przez SirKamil Śr lut 16, 2011 12:53 Re: Dziura w tyle Red Bulla
Panowie, to w żaden sposób nie poprawia docisku bezpośrednio. Red Bull posiada niespotykanie skompresowany tył. Całość architektury wewnętrznej- systemów chłodzenia silnika, skrzynia biegów, chłodnica skrzyni biegów, chłodzenie systemów elektronicznych i reszty hydrauliki jest bardzo ambitnie i ciasno zgrupowana i szczelnie obudowana panelami z kompozytów, co z kolei stawia duże wymagania w zakresie kontroli temperatur. Nie ma róży bez kolców. Duży wylot z tyłu połączony z małym wlotem w airboksie pozwala uprawnić przepływ na zasadzie podobnej do działania dyfuzora, bez generowania dużych oporów czołowych. Z punktu widzenia tylnego skrzydła istnienie tego rozwiązania jest wręcz niekorzystne (vide strategia obrana przez na zwiększenie aerodynamicznej efektywności tyłu Williamsa).
Ostatnio edytowano Śr lut 16, 2011 13:18 przez
SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.