Kwalifikacje

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream Śr mar 23, 2016 15:40  Re: Kwalifikacje

No tak, ale w trakcie eliminacji mielibyśmy na torze cały czas ok. 4-6 kierowców, którzy uciekaliby przed toporem..

Nie, nie mielibyśmy. Przy obecnych regulacjach dotyczących opon każdy kierowca wykonałby 3-4 okrążenia na najmiększej mieszance i więcej jazdy nie miałoby sensu bo opony i tak nie pozwoliłyby poprawić czasów. Do tego i tak po jednym kółku kwalifikacyjnym trzeba zjechać po nowy komplet, bo jazda 2-3 mierzonych kółek na jednym komplecie nie ma najmniejszego sensu.

Dyskusja o eliminacji w dowolnej formie ma cokolwiek sensu, przy zniesieniu jakiegokolwiek limitu opon na kwalifikacje. Bez tego każda forma eliminacji zawodnika z czasem będzie taką samą szopką jaką ogladaliśmy w Australii.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze Śr mar 23, 2016 16:14  Re: Kwalifikacje

Zaraz tam każda. Jeżeli będzie eliminacja w połowie każdej sesji, to z jednej strony wymusi to ruch na wszystkich na początku, a z drugiej pozwoli na emocje pod koniec sesji.
Natomiast bezsprzecznie pomysł z eliminacjami straszliwie się gryzie z konceptem trzech mieszanek - gdyby zespoły nie miały do dyspozycji tej najmniej trwałej, to dwa podejścia na jednym komplecie byłyby do pomyślenia. To był może dobry pomysł jakieś trzy sezony temu...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez slipstream Śr mar 23, 2016 16:17  Re: Kwalifikacje

Ale jakie emocje pod koniec? Im mniej kierowców pod koniec zostaje, tym mniej ich walczy. Całe emocje na koniec sprowadzają się do dwójki dwóch pozostałych kierowców na koniec sesji...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Woolf Śr mar 23, 2016 16:28  Re: Kwalifikacje

Koncepcja eliminacji miałaby sens w czasach wypalania paliwa w kwalifikacjach, czyli w sezonie 2007. Z tego, co pamiętam, kierowcy spędzali wtedy całą sesję Q3 na torze, w międzyczasie dokonując zmiany opon. Czasy poprawiały się z minuty na minutę. Inną sprawą jest to, że Bridgestone były bardziej pancerne.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez bartoszcze Śr mar 23, 2016 16:30  Re: Kwalifikacje

Napisałem: "eliminacja w połowie każdej sesji" (i tylko wtedy). Czyli np. od połowy Q3 do końca zostaje czterech, a nie dwóch. Od połowy Q2 zostaje do końca np. 12.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez slipstream Śr mar 23, 2016 16:35  Re: Kwalifikacje

No dobra, czyli praktycznie wychodzi na to, jakby było 5 sesji, tylko bez "przerwy reklamowej" pomiędzy Q1 i Q2 oraz Q3 i Q4...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze Śr mar 23, 2016 19:31  Re: Kwalifikacje

Ale z tą różnicą, że jak ktoś zrobi wystarczająco dobry czas w pierwszej połówce sesji, to może ewentualnie drugą połówkę przeczekać, gdyby to oficjalnie rozbić na sesje, to walczący o PP musieliby wyjechać sześć razy...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Michal2_F1 Śr mar 23, 2016 20:04  Re: Kwalifikacje

Ja tylko dodam, że obecne kombinowanie z kwalifikacjami nie wynika z tego, że są one złe. Wynika ze słabej konkurencyjności stawki (zwłaszcza na czele) i desperackiej próby zrobienia coś z tym. Byle tylko nie dać pieniędzy biednym ekipom/zabrać bogatym tak by w naturalny sposób mieli szansę walczyć z Mercem/Ferką.
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 10:12
Lokalizacja: Radziejów

Postprzez slipstream Śr mar 23, 2016 20:29  Re: Kwalifikacje

No ok bartoszcze rozumiem. Nawet się zgodzę, choć bardziej jak porównywanie do eliminacji z Australii wolałbym to nazywać takim wariantem 1.5 ubiegłorocznych kwalifikacji bo chyba jednak temu bliżej niż pojedynczemu knockoutowi.

Zresztą, debatować sobie o kwalifikacjach można, ale i tak wszystkie założenia biorą w łeb nie tyle przez sam format, co przez przepisy dotyczące opon. No bo jednak czarne złoto f1 determinuje w sposób znaczący przebieg sobotniej sesji, jakakolwiek by ona nie była.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Michal2_F1 Cz mar 24, 2016 14:56  Re: Kwalifikacje

Eliminacyjne kwalifikacje zostają, już tylko śmiać się z nich pozostaje. Oby się ośmieszyli jeszcze bardziej w Sakhir.

Swoją drogą wczoraj kierowcy napisali list krytykując zarządzanie F1, a od tego czasu ogłoszono, że od 2019 roku F1 nie będzie FTA w UK i jednak pozostają przy fatalnym formacie z Melbourne. Chyba robią specjalnie na złość. To co się dzieje z pomysłami (realizowanymi lub nie) od czasu powstania grupy strategicznej to szczyt absurdu. Zmieniamy kwalifikacje -> nie ma oprogramowania -> Q3 zostawiamy -> jest oprogramowanie -> wracamy do starego -> może poł na poł -> zostawiamy :evil:

Ten proces się zaczął gdzie od podwójnych punktów czyli jak powstała ta grupa wybrańców.
Ostatnio edytowano Cz mar 24, 2016 15:02 przez Michal2_F1, łącznie edytowano 1 raz
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 10:12
Lokalizacja: Radziejów

Postprzez cwiek Cz mar 24, 2016 15:00  Re: Kwalifikacje

I oni mają ulepszać ten sport?
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez baron Cz mar 24, 2016 15:04  Re: Kwalifikacje

Mogli chociaż zachować normalne Q3 z lat poprzednich. :shock:
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez bartoszcze Cz mar 24, 2016 15:08  Re: Kwalifikacje

Ciekawe jak głosowali promotorzy wyścigów. Chociaż i tak potrzebna była jednomyślność w Komisji...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez baron Cz mar 24, 2016 15:20  Re: Kwalifikacje

Alan Baldwin ‏@alanbaldwinf1
It may well be that the qualifying format stays the same for Bahrain but I'm told the F1 commission vote is still ongoing
Of course, if the Strategy Group has voted for no change, the F1 commission vote is meaningless. But the process is ongoing...


Jeszcze nic straconego, głosowanie nadal trwa...

Ale jest marna szansa na zmianę decyzji. :evil:
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez slipstream Cz mar 24, 2016 15:22  Re: Kwalifikacje

Kabaret.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron