wykpili FIA zjeżdżając na karę na karę Stop/Go na ostatnim okrążeniu bo linia mety była tuż za ich stanowiskiem postojowym.
Była przed ich stanowiskiem co widać na załączonym wyżej obrazku. Jakby była przed, to Schumacher stojąc straciłby te kilkanaście sekund zanim przekroczył metę. Łopatologicznie.
Linia mety
przed stanowiskiem Ferrari - MS zjeżdża - przekracza linię mety (kończy wyścig) - odbywa karę.
Linia mety
za stanowiksiem Ferrari - MS zjeżdża - odbywa karę (traci czas na postoju) - przekracza linię mety (kończy wyścig)
Więc jak to się ma do zmiany linii mety, skoro obecnie jest właśnie dokładnie tak jak w przytoczonym przypadku, a właśnie zeby teoretycznie się to nie powtórzyło linia mety powinna być za boksami, a nie przed. Jedyną konsekwencja teog występku była zapis że na kary nie można zjeżdżać na ostatnim okrążeniu, nawet jeśli formalnie do końca wyścigu jest 5 kółek a czasu na realizacje kary miało się 10.