Ganleyem. Dzięki temu kilku zdublowanych kierowców odzyskało stracone okrążenie, a wyścig wygrał Peter Revson, a nie Fittipaldi.

PostNapisane: Śr cze 14, 2006 15:38
przez Mariusz
Więcej na ten temat SC. Polecam poczytać artykuł, lin w tamtym temacie.

PostNapisane: N cze 18, 2006 21:23
przez Jacobser
Wypadek samochodu bezpieczeństwa.Czy to nie brzmi absurdalnie ???Oprócz tego w 2001 roku chyba nie było żadnego,choć i tamtego nie możemy tak nazywać,bo został on tylko lekko przyrysowany.

PostNapisane: N cze 25, 2006 20:24
przez Dominikus99j
Hmm... jak sądzicie dlaczego SC to mercedes lepszy moim zdaniem był by Ferrari GT :-D

PostNapisane: Wt sie 08, 2006 1:14
przez Damos
Dominikus99j napisał(a):Hmm... jak sądzicie dlaczego SC to mercedes lepszy moim zdaniem był by Ferrari GT :-D
Pieniadze... w USA (nie w F1) jako SC (a raczej PC) jedzila Honda NSX - jakies szyszki ja pozniej na torze rozbily :-D