System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez hideto Pt maja 20, 2011 19:30  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

po co ?
Toć akurat tam, nikt na walkę nie narzekał...
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez fletcher Pt maja 20, 2011 20:24  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Nie wiem czy to tylko złudzenie, ale oglądając dzisiaj treningi zauważyłem, że w Mclarenie tylny płat podczas aktywacji nie podnosi się tak mocno jak w przypadku innych zespołów. Czy jest to spowodowane innym nachyleniem płatów?
Avatar użytkownika
fletcher
 
Dołączył(a): N lip 26, 2009 20:20

Postprzez slipstream Pt maja 20, 2011 20:26  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Ale że niby jak. Skoro ma być jeden punkt pomiaru, to rozumiem że w pierwszej strefie DRS X wyprzedzi Y, to Y na prostej startowej nie będzie mógł się "odgryźć"... Chyba ze FIA zakłada ze w pierwszej strefie DRS nic nie da i X nie wyprzedzi Y, to po cholerę w ogóle robić tam strefę?
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez patgaw Pt maja 20, 2011 20:43  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Ale glupota. W Kanadzie powinna byc albo krotka strefa na najdluzszej prostej, albo nie powinno byc jej wcale. Juz rok temu wyscig w Kanadzie byl beznadziejnie szcztuczny.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez hideto N maja 22, 2011 15:11  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

To co ? kolejny kamyczek do ogródka... kolejny gwóźdź do trumny drs....

Jeszcze ktoś ma obiekcje wobec tego, że to opony dają nam znaczną większość wyprzedzeń, a nie ten śmieszny system rodem z playstation ?
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez l00kers N maja 22, 2011 16:34  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

System pomaga w wyprzedzaniu i równiez na tym torze dobrze się spisał. Gdyby nie on nie widzielibyśmy kilku manewrów wyprzedzania jak również moim zdaniem Hamilton nie utrzymałby się tak blisko vettela bo dużo zyskiwał na prostej dzięki DRS. Gdyby go nie miał pewnie stopniowo traciłby kilka dziesiątych co okrążenie. Ten system nie będzie tak samo działał na każdym torze. Raz będzie masa wyprzedzań dzięki DRS raz będzie ich mniej.
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez slipstream N maja 22, 2011 16:43  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

moim zdaniem Hamilton nie utrzymałby się tak blisko vettela bo dużo zyskiwał na prostej dzięki DRS. Gdyby go nie miał pewnie stopniowo traciłby kilka dziesiątych co okrążenie.

Yhy, zważywszy ze bez DRSu potrafił zniwelować ponad 2 sekundową stratę do Niemca i zdecydowanie trzymał tempo Vettela kiedy DRSu używać nie mógł bo miał stratę większą niż 1 sek.

Akurat bardzo naciągana teoria na wysiloną obronę DRSu i nikt kto oglądał wyścig w te bajdurzenie nie uwierzy. Możecie sobie tłumaczyć, ale w tym przypadku wszystkie dowody w postaci choćby Live Timingu będą temu przeczyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez l00kers N maja 22, 2011 17:28  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Tak tylko że jadąc za Vettelem tracił docisk i gołym okiem było widać że traci w krętych sektorach podczas gdy na prostej bardzo wcześnie miał na liczniku ponad 320 km/h dzięki DRS przez co był zaraz za Vettelem na końcu prostej. DRS zawsze daje jakieś zyski osobie która jedzie za kimś ale widze że niektórzy nie przyjmują tego do wiadomości
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez slipstream N maja 22, 2011 17:38  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

ale widze że niektórzy nie przyjmują tego do wiadomości

tak jak niektórzy innych przytoczonych faktów, a nie wrażeń....
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez kemek N maja 22, 2011 19:35  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Właśnie na takie działanie DRS liczyłem. Po Turcji i Chinach byłem deko zażenowany łatwością wyprzedzania przy podobnym zużyciu opon. A tutaj DRS pozwalał tylko na znaczne zbliżenie się do rywala - i tyle wystarczy, bo kierowca też musi od siebie coś dać. Żal teraz Bridgestone'ów, bo z nimi inżynierowie nie mogliby sobie pozwalać na kolejne taktyczne walki w boksach i miganie się od ataków na torze...

Widzę niestety ogromny wpływ opon na wyprzedzanie i nie podoba mi się to za bardzo, ale dzisiaj do wielu wyprzedzeń doszło na głównej prostej przy podobnym zużyciu opon, co było prawdziwą rzadkością na tym torze w poprzednich latach.
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez axel N maja 22, 2011 19:53  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Z DRS-em powoli popadamy z jednej skrajności w drugą. Albo daje taką przewagę, że wyprzedzanie jest mega łatwe i nie wymaga żadnego wysiłku ze strony kierowcy albo tak jak dzisiaj w Hiszpanii, lekko tylko pomaga zbliżyc się do rywala ale nie na tyle żeby go swobodnie wyprzedzic i jakieś tam ryzyko trzeba podjąc, czego Hamilton dziś nie uczynił.
Mnie osobiście bardziej podoba się właśnie ten DRS z Catalunyi niż z Istambułu i swoją drogą bardzo ciekawe jak będzie się zachowywał w Monako o ile oczywiście będzie.
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez Anderis N maja 22, 2011 20:13  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

slipstream napisał(a):
moim zdaniem Hamilton nie utrzymałby się tak blisko vettela bo dużo zyskiwał na prostej dzięki DRS. Gdyby go nie miał pewnie stopniowo traciłby kilka dziesiątych co okrążenie.

Yhy, zważywszy ze bez DRSu potrafił zniwelować ponad 2 sekundową stratę do Niemca i zdecydowanie trzymał tempo Vettela kiedy DRSu używać nie mógł bo miał stratę większą niż 1 sek.


Moim zdaniem akurat DRS pomógł utrzymać się Hamiltonowi za Vettelem w ciągu kilku ostatnich okrążeń. To fakt, że Brytyjczyk dogonił Niemca bez pomocy DRS-u, ale wyglądało na to, jakby Sebastianowi ciut lepiej zaczęły pracować opony w końcówce i kto wie, czy nie byłby w stanie odjechać Lewisowi, gdyby nie DRS. Hamilton nie zbliżał się już do Vettela tak bardzo na ostatnich kilku okrążeniach i być może Vettel byłby w stanie odjechać troszkę w końcówce. Jak dla mnie wyglądało to tak, że Hamilton miał przewagę szybkości w momencie, kiedy dochodził Vettela i przez pierwsze okrążenia za Niemcem. Później Red Bull jakby zaczął minimalną przewagę zyskiwać nad McLarenem. Aczkolwiek myślę, że nie ma to większego znaczenia.

Dzisiejszy wyścig udowodnił, że albo coś jest nie tak z DRS-em, albo z torem w Barcelonie, myślę, że po części i jedno i drugie.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez rafaello85 Pn maja 23, 2011 20:22  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Cyrku ciąg dalszy :???: Co jeden pomysł FIA to głupszy.
Albo pozwalamy używać DRSu na całej długości toru albo zabraniamy całkowicie go używac. A takie określanie gdzie wolno, a gdzie nie, dla mnie jest bez sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez SirKamil Pn maja 23, 2011 21:21  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

To oczywiście bardzo dobre posunięcie. Z resztą na prośbę zespołów. Nie wiem po co to całe jęczenie.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Anderis Pn cze 13, 2011 15:09  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Szczerze mówiąc, to absolutnie nie trafia do mnie gadanie, że DRS nic nie daje, za dużo daje, za dużo przycisków na kierownicy itp. kiedy dochodzi do takich sytuacji, jak finisz Massy i Kobayashiego wczoraj. Takie coś chciałbym oglądać częściej. :grin:
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron