Kwalifikacje

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez pele1985 N wrz 05, 2010 14:47  Kwalifikacje

Mam pytanie, od przyszłego sezonu wchodzi nowy regulamin dotyczący kwalifikacji. Mianowicie kierowcy, którzy uzyskali 107% czasu zwycięzcy kwalifikacji, nie będą kwalifikować się do wyścigu. Czy są może jakieś wzmianki, czy ten przepis obowiązuje wówczas gdy są zmienne warunki atmosferyczne bądź po prostu pada? Proszę sobie wyobrazić ten przepis podczas niedawnego weekendu w SPA. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
pele1985
 
Dołączył(a): N lut 07, 2010 13:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dragon92 N wrz 05, 2010 20:50  Re: 107% - KWALIFIKACJE

Albo jak ktoś bedzie miał problem techniczny to co wtedy? nie startuje?
Avatar użytkownika
dragon92
 
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 19:42
Lokalizacja: Szczecin
GG: 2665605

Postprzez Arnulf N wrz 05, 2010 20:55  Re: 107% - KWALIFIKACJE

pele1985 napisał(a):Czy są może jakieś wzmianki, czy ten przepis obowiązuje wówczas gdy są zmienne warunki atmosferyczne bądź po prostu pada?


Przepis obowiązuje dalej, ale sędziowie w uzasadnionych przypadkach mogą zezwolić na start zawodnikom, którzy nie zmieścili się w limicie. Przykładem jest GP Francji z 1999 roku. Jak widać, poza limitem znaleźli się Hill, Gene, Badoer, de la Rosa i Takagi, ale w trakcie sesji warunki pogodowe były zmienne, dlatego też ci zawodnicy dostali zezwolenie na start. Myślę, że w przyszłorocznych weekendach ten problem nie będzie występował na dużą skalę, bo z logicznego punktu widzenia będzie obowiązywał tylko w Q1, a rzadko kiedy warunki mogą się się gwałtownie zmienić w ciągu 20 minut :).
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez Damos N wrz 05, 2010 21:02  Re: 107% - KWALIFIKACJE

Arnulf napisał(a):a rzadko kiedy warunki mogą się się gwałtownie zmienić w ciągu 20 minut :).
Czego niezbitym dowodem były qual tudzież wyścig na Spa 2010 :)
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hideto N wrz 05, 2010 21:41  Re: 107% - KWALIFIKACJE

bez żartów, problemy mogłyby wystąpić gdy dopada zespół awaria techniczna, albo jest tylko 1 kółko pomiarowe w konkretnym szyku itp itd.

W kwalifikacjach takich jak dziś znamy, problem taki nie istnieje, co zresztą udowodniły np kwalifikacje w malezji.

Przepis ma na celu wycięcie nowych zespołów które konkretnie tempa nie trzymają.

Nie chce mi się liczyć ale podejrzewam, że w tym roku za każdym razem zespoły 107% ubijały a za rok będą przecież lepsze. W gruncie rzeczy przepis od tak po prostu sobie będzie wisiał i nikt się nim nie będzie przejmował.

-- N wrz 05, 2010 21:52 --

Najgorszy qual dla hrt - w końcu pierwszy - bruno jest na granicy karun się tam o niecałe 2s nie mieści, ale to pierwszy qual. już w australii są pod kreską.

druga taka sytuacja to kanada, ale Karun odstawał o 8s - zapewne jakaś awaria czy błąd...

i trzecie na węgrzech.

Mówiąc krótko przepis sobie ale zawodom krzywdy nie zrobi.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez P@veL Pn wrz 06, 2010 9:45  Re: 107% - KWALIFIKACJE

Na początku sprostujmy pewną kwestię, bo często się zdarza na tym forum ze ktoś nie doczyta a potem sieje panikę. Gdyby 107% byłoby liczone od czasu PP, czyli najlepszego czasu w Q3 to byłoby to niesprawiedliwe, gdyż mogło by dojść do sytuacji, ze na początku kwalifikacji leje, czasy są słabe a potem tor przesycha i czasy w nastepnych blokach poprawiają się wtedy mogłoby dojść do sytuacji że ktoś nie mieśći sie w 107% bo po prostu jechał w deszczu i szybciej sie nie dało. W kwalifikacjach gdy każdy jechał 1 kółko tez moglo by dojść do sytuacji że ktoś trafi na deszcz ponieważ miedzy perwszym a ostatnim zawodnikiem w takim Q jest kilkadziesiąt minut różnicy. A więc to do czego dąże od początku tego posta: 107% będzie liczone od nalepszego czasu w Q1, nie Q3!. To oznacza że wszyscy jadą w tych samych warunkach, a jeśli zrobią coś takiego jak Ferrari w Malezji to już sami są sobie winni.
Natomiast było pytanie co jeśli ktoś ma awarię? Otóż wtedy sytuację rozpatrują sędziowie i na podstawie czasów z treningów i/lub pozycji zawodnika w mistrzostwach dopuszczają zawodnika do wyściu
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez kemek So wrz 25, 2010 18:12  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Pomysł z jednym okrążeniem w Q3 niegłupi, ale w przypadku blokowania niestety wszystko się wali. Chyba że by w Q3 odwrócić kolejność pierwszej 10 z Q2 i jechać wg dawnych zasad z jednym okrążeniem. ;p
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez Pezo So wrz 25, 2010 18:45  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Przy jednym pomiarowym okrążeniu, kierowca miałby cały tor dla siebie. Więc o blokowaniu nie ma mowy.
Avatar użytkownika
Pezo
 
Dołączył(a): N sie 24, 2008 18:19

Postprzez tuba So wrz 25, 2010 20:08  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Pezo napisał(a):Przy jednym pomiarowym okrążeniu, kierowca miałby cały tor dla siebie. Więc o blokowaniu nie ma mowy.


A w jaki sposób chciałbyś to zrealizować? Bo nie jest to wcale takie proste, jak może się wydawać.
"So you thought it was end of the story..."
Avatar użytkownika
tuba
 
Dołączył(a): Pt mar 28, 2008 10:41
Lokalizacja: Blizne

Postprzez szama So wrz 25, 2010 20:18  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Juz tak kiedyś było zdaje się. Wypuszczano kolejno wg pozycji w ostatnim wyścigu kierowców na jedno kółko Q, jednak miało to swoje wady w postaci zmiennych warunków na torze, np. część kierowców kwalifikowała sie w deszczu a część na suchym torze.
Avatar użytkownika
szama
 
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 16:54

Postprzez hideto So wrz 25, 2010 20:22  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

to akurat była zaleta tego rozwiązania. Problemem było cholerne ciągnięcie się całej sesji podczas której się prawie nic nie działo. Sama idea była jednak bardzo dobra.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez tuba So wrz 25, 2010 20:24  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

No właśnie do tego zmierzałem, bo realizacja tego byłaby co najmniej mało sprawiedliwa (nagumowanie toru, temperatura toru, warunki pogodowe). Dodatkowo sytuacja gdy dwóch kierowców osiągnie ten sam czas, teraz sytuacja jest jasna ale przy wypuszczaniu kolejno zawodników na tor już chyba tak prosto by tego rozwiązać się nie dało.
"So you thought it was end of the story..."
Avatar użytkownika
tuba
 
Dołączył(a): Pt mar 28, 2008 10:41
Lokalizacja: Blizne

Postprzez Pieczar So wrz 25, 2010 21:23  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Problemem było cholerne ciągnięcie się całej sesji podczas której się prawie nic nie działo.

Ale dzięki temu była jedyna okazja popatrzeć na Jordany i Minardi :wink: No i ta radość zespołu, jak kierowca wykręcił najlepszy w danym momencie czas :) To by było naprawdę niezłe rozwiązanie na Q3.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez hideto So wrz 25, 2010 21:46  Re: Zdjęcia/Tapety Kubicy

Mi tam się to również podobało i to wkurzenie jak jakiś faworyt lapał żwir którymś kołem i lądował z tyłu... dzięki temu też się coś działo.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lukizc So wrz 25, 2010 22:14  Re: KWALIFIKACJE

No właśnie, czy było więcej sytuacji kiedy kierowcy popełniali błędy? Bo teraz mają przeważnie kilka kółek, a wtedy: one lap, wszystkie oczy i kamery zwrócone na Ciebie. Pytam, bo wtedy nie oglądałem jeszcze F1.
Get well soon Bobby K!
Avatar użytkownika
lukizc
 
Dołączył(a): Pt kwi 10, 2009 10:07
Lokalizacja: ok. Oświęcim
GG: 9230678

Następna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości