przez slipstream Śr kwi 09, 2014 10:24 Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014
Technicznie rzecz ujmując o punktacji przed sezonem wie każdy, każdy wiec wie jaką powinien uzyskać bezpieczną przewagę przed ostatnim wyścigiem, niezależnie czy przyznaje się w nim 10, 25 czy 50 punktów. Technicznie wiec wyzwanie wciąż pozostaje to samo i osobiście nie widzę różnicy kiedy ktoś przegrywa tytuł mając 49 pkt przewagi w momencie kiedy jest 50 za wygraną, czy w sytuacji kiedy ktoś miał 24 pkt przewagi przy 25 do zdobycia. Historia uczy ze zapewnić sobie tytuł na długo przed końcem sezonu, nawet jeśli dawaliby podwójne punkty na koniec, nie jest niczym niemożliwym jeśli kierowca dominuje cały rok - takie podwójne punktowanie w niczym nie odebrałoby zasłużonych tytułów Schuamcherowi czy Vettelowi w latach kiedy totalnie zdominowali sezon bezdyskusyjnie zasługując na tytuł. Natomiast jeśli losy tytułu ważą się do ostatniego wyścigu, to znaczy że nie było kierowcy który jakkolwiek by moralnie zasługiwał na tytuł, bo "zasługiwało" na niego dwóch lub więcej zawodników i po prostu wygrał lepszy.
Tak więc ja już z tą myślą ochłonąłem i przyjąłem jej istnienie. I nie uważam aby była w jakiś sposób wybitnie dla kogoś krzywdząca, zważywszy kiedy na jak najwcześniejsze zdobycie tytułu pracuje każdy od początku sezonu, bo nikt świadomie nie odkłada tego sobie na ostatni wyścig, żeby ryzykować jego stratę. Podwójne punktowania może to utrudnia, ale utrudnia wszystkim po równo i każdy zna stawkę, więc szanse są równe dla każdego w tej walce.