przez Damos Pn wrz 23, 2013 14:08 Re: Docisk na poszczególnych torach F1
O jednej kwestii musimy powiedzieć jasno: "pakiet" to nie zestaw stałych elementów. Skrzydła są regulowane i można w nich zmieniać kąt zaklinowania a tym samym docisk i opór. Dzięki temu można uzyskać dość płynne zmiany docisku pomiędzy różnymi zestawami aero.
Załóżmy, że ograniczymy "pakiet" do kilku symbolicznych części takich, jak: przednie skrzydło, kanały wlotowe do hamulców, splitter, sidepody, dyfuzor, tylne skrzydło. W przypadku posiadania 3 wariantów dla każdego z tych elementów mamy już ponad 700 kombinacji. Do tego dochodzą ustawienia zawieszenia, zestopniowanie skrzyni biegów, mapy silnika, ERS... całość robi się mocno skomplikowana.
Na każdy tor zespół może mieć inny "pakiet". Różnice nie zauważalne na zdjęciach i w transmisji mogą polegać na innym ugięciu krzywizn, innej grubości elementów, nieco innej odległości między nimi.
Przed TV możemy przyjmować do wiadomości informacje typu "pakiet z małym dociskiem", "pakiet z dużym dociskiem", ale detale - tak jak napisał slipstream - są przed nami głęboko ukryte.