Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Endrju Szopen Cz mar 20, 2014 21:01  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

że takiej F1 chcą i potrzebują


A co z osobami, którym nikt nic nie wtłoczył, oglądają równocześnie stare i nowe wyścigi z równym zaangażowaniem i emocjami, bo im dźwięk bolidów nie wpływa bezpośrednio na ściganie, a także nie podlegają fali kolejnych hejtów wymierzonych w F1 idącymi w parze z apokaliptycznymi zapowiedziami końca tego sportu?

Już abstrahując o bezsensowności dyskusji na temat dźwięku bolidów, ale do F1 zawsze ktoś się z czymś przyczepi. Stara śpiewka. W kółko coś nowego. I człowiek nawet nie wie już czy ma prawo się cieszyć z oglądania wyścigów czy ma zacząć żałobę. Uspokójcie się, serio.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gie N mar 30, 2014 12:12  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Dzisiaj pojawiło się zestawienie zużycia paliwa. Panowie komentatorzy "ekscytowali" się paliwożernością RBR. Tylko czy faktycznie RBR zużywa najwięcej paliwa? Te procenty można by porównywać gdyby wszystkie zespoły miały tyle samo paliwa na starcie a jedynym ograniczeniem jest nie więcej niż 100 kg. Czyli RBR mógł mieć np. 90 kg i wtedy pomimo najwięcej procentów wcale nie musiał go wagowo najwięcej spalić. Czy są jakieś informacje nt. tego ile poszczególne zespoły tankują paliwa przed wyścigiem? Są jakieś przecieki? :)
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 16:00

Postprzez Lukas N mar 30, 2014 12:13  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

100kg
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez Angulo N mar 30, 2014 12:27  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Ja się pytam gdzie są te częste awarie jednostek napędowych, które tak głośno zostały rozdmuchane przez różne dziennikarzyny? Jak dotychczas było ich kilka w przeciągu dwóch weekendów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez koszal N mar 30, 2014 12:29  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

100kg + 1l probki dla FIA + ilosc potrzebna na okrazenie zjazdowe oraz formujace
koszal
 
Dołączył(a): Cz lip 28, 2011 14:48

Postprzez Pieczar N mar 30, 2014 12:35  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Na pewno równe 100kg a nie ile kto chce byleby nie więcej niż 100?
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Lukas N mar 30, 2014 12:58  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Tak poważnie mówiąc - tankują ponad 100kg, bo to nie jest limit wielkości baku, a ilości zużytego paliwa w wyścigu. Muszą na tym jeszcze zrobić kilka wyjazdowych, formujące i zjazdowe, ale dokładnych ilości przecież nikt nie ujawni... :) Nie widzę też sensu tankowania mniej, bo zysk na wadze jest niewspółmierny do mocy jaką można osiągnąć z takiej ilości paliwa.
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez Anderis N mar 30, 2014 14:28  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Grafika wyraźnie ilustrowała bardzo niskie zużycie paliwa Williamsa w porównaniu do innych teamów. Zespół potwierdził, że nie wlali nawet do baku pełnych 100kg paliwa na początek wyścigu, bo nie było takiej potrzeby. I to na jednym z najbardziej "paliwożernych" torów w kalendarzu. To tyle na temat tej całej paniki na temat tych niedobrych limitów paliwa, które nie pozwalają "cisnąć". :)
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Mexi N mar 30, 2014 14:49  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Hmm, to nie mogą wlać więcej i mieć więcej mocy? Czy im się to nie kalkuluje gdy wezmą pod uwagę straty spowodowane cięższym autem?
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez Anderis N mar 30, 2014 16:26  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Williams uznał, że najszybszym sposobem pokonania dystansu wyścigu będzie zatankowanie bolidu mniejszą ilością paliwa od maksymalnej dozwolonej przepisami, co jednoznacznie sugeruje, że 100kg paliwa to więcej, niż wystarczająco do zapewnienia bolidowi dobrych osiągów przez cały wyścig i nie zmuszania kierowców do wleczenia się ślimaczym tempem w celu oszczędzania paliwa w żadnym momencie wyścigu.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez SirKamil N mar 30, 2014 17:52  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Dzisiejszy wyścig był 89 sekund dłuższy, niż ubiegłoroczny. Hamilton nie załapałby się do ubiegłorocznej punktowanej dziesiątki ale i nie zostałby zdublowany przez Vettela. Tempo spadło o 1,5% przy spaleniu ok 40% mniejszej dawki węglowodorów i to wszystko w jedną zimę. Czy to nie zachwycające? :) Cóż za postęp... a przecież nie jest przesądzone, że Hamilton nie mógłby podkręcić tempa i urwać mniejszą lub większą porcję z owych 89 sekund. Same samochody są też na początku drogi w rozwoju aero a układy napędowe nadal raczkują.
Tempo wyścigu oczywiście ma się nijak do strumienia o przegrywaniu tempem z GP2.

Realia potwierdzają słuszność kierunku i wyznaczenie ambitnych celów dla konstruktorów przez FIA.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez MPOWER N mar 30, 2014 17:55  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Anderis napisał(a):Grafika wyraźnie ilustrowała bardzo niskie zużycie paliwa Williamsa w porównaniu do innych teamów. Zespół potwierdził, że nie wlali nawet do baku pełnych 100kg paliwa na początek wyścigu, bo nie było takiej potrzeby. I to na jednym z najbardziej "paliwożernych" torów w kalendarzu. To tyle na temat tej całej paniki na temat tych niedobrych limitów paliwa, które nie pozwalają "cisnąć". :)

Było to również widać w pierwszym wyścigu tego sezonu. Większość kierowców raczej jechała test a nie wyścig a jedyny Bottas cisnął siódme poty z białego Martini jakby oszczędzanie paliwa go nie obchodziło ;)
Avatar użytkownika
MPOWER
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 19:56
Lokalizacja: Z północy

Postprzez barti_kakti N mar 30, 2014 19:27  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

SirKamil napisał(a):Dzisiejszy wyścig był 89 sekund dłuższy, niż ubiegłoroczny. Hamilton nie załapałby się do ubiegłorocznej punktowanej dziesiątki ale i nie zostałby zdublowany przez Vettela. Tempo spadło o 1,5% przy spaleniu ok 40% mniejszej dawki węglowodorów i to wszystko w jedną zimę.


Krzywe porównanie. Rok temu wyścig w początkowej fazie odbywał się w mokrych warunkach.
"When people see a strong horse and a weak horse, by nature they will like the strong horse."
Avatar użytkownika
barti_kakti
 
Dołączył(a): Śr gru 04, 2013 21:50

Postprzez bartoszcze N mar 30, 2014 20:02  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Rok temu wyścig w początkowej fazie odbywał się w mokrych warunkach.


Z punktu widzenia tempa - jeżeli doliczyć 8-9 okrążeń spędzonych na deszczówkach ze stratą przeciętnie 10 sek. na okrążeniu - będzie to oznaczało zatem spadek o 3% przy tej samej oszczędności spalania. A przy tym siedmiu kierowców w tym roku osiągnęło większe prędkości w speed trapie niż w zeszłym roku, najlepszy o ponad 15 km/h...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Endrju Szopen N mar 30, 2014 20:12  Re: Zmiany na sezon 2013 -> 2014

Dokładnie. SirKamil ostatnio odwala świetną robotę, bo racjonalnie podchodzi do tematu rzucając argumentami popartymi rzeczywistością, które miażdżą krytykę nowych przepisów i ogólnie tego co się dzieje w F1. Krzywe to są te wszystkie psioczenia; ba, wystarczyło, że podczas jednego weekendu trzech kierowców dostało punkty karne, a już się podnosi kolejny lament, bo przecież w połowie sezonu każdy kierowca będzie musiał pauzować, prawda? Tak samo, jak nikt teraz nie dojeżdża do mety? Tak samo, jak bolid GP2 może przegonić F1? Tak samo jak powstała oddzielna seria wyścigowa w 2009 roku, bo tak źle się działo?

A nie, przepraszam. Chyba jednak żadna z tych apokaliptycznych wizji nie ma i nie miała miejsca.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron