Po ostatniej ogólnie nakreślonej przez Pyćka wizji reaktywacji ligi, usiedliśmy z Pyćkiem do rozmów i stwierdziliśmy, że LiGNA musi istnieć dalej. Dlatego też wychodzimy do was drodzy zapaleńcy simracingu z propozycją najpopularniejszej ligi jaka istniała na naszej stronie, mianowicie
LiGNY WTCC.
Chętnie podjęlibyśmy się za zgodą dotychczasowej administracji organizacji z Pyćkiem i najchętniej Kojotem, jeśli wyrazi na to zgodę.
Po ostatnim niezbyt udanym sezonie, zdecydowaliśmy, że najlepiej będzie powrócić do korzeni, a więc pierwszego sezonu. Najważniejsze zasady to: dwa wyścigi w czasie weekendu (po
50 km), wyścigi w poniedziałki około 22, kończyłyby się przed 23:00, jedna fizyka dla wszystkich aut (oprócz BMW, które jako auto RWD będzie miało swoją jak najbardziej zbliżoną osiągami fizykę do tej dla aut FWD), kwalifikacje składające się z jednego pomiarowego okrążenia, wyeliminowanie kontrowersyjnych torów, których wersje w rFactorze nie są najlepsze, dwa weekendy testowe przed rozpoczęciem sezonu, brak balastów oraz punktacja w stylu F1 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, jednak na starcie do R2 odwracanych jest osiem czołowych miejsc w R1).
Ułożyliśmy też najbardziej prawdopodobny kalendarz wyścigów, który zakłada start sezonu w ostatni poniedziałek lutego i finisz sezonu w maju. Ogólnym założeniem był wyścig co dwa tygodnie, jednak czasem zdarzają się wyścigi tydzień po tygodniu np. ze względu na święta wielkanocne czy długi weekend majowy.
Interlagos 12 okr. 27.02.2012
Infineon 16 okr. 12.03.2012
Monza 9 okr. 26.03.2012
Brno 10 okr. 2.04.2012
Oschersleben 14 okr. 16.04.2012
Donington 13 okr. 23.04.2012
Suzuka 9 okr. 14.05.2012
Makau 9 okr. 28.05.2012
Nie została jeszcze ustalona kwestia serwera, choć pracujemy nad tym. Prawdopodobnie będzie się to wiązało z niewielką opłatą od uczestnika, jednak będzie ona zależała od ilości osób które dołączą do rywalizacji i nie powinna przekroczyć 10 zł.
Jeszcze raz, najważniejsze ustalenia w pigułce:1. 2 fizyki - jedna dla wszystkich samochodów FWD i jedna dla RWD.
2. Brak balastu (co wiąże się z równą fizyką) = uproszczenie organizacyjne i żadnego czekania na obliczenia adminów.
3. Okres od końca lutego do końca maja - tylko 8 weekendów wyścigowych.
4. Tory - tylko dobrze odtworzene w rF wersje torów z dawnego, bądź obecnego WTCC.
5. Kwalifikacje - jedno pomiarowe okrążenie, 2x wyścigi po 20parę minut.
6. Aktywna administracja - promocja serii, newsy, podsumowania jak w LiGNA GT 2009.
Podstawowe pytanie - co wy na to?