System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez kemek N cze 27, 2010 21:29  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Właśnie wartek.
Mam wrażenie, że niektórzy nie czytają innych postów. Wymyślą coś i klepią w różnych tematach taką głupotę. Ktoś pytał podczas dyskusji o karach po GP Walencji, jak szybko sędziowie ocenią nieprzepisowe użycie regulacji tylnego skrzydła. Żenada.
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez Pocisk Pn cze 28, 2010 7:58  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pożyjemy zaobaczymy - dla mnie jest to chybiony pomysł i tyle. :źle:
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez Schumacher Pn cze 28, 2010 11:28  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

System zmiennego skrzydła będzie działał na podobnej zasadzie tylko tam będzie prawdopodobnie użyty system fly by wire. Tak swoją drogą F-duct to nie jest wcale takie nowe Mercedes już je testował w 2009 roku na Monako
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumacher
 
Dołączył(a): Wt wrz 18, 2007 11:01
Lokalizacja: Pszów
GG: 7542563

Postprzez cwiek Pn cze 28, 2010 12:29  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Ciekawe gdzie, chyba w samochodzie bezpieczeństwa. :lol:

Może chodziło ci o BMW, bo z tego co wiem, to oni testowali taki system w wersji pasywnej w Belgii bodajże.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Schumacher Pn cze 28, 2010 20:43  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Na 100% nawet martin o tym mówił i jeszcze na RTL o tym wspominali
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumacher
 
Dołączył(a): Wt wrz 18, 2007 11:01
Lokalizacja: Pszów
GG: 7542563

Postprzez slipstream Pn cze 28, 2010 22:58  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Tak swoją drogą F-duct to nie jest wcale takie nowe Mercedes już je testował w 2009 roku na Monako

Chodzi o to, że w 2009 roku nie było w F1 takiego zespołu jak Mercedes więc wielkie halo i skupiona uwaga, a jak nie to zajrzenie w listę startową tego sezonu. Merc nie miał fizycznej możliwości tego testować bo żadnego bolidu Mercedesa nie było. Testować mógł McLaren, od biedy i na siłe Force India czy nawet Brawn.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Schumacher Wt cze 29, 2010 7:50  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

pardon miałem jak najbardziej na myśli McLaren Mercedes
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumacher
 
Dołączył(a): Wt wrz 18, 2007 11:01
Lokalizacja: Pszów
GG: 7542563

Postprzez Pocisk So mar 26, 2011 10:02  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Widziała wiara co się działo dzisiaj z systemem DRS?
Nic tylko czekać na wycofanie tego bubla.
Chociaż, chyba szybciej HRT zrezygnuje z sezonu, niż Bernie przyzna się do błędu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez wartek So mar 26, 2011 10:04  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

zobaczymy jutro...
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Endrju Szopen So mar 26, 2011 10:07  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Pocisk napisał(a):Widziała wiara co się działo dzisiaj z systemem DRS?


Owszem. Działał i jest bardzo dobrym sposobem na przyspieszenie bolidów F1 w kwalifikacjach. Czy spełni swoją główną rolę - wytworzenie możliwości częstszego wyprzedzania - to będziemy mieli sprawdzian jutro.

A jeśli chodzi o to, że Heikki miał z nim problem, a Sutil włączył za szybko DRS, ponieważ jeszcze wychodził z zakrętu, lekka nadsterowność spowodowana zbyt mocnym wciśnięciem przepustnicy, co sprawiło, że sytuacja już była niemożliwa do poprawy bez wystarczającego docisku z tyłu - to te sytuacje nie przekonują mnie, że to bubel. Ba, byłem przeciwny systemowi jak powiedzieli, że będzie taka możliwość w tym roku, ale jak widzę, że to naprawdę daje profity jeśli chodzi o samą prędkość, to jestem jak najbardziej za.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez hideto So mar 26, 2011 10:21  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Endrju Szopen napisał(a):a Sutil włączył za szybko DRS, ponieważ jeszcze wychodził z zakrętu, lekka nadsterowność spowodowana zbyt mocnym wciśnięciem przepustnicy

Bajki to się w przedszkolu opowiada a nie tutaj. Sutil dobrze aktywował system, ale wyjechał minimalnie za daleko. Zauważył to od razu DC i powtórka wprost pokazała że miał absolutną rację.

Problemem systemu nie są wyjścia z zakrętów, ale dohamowania - FIA już rozważa bana na to cudo w treningach i qualach.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez barteks So mar 26, 2011 11:11  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

Renault obliczyło, że ruchome skrzydło daje im w kwalifikacjach 0,8 sekundy na okrążeniu w Australii.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez hideto So mar 26, 2011 11:23  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

a ile w km/h ?

Mercedesowi wyszło, że dzięki samemu skrzydłu na tych 600 (nadal 600 czy więcej ?) metrach zyskuje 20 km/h
takiemu rbr wyszło już tylko 12...
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Lukas So mar 26, 2011 11:27  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

W Australii jest 867 metrów :)
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez lukizc So mar 26, 2011 12:28  Re: System wygaszania tylnego skrzydła w sezonie 2011

hideto napisał(a):Problemem systemu nie są wyjścia z zakrętów, ale dohamowania - FIA już rozważa bana na to cudo w treningach i qualach.


I oby tak się stało. Dać kierowcom możliwość użycia tego oraz KERS kiedy chcą, ale tylko dajmy 5. razy w ciągu całego wyścigu, ahh pięknie by było.
Get well soon Bobby K!
Avatar użytkownika
lukizc
 
Dołączył(a): Pt kwi 10, 2009 10:07
Lokalizacja: ok. Oświęcim
GG: 9230678

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron