System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez FAster92 Pn maja 09, 2011 18:58  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Endrju Szopen napisał(a):Takie pytanie nie było zadawane, bo jest to wiedza, o której trąbi nawet sam pan Borowczyk, więc wie o tym tak naprawdę każdy...

DRS może być używany tylko przez kierowcę, który w punkcie pomiaru czasu znajduje się najwyżej sekundę za kierowcą przed nim. KERS używany jest kiedy się chce, w jakimkolwiek miejscu toru, jest tylko ograniczenie w czasie tego 'kopa mocy', mówiąc niezbyt profesjonalnie.

To, że kierowca atakujący może używać DRS to WIEM , chciałam sie tylko dowiedzieć czy kierowca KTÓRY JEST ATAKOWANY może go używać DRS??
Avatar użytkownika
FAster92
 
Dołączył(a): Śr gru 15, 2010 16:48

Postprzez Endrju Szopen Pn maja 09, 2011 19:10  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pozwól, że także zacytuję siebie:

Endrju Szopen napisał(a):DRS może być używany tylko przez kierowcę, który w punkcie pomiaru czasu znajduje się najwyżej sekundę za kierowcą przed nim.


...co też określiłem jako ogólnie znaną zasadę, o której sam pan Borowczyk mówi często.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez patgaw Pn maja 09, 2011 19:50  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Endrju Szopen napisał(a):Pozwól, że także zacytuję siebie:

Endrju Szopen napisał(a):DRS może być używany tylko przez kierowcę, który w punkcie pomiaru czasu znajduje się najwyżej sekundę za kierowcą przed nim.


...co też określiłem jako ogólnie znaną zasadę, o której sam pan Borowczyk mówi często.



To nie jest odpoweidz na pytanie FAster92.
Od momentu pomiaru czasu do aktywacji DRS jest kawalek toru i na nim kierowcy moga zdazyc sie zamienic miejscami.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez SirKamil Pn maja 09, 2011 19:59  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

A jakie było jego pytanie..?
Może warto sobie przypomnieć.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez patgaw Pn maja 09, 2011 20:17  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

FAster92 napisał(a): chciałam sie tylko dowiedzieć czy kierowca KTÓRY JEST ATAKOWANY może go używać DRS??



Na tej samej stronie, ale i tak za daleko? :/
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Endrju Szopen Pn maja 09, 2011 20:28  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pytanie:
1) Nie wiem czy juz ktoś zadawał takie pytanie, ale gdy podczas wyścigu już dojdzie do użycia przez kierowcę (który chce wyprzedzać) systemu DRS , kierowca atakowany może używać także systemu DRS-u lub KERS-u?

2) chciałam sie tylko dowiedzieć czy kierowca KTÓRY JEST ATAKOWANY może go używać DRS??


Odpowiedź moja na podstawie tego co mówi regulamin i jak to jest w rzeczywistości:
DRS może być używany tylko przez kierowcę, który w punkcie pomiaru czasu znajduje się najwyżej sekundę za kierowcą przed nim.


Dopełnienie patgawa, który mówi o sytuacji, kiedy kierowca znajdujący się z tyłu na pomiarze odległości poniżej sekundy za kierowcą przed nim, ale udaje mu się wyprzedzić go jeszcze przed strefą DRS i wtedy może korzystać z tego systemu będą z przodu - więc teoretycznie będą atakowanym, jednak z punktu widzenia regulaminu jest on atakującym (na podstawie pomiaru wcześniej):
Od momentu pomiaru czasu do aktywacji DRS jest kawalek toru i na nim kierowcy moga zdazyc sie zamienic miejscami.


Więc myślę, że odpowiedziałem na pytanie, ale nie dodałem zdarzenia regulaminem nieobjętego, które może wystąpić, ale raczej rzadko, więc nie ma co przepychanki urządzać. Tyle.

:)
Ostatnio edytowano Pn maja 09, 2011 20:31 przez Endrju Szopen, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SirKamil Pn maja 09, 2011 20:30  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

No właśnie nie, na poprzedniej. Nie widziałeś go, więc chciałem Cię zdopingować, ale nie załapałeś. Szkoda, choć sugestia może faktycznie była zbyt ambitna jak na...
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Sanki Pn maja 09, 2011 20:45  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

FAster92 napisał(a): To, że kierowca atakujący może używać DRS to WIEM , chciałam sie tylko dowiedzieć czy kierowca KTÓRY JEST ATAKOWANY może go używać DRS??

dajmy kierowce nr 1 i nr 2.

Jadąc w kolejności \o_..2...o=>_ \o_..1...o=>_ - 2 używa skrzydła 1 nie może

Ale jeśli \o_..3...o=>_ \o_..2...o=>_ \o_..1...o=>_ - 3 i 2 używają skrzydła, 1 nie może

Wszystkie bolidy są oczywiście w odstępach poniżej 1s między sobą.
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez patgaw Pn maja 09, 2011 21:19  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

SirKamil napisał(a): jak na...


Osobe ktora stala sie ekspertem z dnia na dzien. Wypowiadala sie na forum jako normalny uzytkownik przez jakis czas i pewnego dnia w jej zyciu nastal przelom i stala sie ona ekspertem ktory nigdy sie nie myli.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez SirKamil Pn maja 09, 2011 21:25  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Możesz się uważać za eksperta, to nieistotne- pytanie było takie
FAster92 napisał(a):Nie wiem czy juz ktoś zadawał takie pytanie, ale gdy podczas wyścigu już dojdzie do użycia przez kierowcę (który chce wyprzedzać) systemu DRS , kierowca atakowany może używać także systemu DRS-u lub KERS-u?


I szerze mówiąc pierwsza odpowiedź Endrju była dostatecznie klarowna.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez FAster92 Wt maja 10, 2011 17:45  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Sanki napisał(a):
FAster92 napisał(a): To, że kierowca atakujący może używać DRS to WIEM , chciałam sie tylko dowiedzieć czy kierowca KTÓRY JEST ATAKOWANY może go używać DRS??

dajmy kierowce nr 1 i nr 2.

Jadąc w kolejności \o_..2...o=>_ \o_..1...o=>_ - 2 używa skrzydła 1 nie może

Ale jeśli \o_..3...o=>_ \o_..2...o=>_ \o_..1...o=>_ - 3 i 2 używają skrzydła, 1 nie może

Wszystkie bolidy są oczywiście w odstępach poniżej 1s między sobą.



Twoja ilustracja jest najlepiej obrazuje to o co chodziło;) Dzieki !
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
FAster92
 
Dołączył(a): Śr gru 15, 2010 16:48

Postprzez Semai Pt maja 13, 2011 8:30  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Ma ktoś gifa pokazującego pracę DRS z kamery skierowanej na skrzydło? Gdzieś takeigo widziałem (tego ze skrzydłem Saubera) ale nie mogę go teraz znaleźć ;/
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez qTeck Pt maja 13, 2011 8:53  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez Semai Pt maja 13, 2011 9:15  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Dzięki :)
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez rentonB Pt maja 20, 2011 19:28  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

"First braking, quite important, but not really"
R.K
Avatar użytkownika
rentonB
 
Dołączył(a): Pn mar 08, 2010 15:33

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron