System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Woolf Pn cze 13, 2011 15:41  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

W Kanadzie mimo dwóch stref DRS mogliśmy oglądać coś, co można określić, jako przyzwoity wpływ tego systemu na walkę. Czyli - nie za dużo (jak Turcja), nie za mało (Monako). Teraz trzeba się zastanowić, czemu to zawdzięczamy, a DRS stanie się lepszy dla widowiska.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez rteger Pn cze 13, 2011 15:52  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

mogliśmy oglądać coś, co można określić, jako przyzwoity wpływ tego systemu na walkę


Trzymajcie mnie... to jest pozytywny wpływ systemu?!
, od 0:53
To wyglądało jak walka Red Bulla z HRT... Inaczej, jak klasyczne nitro! To jest dobre? Omijanie na prostych?!
Avatar użytkownika
rteger
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 9:51

Postprzez axel Pn cze 13, 2011 16:02  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

I tak było dosyć względnie z uwagi na mokre pobocza, przez co wielu kierowców rezygnowało z próby wyprzedzenia (patrz atak Heidfelda na Kobayashiego przed T1, gdzie następnie na T2 wjechał mu w zad)
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez Anderis Pn cze 13, 2011 17:23  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

rteger napisał(a):To wyglądało jak walka Red Bulla z HRT... Inaczej, jak klasyczne nitro! To jest dobre? Omijanie na prostych?!

Tak, jak pisałem w temacie o GP Kanady, wszystko wskazuje na to, że Schumacher miał ustawiony duży docisk i tracił na prostych nawet wtedy, gdy rywale nie mieli aktywowanego DRS-u. Podobne sytuacje zdarzały się jeszcze przed wprowadzeniem DRS-u do F1 i przy wcale niedużych różnicach czasowych pomiędzy bolidami, a już szczególnie wtedy, kiedy niepewna była prognoza pogody na wyścigowy weekend. Pamiętam, jak Williamsy w 2009 osiągały prędkości na prostych nie raz i przeszło 20km/h mniejsze od czołówki i na niektórych torach były mijane jak tyczki, mimo, że przecież tamten bolid był całkiem niezły. Tutaj nie wygląda to wcale na większą różnicę, mimo, że przecież wtedy nie było DRS-u.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez rteger Pn cze 13, 2011 18:18  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Nie zgadzam się. Wyraźnie widać, że wtedy kiedy Webber aktywuje DRS, dostaje niesamowitego kopa.
A Massa-Koba? Owszem, bardzo fajnie, walka na linii mety, mamy uciechę, ale pozostaje faktem, że gdyby nie guzik na kierownicy, Massa nie zrobiłby nic.
W obecnej formie DRS zabija ściganie. Po prostu można go używać na za długim dystansie. 300 metrów w zupełności by wystarczyło..
Avatar użytkownika
rteger
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 9:51

Postprzez Mexi Pn cze 13, 2011 18:20  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

rteger, to nic, Webber go ominął jeszcze szybciej.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez rteger Pn cze 13, 2011 18:31  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Anderis napisał(a):
rteger napisał(a):To wyglądało jak walka Red Bulla z HRT... Inaczej, jak klasyczne nitro! To jest dobre? Omijanie na prostych?!

Tak, jak pisałem w temacie o GP Kanady, wszystko wskazuje na to, że Schumacher miał ustawiony duży docisk

No, nie wiem. W kwalifikacjach miał 4 miejsce na speed-trapie.
Avatar użytkownika
rteger
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 9:51

Postprzez gornik Pn cze 13, 2011 18:37  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Taaa kto by dzisiaj przejmował się speed-trapem w dzisiejszych kwalach, gdzie używany jest DRS
Avatar użytkownika
gornik
 
Dołączył(a): N lut 21, 2010 12:19
Lokalizacja: Białogard

Postprzez rteger Pn cze 13, 2011 19:15  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

O ile mi wiadomo, DRS-u używał każdy, więc w dalszym ciągu pokazuje to, że Schumi wcale taki cienki na prostych nie był.
Dobra, koniec tematu. Powtórzę jeszcze raz, to dla mnie była powtórka z Turcji. Strefę DRS trzeba znacząco skrócić, przez obecną sytuację mamy parodie wyprzedzania.
Avatar użytkownika
rteger
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 9:51

Postprzez gornik Pn cze 13, 2011 19:20  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

rteger napisał(a):O ile mi wiadomo, DRS-u używał każdy, więc w dalszym ciągu pokazuje to, że Schumi wcale taki cienki na prostych nie był.

Z tego co pamiętam to mercedes według Buttona ma najlepszy DRS a lepszy drs = większa prędkość
Avatar użytkownika
gornik
 
Dołączył(a): N lut 21, 2010 12:19
Lokalizacja: Białogard

Postprzez Woolf Wt cze 14, 2011 16:22  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Albo mniejsza zawodność, choć tą opcję bym wykluczył - zdarzało się czasem w kwalifikacjach, gdy Schumi albo Nico jechali bez tego systemu.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez katinka Cz mar 07, 2013 14:03  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pewno nie ten temat, ale nie wiedziałam, gdzie to dać. Wolałabym, aby DRS zniknął z F1, ale na razie jest już info gdzie na danym torze w sezonie 2013 będą po 2 strefy DRS, które FIA planowała wprowadzić. Tylko na Suzuce i w Monte Carlo będzie jedna. No i takie fajne zestawienie było też.

1) GP Australii, tor Albert Park - prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4)
2) GP Malezji, tor Sepang - prosta startowa, tylna prosta (między zakrętami 14 i 15)
3) GP Chin, tor Shanghai - prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 13 i 14)
4) GP Bahrajnu, tor Sakhir - prosta startowa, prosta za boksami (między zakrętami nr 10 i 11)
5) GP Hiszpanii, tor Catalunya - prosta startowa, prosta między zakrętami nr 9 i 10
6) GP Monako, tor Monte-Carlo - prosta startowa
7) GP Kanady, tor Circuit Gilles Villeneuve - prosta startowa, tylna prosta (między nawrotem i ostatnią szykaną)
8) GP Wielkiej Brytanii, tor Silverstone - prosta Wellington (między zakrętami 5 i 6), prosta Hangar (między zakrętami 14 i 15)
9) GP Niemiec, tor Nurburgring - prosta startowa, odcinek Hatenzbach-Bogen (między zakrętami 11 i 13)
10) GP Węgier, tor Hungaroring - prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4)
11) GP Belgii, tor Spa-Franchisobiorca - prosta startowa, prosta Kemmel
12) GP Włoch, tor Monza - prosta startowa, odcinek między drugim zakrętem Lesmo i szykaną Variante Ascari
13) GP Singapuru, tor Marina Bay - prosta startowa, odcinek między zakrętami 5 i 7
14) GP Korei, tor Yeongam - prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 2 i 3)
15) GP Japonii, tor Suzuka - prosta startowa
16) GP Indii, tor Buddh - prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 3 i 4)
17) GP Abu Zabi, tor Yas Marina - dwie najdłuższe proste (pierwsza między zakrętami 7 i 8, druga 10 i 11)
18) GP USA, tor Circuit of the Americas - prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 11 i 12)
19) GP Brazylii, tor Interlagos - prosta startowa, prosta Reta Oposta (między zakrętami 3 i 4)
"It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not"
#44 #93 #46 #91 #65 #77 #5 - MotoGP WSBK Moto2 Moto3<3 Żegnaj Jules#17 ♡
Avatar użytkownika
katinka
 
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 9:31
Lokalizacja: tam gdzie czuję zapach morza...

Postprzez SirKamil Cz mar 07, 2013 14:57  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Na pierwszy rzut oka widać, że to zmiana podyktowana głównie chęcią ograniczenia strat czasowych wynikających z zakazu używania DRS poza strefami.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Pieczar Cz mar 07, 2013 17:10  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron