przez SirKamil Śr paź 17, 2012 21:18 Re: Nakładka zakrywająca schodek w sezonie '13 - przepisy
Niby bzdura ale jesli sie zastanowic ma to sens. Pierwsze to, co wyzej opisal slip- przyszloroczne samochody w zaciszu fabryk maja juz bardzo konkretne ksztalty... wlasciwie to takie, jakie zobaczymy w lutym poza detalami ofc.
Druga rzecz to jak ktos ujal "zeby bylo mozliwe takie uksztaltowanie nosa (plynne)"... przeciez juz jest to mozliwe- najlepszy przyklad to rzecz jasna McLaren. Schodka nie musi byc ale ekipy dazyly do takiego nie innego wypozycjonowania przodu monokoku... nikt nie przesadzi ze wraz ze zliberalizowaniem punktu granicznego, schodek nie powedruje do przodu, zamiast gladkim spadkiem ulec likwidacji;) Moznaby np. stworzyc przepisy regulujace maksymalna wysokosc gornej plaszczyzny... co centymetr od punktu odniesienia etc. niemnal sila wymuszajac plyna linie nosa... ale bylaby to defacto standaryzajca przodu we wszystkich samochodach.
Jesli chodzi o clou tematu to strzelam, ze obszar maskownicy schodka podlega zwyczajnie tej samej jurysdykcji co cala reszta nadwozia, zakazujacej stosowania aerosmieci i nie bedzie miali tutaj znaczenia fakt, ze nie jest to integralna czescia monokoku.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.