Trulli, Glock i Nakajima na 99,9% wystartują na twardych i pojadą na 1 stop. Badoer być może też, ale jemu nic nie pomoże chyba.
Zastanawiam się, jaka jest granica pojemności obecnych zbiorników na paliwo, bo pierwszy raz chyba mamy zawodnika z wagą wyższą, niż 705 kg.
Zdziwiła mnie waga Alonso. Byłem niemal pewien, że będzie conajmniej z 15 kg lżejszy, niż jest. Ale przynajmniej wiadomo, dlaczego Hiszpan nie walczył o PP, pewnie wolał przywieźć pewne punkty.
Rosberg nieźle, jak na ilość paliwa. Szkoda Nakajimy, sądzę, że miał szansę wejść do Q3. No, ale może ta cysterna poskutkuje chociaż jednym punkcikiem. Jednak poważniejszym kandydatem do punktów z dalszych pozycji jest Glock.
BMW powinno się nauczyć, że jak uda im się wejść do Q3, to powinni cysternę wypuścić, bo potem w Q3 i tak są problemy. A tak Robert będzie w ciężkiej sytuacji, jeśli nie zyska nic na starcie.
Red Bull słabo. Vettel z taką wagą może mieć problemy, bo on zazwyczaj na starcie nic nie zyskuje. Webber też nie zbyt dobrze. Praktycznie na tym samym poziomie, co Renault i ciut wolniej od Williamsa nawet. Red Bull chyba nie lubi ulicznych wyścigów w wysokich temperaturach, w Monaco też nie byli zbyt mocni.
Kovalainen pokazuje, że nie taki on słaby, jak go niektórzy malują. Pojechał okrążenie na poziomie Hamiltona, a gdyby nie ten błąd, to miałby PP z większą ilością paliwa. Ciekawe, czy McLaren jeszcze go bierze pod uwagę, czy mimo wszystko zmienią 2 kierowcę nawet w przypadku dobrych wyników Fina?
Jeżeli ktoś twierdził, że Algersuari od początku będzie lepszy od Bourdaisa (a byli tacy
), to chyba się przeliczył. Sekunda straty do Buemiego w Q1.
I raczej nie można tego tłumaczyć brakiem doświadczenia, bo Grosjean stracił tylko 0,2 sekundy do Alonso w Q2, a Buemi to chyba jeszcze nie to samo, co Alonso.