5cuderi4 napisał(a):Co do tego wypadku to raczej dyskusję powinniśmy kontynuować w odpowiednim temacie, ale już napiszę tutaj, a moderatorzy najwyżej przeniosą posty w odpowiednie miejsce.
No, więc co do tej prędkości to mam "ale". Tak sobie patrzyłem na mapkę toru zamieszczoną także w serwisie F1WM! i tam jest podana prędkość na końcu tego łuku 257 km/h, więc jak można tam jechać 280 km/h
Jeśli ta mapka "kłamie" to na jakiej podstawie tam się określa tą prędkość
A drugie "ale" co do tej prędkości to zastanawia mnie to, jakim cudem wyhamował o 50 km/h w zasadzie frunąc tuż nad torem
Przecież tyle po tym wypadku mówiło się, że Robert nie miał tam szansy na jakieś większe wytracenie prędkości, ale nawet te 50 km/h wydaje mi się przesadzone.
Niekoniecznie. Cx bolidu na Montreal to wartość około 0,9-1,0 (dla porównania ta wartość dla samochodu osobowego to przeciętnie 0,3-0,35)
1,0- oznacza to właściwie, że samochód Kubicy można porównać od ściany o powierzchni powiedzmy 1,5 m2 poruszającej się z prędkością 78 m/s... wyobraź sobie jaki generuje to opór aerodynamiczny jeśli trudno utrzymać sztywno dłoń za oknem samochodu jadącego trzy razu wolniej
utrata 50 km/h jest tutaj jak najbardziej możliwa.