Docisk na poszczególnych torach F1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Woolf N wrz 22, 2013 16:18  Docisk na poszczególnych torach F1

Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym, jak zespoły dzielą swoje pakiety aerodynamiczne na różne tory F1 - czy jest to podział na stosunkowo niski docisk (Monza, Spa) i możliwie wysoki (zdecydowana większość torów), czy jest też jakiś pakiet pośredni - jeśli tak, gdzie jest używany?
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez slipstream N wrz 22, 2013 18:36  Re: Docisk na poszczególnych torach F1

Wizualnie tak, pakiet na niski docisk różni się od tego maksymalnego więc jeśli tylko na tej podstawie (organoleptycznej) mamy określać podział to będzie on taki dualny. Tyle że oczywiście nic nie jest takie proste, i to co wedle tego podziału określić można jako docisk maksymalny to właściwie całe spektrum ostawień średniego, średnio-niskiego, średnio-wysokiego i wysokiego docisku, a pakiety te nie różnią się żadnymi specjalnymi zmianami wizualnymi a tabelami i wykresami z ustawieniami danego setupu zapisanymi w tajnych notatkach zespołów.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Damos Pn wrz 23, 2013 14:08  Re: Docisk na poszczególnych torach F1

O jednej kwestii musimy powiedzieć jasno: "pakiet" to nie zestaw stałych elementów. Skrzydła są regulowane i można w nich zmieniać kąt zaklinowania a tym samym docisk i opór. Dzięki temu można uzyskać dość płynne zmiany docisku pomiędzy różnymi zestawami aero.
Załóżmy, że ograniczymy "pakiet" do kilku symbolicznych części takich, jak: przednie skrzydło, kanały wlotowe do hamulców, splitter, sidepody, dyfuzor, tylne skrzydło. W przypadku posiadania 3 wariantów dla każdego z tych elementów mamy już ponad 700 kombinacji. Do tego dochodzą ustawienia zawieszenia, zestopniowanie skrzyni biegów, mapy silnika, ERS... całość robi się mocno skomplikowana.
Na każdy tor zespół może mieć inny "pakiet". Różnice nie zauważalne na zdjęciach i w transmisji mogą polegać na innym ugięciu krzywizn, innej grubości elementów, nieco innej odległości między nimi.
Przed TV możemy przyjmować do wiadomości informacje typu "pakiet z małym dociskiem", "pakiet z dużym dociskiem", ale detale - tak jak napisał slipstream - są przed nami głęboko ukryte.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron