przez SirKamil Cz paź 21, 2010 19:23 Re: testy opon
Miarą jakości pracy kierowcy na testach jest stopień w jakim jego jazda pozwala na wizualizowanie efektu zmian przeprowadzonych w samochodzie. Kierowca może również mówić czego oczekuje i proponować ogólne kierunki zmian. Zawsze jednakże będą to informacje nieskomplikowane. To jest praca kierowcy, od tego oni są. Kierowca jest wysokiej klasy specjalistą w swoim fachu- w prowadzeniu samochodu i za to dostaje pieniądze, tylko za to... niezależnie od tego jako mocno dział PR McLarena będzie chciał nam wmówić, że Lewis projektuje zaj...te części aerodynamiczne. Całą resztą zajmuje się specjalistyczna aparatura, oprogramowanie i cała armia ludzi którzy latami niszczyli sobie wątroby na studiach technicznych.
Zawodnik, który z niejednego już pieca chleb jadł może przekazać jakieś tam informacje dotyczące opony w zakresie charakterystyki jej pracy, ale:
a. to żadna podstawa do ustalania założeń przy projektowaniu zawieszenia i w sumie całego bolidu jeśli przyjąć że na początku cyklu projektowego bolidu zawsze jest opona,
b. taka informacja nie jest szczególnie ekskluzywna jeśli i tak mamy standardowy rozkład masy na kolejny sezon,
c. to niewiele w obliczu strumienia precyzyjnych danych technologicznych jakie płynął od Pirelli do zespołów (wszystkich).
Ostatnio edytowano Cz paź 21, 2010 19:36 przez
SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.