Safety Car

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez patgaw Śr lis 10, 2010 19:43  Re: Safety Car

Adam1970 napisał(a):Ale przecież SC jest krzywdzący dla kierowcy który wyrobił sobie przewagę a pomysł z oddublowaniem może być krzywdzący podwójnie!
Może byc tak, że lider wyścigu przedziera się przez gąszcz maruderów(tracąc czas)- wjeżdża SC- i niby wiceliderowi oszczędzić "przyjemność" dublowania i podwójnie wynagrodzić?


nie ma co wymyslac glupot ze sztucznymi karami. sc to jest sc i tak strata zostanie zlikwidowana i tak. i tak bedzie niespawiedliwie dla kogos. i tak ktos fartem zyska przewage.
jedyna jeszcze normalna opcja oprocz wprowadzenia tego przepisu to bylo by umozliwienie dublowania podczas sc.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez lukaszw412 So maja 28, 2011 21:27  Re: Safety Car

Jak się nazywa ten drugi kierowca, któy jeździ z Maylanderem w SC?
Avatar użytkownika
lukaszw412
 
Dołączył(a): Pt mar 12, 2010 17:52
Lokalizacja: Nowy Sącz
GG: 4307805

Postprzez SirKamil So maja 28, 2011 21:49  Re: Safety Car

lukaszw412 napisał(a):Jak się nazywa ten drugi kierowca, któy jeździ z Maylanderem w SC?

Pete Tibbetts
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez lukaszw412 N maja 29, 2011 7:59  Re: Safety Car

Dzięki :-D
Avatar użytkownika
lukaszw412
 
Dołączył(a): Pt mar 12, 2010 17:52
Lokalizacja: Nowy Sącz
GG: 4307805

Postprzez atb Pn maja 30, 2011 20:01  Re: GP Monako 2011

chmiel napisał(a):Zgadzam się, że oddublowywanie nie było najlepszym pomysłem, bo to również jest bardzo niesprawiedliwe. Po prostu stawka powinna się podczas neutralizacji ustawić w odpowiedniej kolejności. Jeśli kierowca jadąc za SC, ma za sobą kogoś, kto zaraz będzie go dublował, to powinien mu te miejsce oddać już podczas neutralizacji, a nie dopiero, kiedy zjedzie SC i byłby spokój. Myślę, że z wykonaniem nie byłoby żadnego problemu. Prędkość jest niska, nie ma ścigania, więc jest względny spokój, a do dyspozycji cały tor poza małym fragmentem, gdzie coś się wydarzyło.

Dokładnie - oddublowanie jest niesprawiedliwe, ale nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby ustawić się grzecznie w rządku zgodnie z zajmowanymi miejscami.
Ale główna przyczyna wypaczonych wyników leży w możliwości zmiany opon w czasie SC. W momencie ogłoszenia neutralizacji bolidy muszą pokonywać poszczególne sektory w minimalnym, wyznaczonym czasie. Przez to zyskują ci, którzy są przy samych boksach (Sutil, Kobayashi wczoraj), a tracą ci, którzy mają dalej (Barrichello i chyba Heidfeld). Zakaz zmiany opon do czasu uformowania się węża wyeliminowałby takie przypadki.
Jest jeszcze kwestia aut, które ucierpiały i muszą zjechać na pit-lane. Ale to można by załatwić określając minimalny czas postoju na stanowisku na 20, 30 sekund. Jeżeli ktoś uzna, że jego opony "ucierpiały" i muszą być zmienione - proszę bardzo, zmieniaj, ale kosztuje to wydłużony postój na stanowisku (takie S&G w transakcji wiązanej z wymianą opon). Mogę się założyć, że niewielu chętnych skorzystałoby z tej opcji.
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Postprzez rafaello85 Pn maja 30, 2011 20:53  Re: GP Monako 2011

atb napisał(a):Ale główna przyczyna wypaczonych wyników leży w możliwości zmiany opon w czasie SC. W momencie ogłoszenia neutralizacji bolidy muszą pokonywać poszczególne sektory w minimalnym, wyznaczonym czasie. Przez to zyskują ci, którzy są przy samych boksach (Sutil, Kobayashi wczoraj), a tracą ci, którzy mają dalej (Barrichello i chyba Heidfeld). Zakaz zmiany opon do czasu uformowania się węża wyeliminowałby takie przypadki.

Osobiście uważam, że to jest zły pomysł. Już to kiedyś przerabialiśmy, gdy w trakcie neutralizacji zawodnicy nie mogli swobodnie zjechać do boksu na tankowanie i zmianę opon, tylko musieli zaczekać aż szyk się uformuje i sędziowie wspaniałomyślnie im na to pozwolą. Nic dobrego z tamtych regulacji nei wyszło. IMHO dobrze jest jak jest, nie majstrujmy przy tym.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez hideto Pn maja 30, 2011 20:56  Re: GP Monako 2011

Przerabialiśmy problemy, że się ludziom waha kończyła. O oponach nikt nie mówił. W tempie SC to i na flakach można kółko zrobić.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rafaello85 Pn maja 30, 2011 21:07  Re: GP Monako 2011

hideto, owszem, ale czytaj dalej pomysł naszego forumowego Kolegi:

atb napisał(a):Jest jeszcze kwestia aut, które ucierpiały i muszą zjechać na pit-lane. Ale to można by załatwić określając minimalny czas postoju na stanowisku na 20, 30 sekund. Jeżeli ktoś uzna, że jego opony "ucierpiały" i muszą być zmienione - proszę bardzo, zmieniaj, ale kosztuje to wydłużony postój na stanowisku (takie S&G w transakcji wiązanej z wymianą opon). Mogę się założyć, że niewielu chętnych skorzystałoby z tej opcji.

Zatem mielibyśmy sytuację analogiczną do tej sprzed lat.
Wtedy za zjazd w czasie neutralizacji karano także tych zawodników, którym kończyło się paliwo ( był "wybór" jechać aż silnik pożre ostatnią kropelkę i zatrzyma się na poboczu, albo zatankować w czasie zakazu i dostać stop&go ). W sytuacji zaproponowanej przez atb, kierowca jadący na kapciu stanąłby przed takim samym dylematem. Dla mnie to jest niepoważne.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez hideto Pn maja 30, 2011 21:18  Re: GP Monako 2011

Nie czytam. Bo szkoda mi czasu, na czytanie o rozwiązaniach problemów które po pierwsze nie istnieją, po drugie nic nie zmienią.

Zawsze będzie ktoś kto na sc zyska i ktoś kto na sc nie zyska. Im szybciej się oburzający ciągle o te same kwestie ludzie z tym pogodzą, tym lepiej dla wszystkich.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pieczar Pn maja 30, 2011 21:27  Re: GP Monako 2011

Wprowadzić rozwiązanie z Indy - jak jest kapeć to wymieniać tylko uszkodzoną oponę bez żadnej kary. Reszte dopiero po otwarciu boksów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez dragon92 Pn maja 30, 2011 21:43  Re: GP Monako 2011

Tylko że w F1 daleko by nie zajechali na róznych oponach
Avatar użytkownika
dragon92
 
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 19:42
Lokalizacja: Szczecin
GG: 2665605

Postprzez atb Pn maja 30, 2011 21:54  Re: GP Monako 2011

rafaello85 napisał(a):Wtedy za zjazd w czasie neutralizacji karano także tych zawodników, którym kończyło się paliwo ( był "wybór" jechać aż silnik pożre ostatnią kropelkę i zatrzyma się na poboczu, albo zatankować w czasie zakazu i dostać stop&go ). W sytuacji zaproponowanej przez atb, kierowca jadący na kapciu stanąłby przed takim samym dylematem. Dla mnie to jest niepoważne.

To był tylko luźny pomysł, żeby stworzyć pozory równych szans. Wbrew temu co pisze hideto nie oburzam się, bo wiem, że ten cyrk ma inne priorytety, niż "sprawiedliwość i równość dla wszystkich". Co nie zmienia faktu, że od dwóch lat nie ma tankowania, więc nie ma "palącej potrzeby" zjazdu do boksu. Pomysł Pieczara (wymiana tylko uszkodzonego koła) jest okej.
W tej chwili SC to ruletka, chociaż w Monte Carlo to akurat bonus.
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Postprzez szama Pn maja 30, 2011 21:58  Re: GP Monako 2011

Pomysł pieczara byłby ok gdyby nie limitowanie opon, po takim zabiegu nastepny komplet jest praktycznie do wyrzucenia bo opony sa zuzyte nierównomiernie. Pal to licho w takim GP Monako, ale były już GP dużo bardziej oponożerne, w trakcie których trudno sobie pozwolić na wyrzucenie 1 kompletu do smieci.
Avatar użytkownika
szama
 
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 16:54

Postprzez Pieczar Pn maja 30, 2011 22:07  Re: GP Monako 2011

dragon92 napisał(a):Tylko że w F1 daleko by nie zajechali na róznych oponach

Do momentu otwarcia boksów bez żadnych problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez atb Pn maja 30, 2011 22:09  Re: GP Monako 2011

Może to być opona z użytego już kompletu
hideto napisał(a):W tempie SC to i na flakach można kółko zrobić.

A jak nie ma używanych, to przejście na strategię mniejszej liczby pit-stopów. Nie ma nic za darmo.
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron