Hamilton przy tej okazji wygłosił wykład:
Wiecie, możecie zapytać Fernando, wszystkich innych kierowców. Gdy jedzie koło ciebie inny bolid i jest za połową długości twojego samochodu, a ty jesteś po wewnętrznej, to linia wyścigowa jest twoja. Do twojego obowiązku nie należy wtedy zjeżdżanie z niej i zostawianie ekstra ekstra miejsca.
http://www.f1wm.pl/php/news_id-33083.html
Zadałem sobie pytanie, czy jest to gdziekolwiek formalnie uregulowane?
Regulamin sportowy w artykule 20 reguluje jedynie niektóre manewry, dając co najwyżej ogólną wskazówkę, że jeżeli atakujący dojechał przednim skrzydłem (choćby fragmentem) na wysokość tylnego koła broniącego się, to jest to "znacząca część" samochodu znajdującego się obok (i broniący musi mieć to na uwadze) - aczkolwiek formalnie odnosi się to do manewrów na prostej przed strefą hamowania.
Przy okazji kary dla Pereza po GP Kanady, uznano, że wykonywał manewr już w strefie hamowania i nie miał zastosowania przepis o prawie wykorzystania całości toru (Massa jeszcze nie był wtedy "znaczącą częścią obok"). Przypomnijmy, że uzasadnienie kary (pierwotne) brzmiało "Kierowca zmienił linię wyścigową co spowodowało kolizję".
Kodeks FIA nie reguluje w żaden sposób kwestii manewrów kierowców.
Gdzie więc zawarte są formalne wskazówki, kto i kiedy ma prawy wyboru linii wyścigowej, tak aby manewr wyprzedzania lub obrony przed wyprzedzeniem był dozwolony i poprawny?