Dziura w tyle Red Bulla

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez lr3 Pn lut 14, 2011 12:01  Dziura w tyle Red Bulla

Cześć,
Ktoś wie w jaki sposób działa ten otwór? Podobny był w zeszłym roku i jakoś nikt nie pokusił się o skopiowanie tego rozwiązania póki co. Zapewne zwiększa w jakiś sposób docisk, tylko skąd pochodzi powietrze ulatujące tym otworem?

http://www.gpupdate.net/en/f1-photos/6460/formula-1-test-at-circuito-permanente-de-jerez-13-february-2011/169953/#169953
lr3
 
Dołączył(a): Pn lut 14, 2011 11:35

Postprzez SirKamil Pn lut 14, 2011 13:09  Re: Dziura w tyle Red Bulla

Nie ma czego "kopiować" bo nie Red Bull to "wymyślił". To jest wylot wylot powietrza z chłodnicy hydrauliki m.in. skrzyni biegów. Chyba wszyscy to mają.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Damian375 Pn lut 14, 2011 14:41  Re: Dziura w tyle Red Bulla

Gdzieś czytałem, że została powiększona, aby zapewnić większy docisk aerodynamiczny (?)
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez Adakar Pn lut 14, 2011 17:23  Re: Dziura w tyle Red Bulla

powiekszona bo działa imo jak zwężka. Łapie dużo powietrza np. chłodnice, górny wlot, tutaj mamy wąskie gardło i wszystko trafia szerokim strumieniem na ten mały tylny "niby" spoiler, dociskając tylną oś dodatkowym strumieniem powietrza odpowiednio skierowanym
Marek. Dziękuję za wszstko.
simracing.pl
Avatar użytkownika
Adakar
 
Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 9:15
Lokalizacja: WLOCLAWEK
GG: 3471556

Postprzez SirKamil Śr lut 16, 2011 12:53  Re: Dziura w tyle Red Bulla

Panowie, to w żaden sposób nie poprawia docisku bezpośrednio. Red Bull posiada niespotykanie skompresowany tył. Całość architektury wewnętrznej- systemów chłodzenia silnika, skrzynia biegów, chłodnica skrzyni biegów, chłodzenie systemów elektronicznych i reszty hydrauliki jest bardzo ambitnie i ciasno zgrupowana i szczelnie obudowana panelami z kompozytów, co z kolei stawia duże wymagania w zakresie kontroli temperatur. Nie ma róży bez kolców. Duży wylot z tyłu połączony z małym wlotem w airboksie pozwala uprawnić przepływ na zasadzie podobnej do działania dyfuzora, bez generowania dużych oporów czołowych. Z punktu widzenia tylnego skrzydła istnienie tego rozwiązania jest wręcz niekorzystne (vide strategia obrana przez na zwiększenie aerodynamicznej efektywności tyłu Williamsa).
Ostatnio edytowano Śr lut 16, 2011 13:18 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Karol Śr lut 16, 2011 13:02  Re: Dziura w tyle Red Bulla

Najbardziej mnie tylko bawi nazywanie tego "innowacją", niedługo to słowo straci całkiem na wartości :pokręcony:
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez SirKamil Śr lut 16, 2011 13:14  Re: Dziura w tyle Red Bulla

Już straciło. Syndrom leminga. Cokolwiek nie zrobiłby Newey, będzie to innowacja rodem z cywilizacji klingonów. Po prostu czymś trzeba było zastąpić zakazane 'kominy' i skrzela.
Tutaj 'niezwykle innowacyjne' R29 w pierwszej odsłonie dwa lata temu
Obrazek
Zwracam uwagę, że otwór ciągnący się trójkątnym kształtem aż do dyfuzora jest ca 2-3 razy większy niż ten w RB7.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy


Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron