Safety Car

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez rolnik sam w dolinie So lut 27, 2010 13:04  Re: Safety Car

dzięki
Obrazek
jednak to mi nie wygląda na załamujące sie światło,
tylko otwórzcie w hires aby było cokolwiek widać
rolnik sam w dolinie
 
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 19:38

Postprzez slipstream So lut 27, 2010 13:06  Re: Safety Car

O takim paseczku mówisz... A widziałeś kiedyś nowa oponę kupowaną do samochodu drogowego? Wiele opon od wielu producentów jak są świeże nieśmigane jeszcze miewają takie paski po obwodzie. O proszę, tutaj uniroyal z zielonym paseczkiem, a tutaj Nokian z czerwonym. Ogólnie znaczy to tyle, co nic. Po prostu Merolowi do sesji założyli nowe opony 'prosto z półki".
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Damos So lut 27, 2010 13:07  Re: Safety Car

Nie myślicie chyba, że w Mercedesie pracują nastolatki ? ;)
The gullwing doors will pop off in the event of a rollover to allow occupants to escape

Czyli: "podnoszone drzwi w przypadku dachowania zostają odrzucane aby umożliwić pasażerom wydostanie się z pojazdu."
żródło:
http://blog.caranddriver.com/2011-merce ... -and-info/

edit:
No i Slipstream mnie ubiegł :)
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Ad@m So lut 27, 2010 13:13  Re: Safety Car

Robienie różnych mieszanek dla SC jest raczej bezsensu. Będzie miał po prostu jakieś sportowe opony drogowe.

Jak zauważycie SC się nie ściga i nie potrzeba by jechał na maksimum możliwości, więc takie opony mu w zupełności wystarczą.
Ad@m
 
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2007 19:54
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Damos So lut 27, 2010 13:31  Re: Safety Car

Ad@m napisał(a):Robienie różnych mieszanek dla SC jest raczej bezsensu. Będzie miał po prostu jakieś sportowe opony drogowe.
Raczej sportowe opony torowe (wyścigowe). Drogowe opony były by IMHO nieporozumieniem.
Ad@m napisał(a):Jak zauważycie SC się nie ściga i nie potrzeba by jechał na maksimum możliwości, więc takie opony mu w zupełności wystarczą.
Ależ SC ściga się. Ściga się z tempem okrążenia. Które to jest istotne dla bolidów, które znów chcą mieć odpowiednio dogrzane opony, hamulce i odpowiednie chłodzenie silników. Na prostej SC daje radę, ale w zakrętach jest piekielnie wolny :)
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez slipstream So lut 27, 2010 13:40  Re: Safety Car

Jak zauważycie SC się nie ściga i nie potrzeba by jechał na maksimum możliwości,

Oj jest potrzeba cisnąc na maksa i to bardzo. Nie na darmo do jego prowadzenia najęty został kierowca potrafiący wycisnąć z auta "turystycznego" wszystko co się da, bo inaczej pierwszy lepszy średni byle kto mógłby zasiąść za jego sterami żeby się tylko po torze przejechać.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Maly-boy So lut 27, 2010 14:08  Re: Safety Car

bolidy nie mogły by dogrzać opon gdyby Sc jechał sobie spacerkiem
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez Ad@m So lut 27, 2010 15:00  Re: Safety Car

Ok, może trochę za ogólnikowo napisałem :) Jasne macie rację nie jedzie wolno, bo bolidy muszą mieć jakieś minimalne tempo, które nie jest wolne, ale też nie szarżuje na tyle żeby trzeba było zakładać mu jakieś wyszukane gumy.

http://www.youtube.com/watch?v=3Zx6EhdmDF0

Na początku Maylander mówi min że musi jechać bezpiecznie, a nie na granicy możliwości.

Próbowałem znaleźć jakieś foty z tymi oponami i (zakładając że na fotach ma takie na jakich jeździ) jak się przyjrzycie to kapcie naprawdę wyglądają na sportowe drogowe opony. Ani to nie są slicki ani nawet półslicki (np takie jak zakładają w M3 CSL).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_2008.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3420/375 ... 499e_o.jpg

Więc takie moje subiektywne zdanie :)
Ad@m
 
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2007 19:54
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez slipstream So lut 27, 2010 15:04  Re: Safety Car

jak się przyjrzycie to kapcie naprawdę wyglądają na sportowe drogowe opony.

Wynika to zapewne z tak "błahego" powodu, ze SC musi być gotowy na każde warunki pogodowe. Nie mogą mu założyć choćby takich sportowych gum jak w M3 CSL, bo te po prostu na mokrym nie pojadą. A specjalny pit stop czy zmiana opon w SC przed wyjazdem po prostu jakoś dziwnie by wyglądała...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez marcin840 Wt mar 09, 2010 2:00  Re: Safety Car

Opony to prawdopodobnie continental sportcontact - rozmiar 295/30 ZR20
tutaj fota z paseczkami - z prezentacji w Dubaju:
Obrazek
a tutaj z prezentacji SLS AMG w Genewie, bez paseczków, ale bieżnik ten sam:
Obrazek
tak, czy inaczej dalej nie wiemy, czy w czasie wyścigu wyjeżdża na takich oponach
Avatar użytkownika
marcin840
 
Dołączył(a): Pt paź 02, 2009 9:55

Postprzez Adam1970 Śr lis 10, 2010 17:10  Re: Safety Car

Jak sądzicie?

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=19120

Przecież ten pomysł byłby niesprawiedliwy do kwadratu! A 88% jest za ! :evil:
Avatar użytkownika
Adam1970
 
Dołączył(a): N kwi 27, 2008 3:20

Postprzez Karol Śr lis 10, 2010 17:14  Re: Safety Car

Ja też jestem za, w tym sezonie przez to sie robi burdel, czego najlepiej doświadczyli Webber z Hamiltonem w Singapurze. Wejdzie ci taki Lotus/Virgin/HRT w parade, w dodatku niezbyt chętnie się usuwając i możesz mieć albo po wyścigu, albo spaść nawet kilka miejsc w dół.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez Adam1970 Śr lis 10, 2010 17:23  Re: Safety Car

Ale przecież SC jest krzywdzący dla kierowcy który wyrobił sobie przewagę a pomysł z oddublowaniem może być krzywdzący podwójnie!
Może byc tak, że lider wyścigu przedziera się przez gąszcz maruderów(tracąc czas)- wjeżdża SC- i niby wiceliderowi oszczędzić "przyjemność" dublowania i podwójnie wynagrodzić?
Avatar użytkownika
Adam1970
 
Dołączył(a): N kwi 27, 2008 3:20

Postprzez axel Śr lis 10, 2010 17:29  Re: Safety Car

Moim zdniem dobrym rozwiązaniem było by aby kierowcy ustawiali się za SC według pozycji w wyścigu ale bez nadrabiania straconych okrążeń, po restarcie liderzy mieliby miejsce na walke, a grupka z tyłu poprostu jechałaby swoje ze stratą okrążeń do liderów, bez możliwosc walczenia z nimi o pozycję.
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez slipstream Śr lis 10, 2010 17:53  Re: Safety Car

Zły pomysł. Jeśli zatem zdublowany był zawodnik na 8 pozycji, to rozumiem nie może się oddublowac i zająć miejsca za kierowcą na miejscu 7, tylko będąc zdublowanym ma się ustawić za ów 7 zawodnikiem. W ten sposób ten na 8 miejscu całkowicie traci szanse walki o 7 miejsce, bo musi odrobić całe kółko.

Wiadomo ze sytuacja z SC nie jest łatwa. Można by powiedzieć że w Brazylii RedBulle straciłyby cała przewagę z wyscigu an rzecz Alonso, a tak maruderzy zrobili im bufor, ale znowu bierze to w łeb kiedy SC pojawiłby się w momencie kiedy i Alonso zdublował maruderów i znalazł się bezpośrednio za RBR. Reguły i sprawiedliwości zatem nie ma, natomiast możliwość od dublowania się maruderów sprawiłaby chociaż, ze reguły po restarcie SC byłyby w każdym wypadku takie same dla każdego zawodnika walczącego o pozycję.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości