przez SirKamil So cze 09, 2012 23:15 Re: Przed GP Kanady 2012
Wygląda na to, że na hmm 1/3 sezonu wreszcie wyklarował nam się zdecydowanie najlepszy samochód. Średnio rzecz ujmując. Wyśmienite okrążenie i duża przewaga Vettela, dobrze prowadzący się bolid a jutro też pewnie źle nie będzie.
Hamilton ponownie zdecydowanie lepiej odnajduje się w sytuacji od Jensona, którego kłopoty utrzymują się od bitych 4 GP na naprawdę różnych torach i w różnych warunkach. Kolejne, niezliczone już soczyste "struggle(...)" w jego radiu szczerze mnie dzisiaj rozbawiło, choć dobrze mu życzę. Być może w wyścigu będzie lepiej.
Wydawało się że to będzie ich tor, a jednak 0,6 sekund straty do PP biorąc pod uwagę prognozy obserwatorów i oczekiwania samego zespołu to dużo i trudno powiedzieć, czy jutro Mercedes powalczy w czubie. Piątkowe przejazdy wypadły dobrze, choć należy pamiętać, że odbywały się przy temperaturze toru potencjalnie o jakieś 20 stopni niższej niż w wyścigu.
Lotus może mieć deja vu z Bahrajnu. Grosejan 7, Raikkonen 12 (wtedy 11) i może liczą na powtórkę... Piątkowe przejazdy na super miękkiej mieszance wypadły dobrze. W istocie nie było dzisiaj mowy o PP, ale i trudno ulec stwierdzeniom, że wylądowali w jakiejś ciemnej d.... Dla francuza to zupełnie nowy tor a Rakkonenowi kaprysił dyferencjał co merytorycznie łagodzi nieco bilans kwalifikacyjnego pojedynku o wartości 5:2.
Force India zaczyna zbierać plony dużego pakietu poprawek z Mugello. Wygrana z Sauberem musi być dla nich bardzo ważna. di Resta ponownie przed Hulkenbergiem. Flaga flagą. Jeśli faktycznie miałby być szybszy w wyścigu będzie miał szanse na rewanż.
Sauber mocno oberwał wzrostem temperatury. Perez trochę skrewił... Punkty będą sukcesem.
Vergne znowu utyka w Q1 z masywną stratą do czasu Ricciardo. Obok Kathikeyana to chyba najgorszy kierowca w kwalifikacjach dotychczas. Kolejne zwycięstwo Kovalainena (z jakąś nie największą ale i niespecjalnie małą stratą do PP) nad Pietrowem nie zaskoczyło, inaczej niż HRT nad Marrusią. Brawo HRT. Wreszcie widać jakiś, jakikolwiek postęp. To dobrze, bo nawet totalny tył stawki powinien prezentować wolę walki. Daleko od gilotyny 107% mimo zaciętej walki czołówki w Q1. Specjalny pakiet aero na Kanadę... nie do pomyślenia w poprzednich sezonach.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.