pawel92setter napisał(a):Już nie przesadzaj. A silniki spalinowe? Diesle to kto wymyślił? Common rail. Też mi rewolucja
Jak już idziemy tym tokiem myslenia to nie tylko Diesle ale także silniki benzynowe i cały samochód to głównie niemiecki wynalazek.
Widzę jednak, że mnie niezrozumiałeś więc przeczytaj poniżej.
Co do powyższego posta to widzę, że kolega SirKamil jest fanem niemieckiej motoryzacji
Spieszę więc wyjaśnić, że absolutnie nie uważam aut włoskich i francuskich za lepsze od niemieckich a wręcz przeciwnie. Nie jestem też germanofobem bo pewnie nie pracowałby wtedy w firmie z niemieckim rodowodem
Nie chodzi o to, że Francuzi czy Włosi mają lepsze pomysły od Niemców (bo nie mają) ale o niemiecki sposób pracy. Na podstawie doświadzczeń własnych i rozmów z innymi osobami mogę stwierdzić, że polega on na szczegółowym planowaniu i drobiazgowym sprawdzaniu wszystkich wariantów. Na ogół jest to skuteczne aczkolwiek czasochłonne i rezultaty widać chociażby w dobrych samochodach drogowych. Auta np. francuskie mają więcej "udziwnień" ale zdecydowanie ustępują solidnością. W przypadku bolidu F1 niemieckie podejście nie musi być jednak już takie skuteczne. Bardzo duża ilość możliwych wariantów i presja na osiągi powoduje, że nie da się przewidzieć i sprawdzić wszystkiego i czasami trzeba się skazać na intuicję. Są to oczywiście tylko spekulaje ale próbuje jakoś wyjaśnić dlaczego zarówno Brawn jak i BMW poświęcili kupę czasu na pracę nad nowym bolidem (OK, Brawn więcej ale za to nie testował zimą) a rezultat nie jest jednakowy.